gaaaah...

Cile_mor

Glad i forumet
må bare klage bittelitt...

Andreas er utrolig vanskelig å legge på kveldene. Han er trøtt når vi begynner kveldsstellet i 18 tiden,
men han kaver og styrer verre når han kommer i senga. Etter å ha ligget i senga en stund begynner
hylinga... den starter i det små å tar seg opp i uendelig høyt desibel (har seriøst ikke hørt en unge hyle så
høyt som han gjør[&o]). Han er da lagt tørr, mett og skikkelig trøtt...
Men han klarer ikke å sovne på egen hånd, han finner ikke roen. Fekter med armene, spreller og sparker med beina og begynner å stortute etter en kort stund.
Jeg vet han bare er 3 mnd, men det tar på å bære på han hver kveld... Føler det er ris til egen bak med tanke på legginga når han blir større.
Noen som har tips til hva vi kan prøve på for å gjøre leggingen enklere?

Uff, det hørtes gjerne litt slitsomt ut ja. Merker det er lenge siden jeg hadde baby på 3 mdr., for jeg er blank på området. Sivert hadde ikke normal døgnrytme før han var over halvåret, men det var ganske slitsomt det også. Spent på hvordan det blir denne gangen.

Hos oss legger vi Sofie noen ganger så sent som 17.30 for en liten dupp. Lar henne sove da en halvtime til tre kvarter. Så tar vi kveldsstell og kveldspupp og legger henne så til å sove for natta. Gjerne 19-19.30. Da er hun mye roligere. Er hun overtrøtt kaver hun mye mer og er urolig før hun sovner. Når er siste luren på ettermiddagen? Kanskje det blir for lenge mellom den og det er natta? Noen barn blir jo veldig urolige hvis de er overtrøtte? Og søvn avler jo søvn, har aldri merket det blir problem på natta selv om hun sover en dupp litt sent [:)]

Andreas sover lite på dagen, tror han plages med luft av og til...
Men den siste duppen kan være alt fra kl 15-17, kommer an på når han viser tegn på å være trøtt.
Nå sover han ved siden av meg, men usikker på hvor lenge det varer.
Han har en tendens til å sove korte dupper, noe som igjen sikkert gjør at han er overtrøtt på
kvelden. Vi prøver oss fram, men det ser ut til at vi ikke har knekt koden ennå[8|][;)]

Nå skal jeg ikke banne i kirken, for å si det sånn - men G kunne altså ikke sove ordentlig på rygg før han var godt over 6 mnd - da satte han rekord på 1 1/2 time søvn på rygg i senga... [8|]
Han ble liggende og fekte og kave, fikk den klassiske mororo (jeg faller)-refleksen og luft i magen. La jeg ham på magen gikk ting mye bedre - til og med om jeg bar ham i søvn måtte jeg legge ham på magen, siden han straks våknet om jeg la ham på rygg. [&o]

Søster'n måtte lenge legge jenta si på siden (jeg prøvde det med G også) for at hun skulle sove.

For noen holder det å lage "rede" ved å pakke barnet inn i et helseteppe, legge et sammenrullet teppe rundt barnet som en trygg kant/hule eller å ha hånden på magen deres slik at de ikke føler at de "faller", men hos oss fungerte ikke noe av det.

Kan bare ønske dere lykke til - jeg har aldri fått prøve meg med en baby med "normalt" søvnmønster, kolikk slenger liksom alle rutiner rett ut av vinduet. [8D]

Når jeg tenker meg om så hadde vi en periode med lillesnups hvor hun var urolig på kvelden og da gjorde vi senga veldig liten med sammenrullede tepper helt inntil hodet hennes(dette gjør vi nå også..hehe)Det funka greit for da ble senga mindre.Håper han går til ro av seg selv snart.Slitsomt med unger som er utilpass[&:]

Jeg ser nå et svakt lys i tunellen[:)]
Lar gutten sove en dupp litt sent på ettermiddagen, så får han leke seg under
babygymmen, bade/kose og til slutt mat. Etter raping så er han som regel stuptrøtt og
tar kvelden i 2030 tida[:D]
Men *bank i bordet* for at det ikke blir ødelagt nå når jeg skryter litt av gullgutten min...

Krysser fingrene for at han har skjønt det nå! [;)] Slitsomt når de ikke roer seg...

Back
Topp