G.U ??

Jeg har ikke hatt g.u etter jeg ble gravid.
Men skal på en slik undersøkelse pga at jeg har så kraftig bekkenløsning, og det er snakk om å ta keisersnitt

jepp var på gyn i uke 9.

Jeg har ikke vært på G.U. Var ikke det i forrige svangerskap heller

ja jeg hadde på første kontroll hos legen...
tok prøver i alle varianter...

Nei jeg var ikke på gu i forbindelse med noen av sv.skapene mine pga at jeg ble henvist til innvendig ul tidlig i sv.skapene. Når jeg tenker etter har jeg ikke vært på gu siden 6 ukers kontrollen etter forrge sv.skap... Ja ja det rekker nok.

Fikk full undersøkelse første kontroll jeg var på hos legen.

Jeg har hatt en standard innvendig i tidlig svsk,tok div prøver.Ellers har jeg innvendig hver 14 dag fra uke 19,men det er pga livmorhalsen min,og er ikke standard for alle.

Jeg har ikke hatt det heller... hmmm...
er det vanlig? eller noe vi må spørre spesielt om?

ORIGINAL: Lisbeth83

ja jeg hadde på første kontroll hos legen...
tok prøver i alle varianter...

Her også.. men ikke siden.

Hadde første gang jeg var hos legen og tok forskjellige tester,har jo ikke hørt noe fra han så da går jeg ut ifra at alt sto bra til.... Det samme var det i første svangerskapet,kun en sjekk....

tok g.u. på første legekontroll (eg også tok en del prøver), og da eg var på sykehuset til kontroll etter en blødning i uke 10.

ORIGINAL: Pia81

lurer på om det kan være ulik praksis fra sted til sted?
jeg har ikke hatt det, og har heller ikke hatt innvendig g.u. Dette til tross for at jeg måtte til u.l for å finne ut hvor langt jeg var på veg.
Hadde en lege fra India i starten, han ville ikke kjenne på magen min en gang når jeg var der!

ORIGINAL: sol77

ORIGINAL: Pia81

lurer på om det kan være ulik praksis fra sted til sted?
jeg har ikke hatt det, og har heller ikke hatt innvendig g.u. Dette til tross for at jeg måtte til u.l for å finne ut hvor langt jeg var på veg.
Hadde en lege fra India i starten, han ville ikke kjenne på magen min en gang når jeg var der!

Det er fra i år av innført mye mindre rutiner på ting og tang sa jordmora mi.. Noen leger gjør som de er vant til og føler de gamle rutinene, mens enkelte følger det nye og ikke tar så mange kontroller. Men innvendig UL har vel aldri vært vanlig med mindre det skulle være noe ekstraordinært? Tror jeg..
Gynokologisk undersøkelse ved første kontroll er vanlig hvor de kjenner på livmora og tar de standard testene (syfilis, hiv osv).

Hadde g.u. på den første undersøkelsen min og da var jeg vel 8 uker på vei.

hadde g.u når ej va i veke 8. va vel kontrollen ette ej ha testa positiv bort me doktoren...

Back
Topp