Gåturer med nedpress og trening nå mot slutten

Vanilla

smell of coffee
Er det flere enn meg som blir sliten av en 10 minutters gå tur til butikken og føler nedpress?
Jeg må gå utrolig sakte så jeg ikke får nedpress, flere som har det sånn?
Nå ligger hodet hans ned og presser litt ekstra mot bekkenet som jeg har hatt litt problemer med siden 2 trimester så det kan jo være mye av grunnen til at det presser sånn.
Jeg er i uke 34 nå og blir litt bekymret for hvordan formen skal bli de neste 6 ukene om jeg ikke finner på noe lurt for å komme meg mer ut og i aktivitet.

Hva gjør dere daglig av bevegelse og noen tips til meg? :)

Følger med på denne, skulle økt aktivitetsnivået litt men knotete bekken.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sliter også med dette :( ingen tips desverre :(

Yoga, tøying i armer, nakke, skuldre. Men selv en meget lett rutine gjør meg andpusten. Men bare det å kjenne på og slippe opp i spenninger og muskler, puste dypt og rolig pluss noen gode anstrengende stillinger gjør at min kropp funker bedre hvertfall :)

Men ellers er jeg spent på andre tips her, blir særdeles frustrert av at bekkenet tuller.

Ja, gåturer er plutselig ikke like kult lengre ned. Nedpress som du sier ja. Og kynnere. Må ha mange stopp på veien.

og jeg er ute å leker i snøen med ungene og går opp akebakker... Steike ta.. Da er jeg ferdig etterpå!

Jeg går på gravidsvømming i forbindelse med bekkenløsning. Det er veldig deilig å bevege seg i vann, absolutt å anbefale!

Ellers sitter jeg en del på treningsbalen min her hjemme mens jeg løfter lette vekter og strekker og tøyer overkroppen. Også ligger jeg på sofaen eller i senga og gjør strekkøvelser på innside og utside lår..

Knipeøvelser i bekkenbunn gjøres 12x3 ganger daglig for å styrke bekkenet, og når/hvis jeg orker så prøver jeg å gjøre noen knebøy i tillegg til tåløft for å styrke legger..

Dette pluss en kjemperolig tur på kvelden prøver jeg å gjøre hver dag, selv om det noen ganger er for vondt til å utføre alt.. Jeg også må gå veldig veldig sakte på turen, men 10 min med rolig gange er bedre enn ingen.. :-)

Håper noen fikk litt tips.. Dette er jo egentlig lette øvelser, men mer klarer jeg ikke sånn som bekkenet mitt er om dagen, så for meg er det mer enn nok! :-)

Ingen andre tips enn å lytte til kroppen og slappe av. Har slitt med bekkenet siden uke 23 og nå er det blitt virkelig ille. Jeg får faktisk ikke gjort noe særlig. Og når jeg prøver å gjøre noe, så får jeg svi for det etterpå. Formen får jeg finne igjen en gang utpå sommeren tenker jeg. :) Krysser fingrer og tær for at det går over etter fødselen, slik at jeg ikke blir plaga i ettertid :)

Jeg går med kraftig kynnere og mye nedpress, så jeg har fått beskjed om ta det helt med ro,,,, så ikke mye aktivitet her... Mye hvile på sofaen, må jo i butikken og sånt, men da er det rett hjem å hvile etterpå...
Skulle nok gjort litt mer knipeøvelser, men glemmer det rett og slett.... Tenkte når jeg var utenfor fare å føde prematur skal jeg begynne å bevege meg litt mer, mer har og et bekken som ikke liker det...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

uff det er sånn her også, har fortsatt kynnere hvert 5 min.jeg hatt det siden mandag..holder på å bli sprø:(
Skal liksom holde sofaen jeg nå i 7 uker, jippi...som det går liksom..
så har desverre ingen tips....

Litt betryggende å høre at ALLE dere også har det sånn:eek: Da er det vell helt normalt i tredje trimester. Nå har jeg litt mindre dårlig samvittighet for at jeg er såpass mye i ro :p

Jeg klarer ikke å gå mer enn 10 min pga vondt bekken, så her er det ikke mye aktivitet å skryte av for tiden. Får litt dårlig samvittighet, men må jo bare lytte til kroppen, så får treningen heller komme noen uker etter fødsel. Satser på at det blir mange flotte trilleturer i herlig sommervær :-)

Jeg synes det er utrolig tungt og slitsomt å gå tur. Bli anpusten og går mega sent, klarer ikke å gå fort uten å få utrolig smerter og bli kvalm. Ma'en kommenterer med at det ikke er rart, en blir fortere sliten når en har vondt og bærer på så mye. En går jo mye senere hvis en skulle f.eks. bært på en 10-20 kg sekk på ryggen, bare at vi har vekten over hele kroppen og spesielt på magen :P

Back
Topp