Gått fra delamming med mme til fullamming?

Augustfrua

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Noen som har gått eller prøver å gå fra delamming til fullamming? Selv delammer jeg, men håper å få tatt over helt selv.
 
Jeg amma og ga litt ekstra påfyll med mme og pumpamelk de første ukene på lillebror, nå fullammer jeg:) Så gikk veldig greit her☺
 
Følger! Går på antibiotika nå og har såre brystet så ammehjelpen anbefalte mme og pumping. Håper at brystvortene kan gro når kuren er ferdig og at jeg kan fullamme. Tenkte å pumpe hyppig i en overgangsfase for å få opp melkeproduksjonen
 
Jeg amma og ga litt ekstra påfyll med mme og pumpamelk de første ukene på lillebror, nå fullammer jeg:) Så gikk veldig greit her☺

Så bra! Godt å høre at det lar seg gjøre :) Hvordan klarte du å øke produksjonen men samtidig gi tilskudd?

Selv skal jeg forsøke å trappe ned litt på mme noen dager - håper å få økt produksjonen min da. Ammer som noen tullinger i mellomtida:)
 
Følger! Går på antibiotika nå og har såre brystet så ammehjelpen anbefalte mme og pumping. Håper at brystvortene kan gro når kuren er ferdig og at jeg kan fullamme. Tenkte å pumpe hyppig i en overgangsfase for å få opp melkeproduksjonen

Huff, hørtes ikke godt ut! God bedring. Min er flink til å ta brystet, så ble anbefalt av helsesøster å amme hver andre time og alltid amme før tilskudd - gjenstår å se om det fungerer da..
 
Huff, hørtes ikke godt ut! God bedring. Min er flink til å ta brystet, så ble anbefalt av helsesøster å amme hver andre time og alltid amme før tilskudd - gjenstår å se om det fungerer da..
Amme før tillegg var lurt! Her så sover mini så godt at han er helt umulig å legge til hver andre time. Lykken til du også! Skal bli deilig hvis vi slipper unna steriliseingsregimet:)
 
Jeg gikk fra en blanding av mme og amming til fullamming da mini var ca 2 mnd. Nå er hun 6 mnd og er blitt fullammet de siste 4 :)
 
Så bra! Godt å høre at det lar seg gjøre :) Hvordan klarte du å øke produksjonen men samtidig gi tilskudd?

Selv skal jeg forsøke å trappe ned litt på mme noen dager - håper å få økt produksjonen min da. Ammer som noen tullinger i mellomtida:)

Først amma jeg begge bryst, så fikk han mme om han ikke var fornøyd, om det gikk 3 timer mellom så pumpa jeg:) pluss litt pumping innimellom:) alt for å få opp produksjonen.. mn gikk seg også til litt av seg selv da jeg ikke var så sår lengre, da ble det amming hele tia føltes det som:) tungt når man står i det, mn absolutt værdt det når det kommer til stykke:)
 
Blir så glad av å lese at dere har fått det til:) virker så håpløst når vi står i det. Fikk melk veldig sent, så måtte begynne med tilskudd. Flere forsøk på å klare oss uten har så langt ikke vært vellykket, men håper enda:) mini er straks fem uker
 
Amme før tillegg var lurt! Her så sover mini så godt at han er helt umulig å legge til hver andre time. Lykken til du også! Skal bli deilig hvis vi slipper unna steriliseingsregimet:)

Er et styr å få vekket her også til tider - sovner ofte på puppen. Masserer, bytter bleie og kaver ;)

Fikk forresten også tips om å prøve å klare oss uten flaske om natta - lettere å øke produksjonen ved Nattamming :)
 
Blir så glad av å lese at dere har fått det til:) virker så håpløst når vi står i det. Fikk melk veldig sent, så måtte begynne med tilskudd. Flere forsøk på å klare oss uten har så langt ikke vært vellykket, men håper enda:) mini er straks fem uker

Jeg delammet og i begynnelsen, hun er nå en mnd. Jeg hadde ikke melk, fikk masse melk, så forsvant det nesten igjen, og nå virker det som det har stabilisert seg. Hun legger ihvertfall godt på seg.

Jeg ammet begge brystene først, før jeg evt fyllte på med mme også når jeg hadde gitt mme. Sånn gikk det hver andre - tredje time.. Hun har sovet natta igjennom fra vi kom fra sykehuset, sånn mer eller mindre, så har ikke vekker henne da. Hun våkner kanskje litt lettere nå enn da hun fikk mme på kvelden, men det skal jeg overleve. Er mye mer hendig å ha med maten overalt, ferdig fiksa :D

Eneste jeg har merket er at hun har litt rart sugegrep innimellom. Kan være det har blitt litt for mye bytte mellom bryst, flaske og smokk. Det blir bedre og bedre for hver dag da, så er nok bare hun som må "lære seg" riktig teknikk igjen :)

Håper det ordner seg for dere og!
 
Er et styr å få vekket her også til tider - sovner ofte på puppen. Masserer, bytter bleie og kaver ;)

Fikk forresten også tips om å prøve å klare oss uten flaske om natta - lettere å øke produksjonen ved Nattamming :)

Jm sa til oss at de sovner ofte ved brystet om det er lite melk, fordi de kjeder seg. Det var ihvertfall tilfelle her i gården. Sovner nå og, men det tar heldigvis litt lenger enn 2 minutter :)
 
Dag 3 på nedtrapping på mme. Mini henger inn puppen og er tydelig misfornøyd - ga 30 mml og da roet han seg med en gang. Vondt i mammahjertet. Veiing i morgen, så da får vi se hvordan det går.
 
Dag 3 på nedtrapping på mme. Mini henger inn puppen og er tydelig misfornøyd - ga 30 mml og da roet han seg med en gang. Vondt i mammahjertet. Veiing i morgen, så da får vi se hvordan det går.

Får håpe det går seg til sånn du vil! De blir jo fort litt late og av denne flasken. Maten kommer liksom litt av seg selv :/ Så de må jo lære seg på nytt tenker jeg..
 
Får håpe det går seg til sånn du vil! De blir jo fort litt late og av denne flasken. Maten kommer liksom litt av seg selv :/ Så de må jo lære seg på nytt tenker jeg..

Takk :) han gikk ikke opp stort, men forhåpentligvis får vi opp produksjonen min. Han har lett for å sovne på puppen ja, så må jobbe med å holde interessen oppe:)
 
Takk :) han gikk ikke opp stort, men forhåpentligvis får vi opp produksjonen min. Han har lett for å sovne på puppen ja, så må jobbe med å holde interessen oppe:)

Mulig du har sagt det tidligere, men pumper du mellom ammingene (regner egentlig med det)?Det som fikk igang min produksjon ihvertfall.
Pupp-mme-pumping. Sånn gikk nå dagene.. Og koking av flasker og pumpe innimellom alt. Ble en evig runddans det der..
 
Mulig du har sagt det tidligere, men pumper du mellom ammingene (regner egentlig med det)?Det som fikk igang min produksjon ihvertfall.
Pupp-mme-pumping. Sånn gikk nå dagene.. Og koking av flasker og pumpe innimellom alt. Ble en evig runddans det der..

Pumper ikke nei, men siden han har en tendens til å sovne så bør jeg kanskje begynne med det - takk for tips! :)
 
Pumper ikke nei, men siden han har en tendens til å sovne så bør jeg kanskje begynne med det - takk for tips! :)

Det kan være lurt. Da får du stimmulert melkeproduksjonen selvom han sovner, og da ikke bidrar så mye. Var som sagt det som hjalp igang melka her. Rart ikke ha har anbefalt det..?

Jeg kjøpte den elektriske brystpumpa fra avant. Funket fint ihvertfall. Fikk låne en manuell, men så ikke for meg å sitte i 20-30 min på hver pupp med ei håndpumpe :D

Kanskje du finner en pent brukt en på facebook/finn. Om ikke koster den elektriske til avant 1500 på babyshop/barnas hus. Men det er verdt det - om man ønsker å få fortgang i produksjonen :)
 
Jeg har pumpe :) skal begynne nå:) tanken har vel vært at det ikke er nødvendig når han suger fint. Men hjelper lite når han sovner halvveis ;) takk for tips! :)
 
Da er det bare å sette igang da! Lykke til ihvertfall. Det blir nok en løsning!
Syns forresten de kunne gjort om lyden på de pumpene. Trenger ikke høre ut som ei ku, selvom man føler seg som en :D
 
Back
Topp