Gåtrening med eller uten sko?

Conte§§a

Gift med forumet
Er litt uenighet rundt dette. Hva er best? Å lære å gå med eller uten sko?

Uten, ifølge HS.
Så eg holder meg til uten. Selv om den eldre garde mener det er med som er best. Var jo det som var "best" før.

Stemte uten.
Vi har begge deler, men bruker mest uten sko. Etter at han fikk sko så setter han foten mer ned enn før, og merker at det har hjulpet på balansen når han går uten sko.
Hadde ikke tenkt å kjøpe sko før han kunne gå, ble kjøpt for at han skulle få ned foten siden han gikk og sto på tærne hele tiden.

Da vi hadde barseltreff sammen med fysio, så fikk vi vite at barn trenger ikke sko før de skal ut å gå.

Dem anbefaler uten.

For å sitere spedbarnsboka:

"Det er viktig at barnet går uten sko oftest mulig, det vil si innendørs og ved mange aktiviteter om sommeren. Dette vil sikre en naturlig blodsirkulasjon og utviklingen av fotmuskulaturen. Barnet vil også få muligheten til å føle og oppleve foten på en annen måte enn når den er "pakket inn" i en sko.
Undersøkelser og erfaring viser at for tidlig bruk av skotøy til barn, og bruk av for stivt, for smått eller for smalt skotøy, kan føre til at de får deformiteter og problemer med føttene som voksne."

Barn skal så smått begynne med sko, når dem begynner å gå ute.

Her trenes det mest uten, men er vi ute så har vi på sko, av den enkle grunn at da blir han ikke skitten!! Skal få kjøpt noen kvalitetssko med god såle snart..

da BM begynnt å gå gikk han uten sko inne, men me sko ute, hann skulle vel å merke abslolutt gå da!! hehe.. vet ikke ka du tenkte på ej om det var begge deler eller bare inne??

Uten!

Men har ikke begynt med gåtrening enda!

Det klarer hun fint selv og har ikke noe ønske om at hun skal gå helt enda. Hun går langs bordkanter og liknende nå, men vil ikke at hun skal lære å gå før hun er minst 12 mnd.

uten sko..

UTEEEEEN!!!!

Phillip lærte å gå med mokasin-tøfler fra h&m og han gikk da han var 9 mnd! (Bestemødre og Oldemor trappa på gutten sko, men da satte han seg plent ned! IN YOUR FACE, liksom[8D])

Uten, vil nå jeg si!

Jeg har ikke sko til Alma en gang, jeg bruker kun tjukke sokker når vi er ute (eller barfot). Hun viser ikke så mye interesse for å stå og gå enda...

ORIGINAL: Lolodi

Uten! Ute har han på skinnsko med myk såle.

Samme her[:D]

ORIGINAL: Håp om oktober

Uten!

Men har ikke begynt med gåtrening enda!

Det klarer hun fint selv og har ikke noe ønske om at hun skal gå helt enda.
Hun går langs bordkanter og liknende nå, men vil ikke at hun skal lære å gå før hun er minst 12 mnd.

Mente ikke at vi trener med han altså[:)] men når han reiser seg opp med støtte og går rundt selv[:)]

Her blir det uten, er det jeg har lest at er best.[:)]

Det heter at om ankelen ikke er sterk nok til å bære barnet uten å måtte støttes opp av en sko, så er ikke barnet klar for gåtrening.

Her er det barføtt inne. Hun vil helst opp å gå i hendene våre hele tiden og hun sklir bare hvis hun har på vanlige sokker. Har ikke kjøpt noen sko enda og det blir i så fall bare for utebruk.

ORIGINAL: babyensmamma

Her går vi uten sko, ute som inne! [:)]

Samme her, har ikke kjøpt noen sko enda[:)]

Back
Topp