Gåstol

Hedda

Andre møte med forumet
Lar dere barna deres sitte i gåstol??
Tilda får lov, men bare en kort stund...[;)]

ORIGINAL: Hedda

Lar dere barna deres sitte i gåstol??
Tilda får lov, men bare en kort stund...[;)]

vi lar vår sønn på 8 mnd sitte i gå stolen(eller løpe er det vel han gjør) en liten stund noen ganger pr dag.. han stortrives

Vil ikke heller ha gåstol... [:)]

Vi skulle ikke kjøpe gåstol, men det sto en framme i babybutikken og han fikk prøve den, det var første gang han lo av en leke, så vi kjøpte den.

Men han sitter ikke den lenge om gangen og vi har sete så lavt at han må reise seg, så han får øvd på balansen.

Vi skulle heller ikke kjøpe gåstol...Men så var vi på besøk til et vennepar som hadde det til sin datter..Tilda fikk prøve, -og det var jo sååå gøy!![:D][:D] Dagen etter kom pappan hjem og hadde kjøpt gåstol...! jaja... Han må få bestemme noe han og..[:D]

vær forsiktig...unger i gå stol hopper ofte over krabbe stadiet.....de går da glipp av en naturlig del av utviklingen...og forskning viser at barn som hopper over et stadie kan få problemer senere...de mangler noe...vet om flere som må "tilbake" i utviklingen og måtte lære seg å krype.........

ikke la dem lære å gå før de kryper........

beklager hvis noen føler seg truffet av innlegget mitt men dette er noe jeg er engasjert i.......vil ikke ha gåstol selv...vil ikke røve barnet mitt fra den naturlige utviklingen

ORIGINAL: lille assa

vær forsiktig...unger i gå stol hopper ofte over krabbe stadiet.....de går da glipp av en naturlig del av utviklingen...og forskning viser at barn som hopper over et stadie kan få problemer senere...de mangler noe...vet om flere som må "tilbake" i utviklingen og måtte lære seg å krype.........

beklager hvis noen føler seg truffet av innlegget mitt men dette er noe jeg er engasjert i.......vil ikke ha gåstol selv...vil ikke røve barnet mitt fra den naturlige utviklingen

Jeg har faktisk også hørt dette, men er veldig usikker på hva en skal tro. Vi fikk en gåstol til Emma men jeg tror ikke den vil bli brukt. Mamma sa at barna KAN få kort muskelatur i leggen forde de lærer å gå på tærne i gåstolen... men det er så mange teorier. Men det er vel i sammenheng med overdreven bruk vil jeg tro, barna sitter vel ikke å gåstolen hele dagen...

Ja, det er nok best å la de ordne selv på gulvet [:D]. Vår gåstol står i kjelleren og vil nok heller ikke bli brukt. Emma stortrives å ligge på gulvet og ake seg rundt[:D]

Jeg føler meg ikke truffet[:)]Synes det er fint at du er kritisk!![;)] Jeg er faktisk kritisk selv. Derfor blir den ikke brukt mer enn max en 1/2-time hver dag. Tror ikke det vil hemme henne i den naturlige utviklingen. Hun sitter jo mye lengre i fanget i løpet av en dag[:D][:D] tihi..
MEN, jeg har også sett at gåstolen blir brukt som barnevakt...da blir det feil etter min mening...!!

Føler meg ikke truffet nei, fint at du sier i fra. Men han krabber fint og han ligger helst på gulvet. Det er ikke kvar dafg han bruker gå stolen og sjelden mer enn 1 halv time for dag.

han går i gåstolen som han skulle gått med støtte fra oss eller trillebår. Vi har satt den litt lavt, så han reiser seg opp fra setet og går vanlig med støtte fra gåstolen, så han går ikke på tærne når han bruker den. men jeg vet det er noe som sitter og skyver seg bortover, tror ikke det er helt heldig.

Lucas ELSKER å tusle rundt i gåstolen sin!

det har jeg ikke hørt noe om[&:] 
i spania lærer de fleste barn å gå med en gang. men det er jo forskjellig over alt.
en lege kan si at de ikke må krype, og en sier de skal, og en sier  de ikke må ha gåstol[:D]
tror vi må bestemme det mye selv å ikke utifra hva leger og barnepleier sier

Har også hørt at gåstol og hoppehuske ikke er bra, mye er vel for ryggen sin del. Men jeg mener alt m måte er bra, vil ikke være overhysterisk. Men, tror det er viktig å ikke la barna være i gåstol el hoppehuske for lenge.

Ang det å gå før d krabber har jeg også hørt om. Hørte om en som måtte gå med hjelm fordi han ikke klarte å ta seg for når han falt, nettopp fordi han hadde hoppet over krabbingen og begynte å gå tidlig.

Back
Topp