Gåstol

ORIGINAL: Annic73

Vi hadde en fysioterapaut på besøk når vi hadde 5 mnd kontroll på HS sist...
Hun fortalte at gåstol er IKKe bra for barna... de lærer seg ikke å gå med den... og de blir som regel "tå barn" altså de tripper på tærne... De fleste som bruker gå stol ender opp til fysiterapauten for å få behandlig og støttesko...

Jeg skal ikke bruke gåstol... Syns det er stas at barna lærer seg ting selv, mere stas det[:)]

Da har foreldrene til disse ungene brukt gåstolen aaaaaaaaaalt for mye.
Eldstegutten min brukte gåstol og han har verken gått på tå eller hatt behov for fysio.
Nettopp fordi han kun satt der i 5-10 minutter om gangen x antall ganger om dagen.

ORIGINAL: E.R.A.

Hva er egentlig forskjell på de? En driver jo å sparker i fra seg sittende opp på bilen og.

Gåbilen kan de ikke bruke før de kan gå. Og tror de pleier å gå bak den først for støtte også sitte oppå senere når de er litt større.

(tror jeg hvertfall...)

Jeg kjøpte faktisk en kjempe kul i går[:)]
men jeg har ikke tenkt til å bruke den før hun er ca 6 mnd(hun rekker ikke ned til gulvet ennå[:D])
Jeg hadde gå stol da jeg var liten, og har ikke tatt noen skade av det.

ORIGINAL: E.R.A.

Fikk brukt fra søstra, men hun mente at det var veldig viktig å instille den slik at i første tiden var ikke hun borte i gulvet med tærne i det hele tatt (henge løs luftavar bra nok til å begynne med[:D]), så med tiden kunne jeg senke litt.
[/quot

oj,han i butikken sa det motsatte!!
det var veldig viktig at hun ikke hang og dinglet.

Freddy sitter alerede i gå stol. men sef ikke mer en max ti min av ganga...  Hadde ikke tenkt å begynne før han ble større men fikk jo ikke gjort noe m han på armen.. Og han har nekta totalt å ligge på gulvet å i grinda... Nå fræser han rundt som bare det m hele fotsålen i gulvet[:D]

jeg ska ikke kjøpe det, fikk streng beskjed av helsesøstra at det ikke var bra for de lille, da kunne de gå mye tregere...
vet ikke om det stemmer....

skal kjøpe sånn bil med ratt som de kan skyve seg fremover etterhvert, men da må hun bli litt større..

bare kjøp det hvis du har lyst, det er jo du som bestemmer det vel,[;)] alle andre kan jo ha sine meninger om det[;)]

Back
Topp