Gåstol

x1xTrine6

Gift med forumet
Svar meg helt ærlig nå!! Har dere,planlegger,har brukt eller bruker dere gåstol til barna deres?? Vet mange gjør det selv om de ikke tør si det fordi det er så mye negativt rundt det...
Jeg har brukt det til alle mine og var og kjøpte en splitter ny med ole brum,lys,musikk og leker på. Bruker den når barna kan sitte selv og ikke lenge av gangen. Ungene har hatt det kjempestas og det er gøy å kunne følge etter søsknene sine. Stolen min er så fiiin[:)].
Kom igjen! Grill meg[8D]

Jeg verken har eller har tenkt å bruke gåskol til Frida. Skal heller kjøpe henne en vogn som hun kan holde seg i.

Hvorfor skal du grilles? Og hvorfor frarådes det å bruke gåstol? Vi har tenkt å kjøpte det til tvillingene vi..

eg har ikke kjøp og ikke tenkt tanken engang. vet egentlig ikke hvorfor

Jeg skjønner at overdreven bruk ikke er sundt og jeg skjønner ikke hvorfor det selges i barneutstyrs butikker hvis det er så farlig liksom...
Har fått hoppesele men den kommer jeg ikke til å bruke.. Ser ikke helt poenget

Vi har kjøpt en brukt men plutselig så sier mamma at det synes hun virkelig ikke vi skal bruke. Jeg hadde ikke tenkt over det engang jeg. Kjøpte den av en veninne som har 2 barn og hun har brukt det til begge sine. Så nå står den nå her og ikke vet jeg om jeg tør å bruke den.

Skal ikke ha det, de kan ende opp med å gå på tå når de får gå i sånn.
Hadde tenk å kjøpe det til første mann men fikk klar beskjed fr fysioen at det kom ikke på tale [&:]

Linea fikk en i julegave..men den kan bygges om å brukes både til å sitte på og gå med.. Er musikk og no leker på den.

Hun syns den er morro allerede nå hun, ligger på gulvet å ser på når den spiller musikk[:D]

min kan også låses så barnet kan sitte

Grunnen til at det er så mye negativt rundt gåstoler og at det frarådes å bruke dem (de aller fleste fysioterapeuter) er pga at de ble laget i sin tid til barn med funksjonshemninger. Barneutstyrsprodusenter har kastet seg på og laget disse til alle. Vi ble anbefalt på sykehuset å ikke gå til innkjøp av sånn stol......
 ...men jeg veit ikke noe mer og har egentlig ikke tenkt noe mer på det....tror at det må være opp til hver enkelt om en vil ha gåstol eller ikke....., så innm,ari farlig kan det nok ikke være siden de blir solgt overalt!!!!

Kommer ikkje til å bruke gåstol, eller støttehjul til sykkel når den tid kommer heller! Har ikkje hørt nåkka dårlig om d før æ leste denne tråden, men har bære en følelse av at d e unødvendig...

har aldri tenkt på at det skal være farlig - har vært au pair to ganger, og begge familiene mine hadde sånne til barna sine uten at de tok noen skade av det....

Jeg begynte forresten også å gå ved 9 mnd alder, og jeg gikk bare på tærne frem til jeg var 5-6 år, og jeg hadde ikke sånn stol.

Vi har ikke hatt gåstol,og skal heller ikke ha det.
Synes barna har best av å få følge utviklinga på sin egen måte...
Lære seg selv å rulle,krabbe,sitte,reise seg for så å lære å gå- av seg selv!

Jeg har ikke brukt det og syns det har vært helt greit!

ORIGINAL: Tammis

Vi har ikke gåstol. HAr ikke sett vitsen når hun har så mye annet stæsj..
Men hoppehuske fikk vi til jul og den er kjempepopulær..

Mener du sånn hoppesele til å henge i dørkarmen? Hvor gamle må barnet være for å bruke en sånn? Har fått en men har ikke skjønt hele poenget med den... er så redd den skal dette ned

Er vel ikke noe å grille deg for det da.....Man gjør jo som man vil.Jeg brukte det på nr en og vil aldri gjøre det igjen!Det resulterte i at jenta ikke vill lære seg å krabbe.Hun hyyyyyyyyyyylskrek på gulvet men så fort hun kom til stolen var alt ok.Vi strevde lenge med det!

ORIGINAL: Trine5

Mener du sånn hoppesele til å henge i dørkarmen? Hvor gamle må barnet være for å bruke en sånn? Har fått en men har ikke skjønt hele poenget med den... er så redd den skal dette ned

Fra 6 mndr kan den brukes, værtfall den vi har til Linea..og hun stortrives i den. Hopper opp og ned[:D]
Jeg vet, det ser skikklig utrygt ut...men den henger som støpt men jeg står der hele tiden alikevel jeg da[:)]

ORIGINAL: nitalita

ORIGINAL: Trine5

Fra 6 mndr kan den brukes, værtfall den vi har til Linea..og hun stortrives i den. Hopper opp og ned[:D]
Jeg vet, det ser skikklig utrygt ut...men den henger som støpt men jeg står der hele tiden alikevel jeg da[:)]

Jeg har basson hoppesele.. Vært borti den?

Back
Topp