Gåstol!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Idag har vi vært på babyshop å kjøp gåstol til Oliver =) Kjempe fancy en ifra Chicco:) 

Flere som har begynt å bruke det på mini?? :)

jepp, hun elsker den. Og jeg kan dusje, lage mat og gjøre andre ting uten å måtte følge med henne hele tiden. Hun er jo Overalt ellers ;)

nei det har vi ikke kjøpt og skal ikke kjøpe heller. Utviklingen får komme når den kommer. :) Ser Sanka har lagt ut linker, så da skal ikke jeg si mer om den saken :)

Nei, det kommer vi ikke til å gjøre.

Nei og kommer aldri til å kjøpe det heller

Vi fikk gåstol av svigermor og svigerfar (en de kjøpte brukt på finn.no) testet den 2-3ganger... han koser seg i den, men jeg bruker heller vippestolen eller at han ligger på gulvet å koser seg på leke teppe! Er ikke stor fan av den.. (spes etter en ulykke 2gangen han prøvde den)

Så den kommer ikke til å bli brukt mye...! Den står bare på gjesterommet! Er IKKE første pri å sette han i den..!

(de gangene han har brukt den er fordi trekket til vippestolen har vært til vask)

barna skal vel ikke gå før de klarer å gå selv, før det er de vel igrunn ikke klare for det!! så lister meg stille ut av tråden igjen;)

Kaysa86: Ja ikkesant :) Kjempe flott, nå har vi lekegrind og vippestol også da.. Så da har vi litt å velge mellom.. Sikkert greit for han å variere litt også :P 

Til dere andre: Greit nok, å er fullstendig klar over hva de sier.. Men han får overhode ikke sitte der lenge av gangen.. Er kunn hvis vi må gjøre noe annet og han ikke vil noen ting.. Gliset kommer så fort han havner i gåstolen.. 
Å tenker også litt sånn at hvis det hadde vært så innmari farlig så burde de jo slutte å selge/produsere dem! Kjenner mange som har brukt gåstol på barna sine, ikke skjedd no skade der ;) 

Hel1 skrev:
Kaysa86: Ja ikkesant :) Kjempe flott, nå har vi lekegrind og vippestol også da.. Så da har vi litt å velge mellom.. Sikkert greit for han å variere litt også :P 

Til dere andre: Greit nok, å er fullstendig klar over hva de sier.. Men han får overhode ikke sitte der lenge av gangen.. Er kunn hvis vi må gjøre noe annet og han ikke vil noen ting.. Gliset kommer så fort han havner i gåstolen.. 
Å tenker også litt sånn at hvis det hadde vært så innmari farlig så burde de jo slutte å selge/produsere dem! Kjenner mange som har brukt gåstol på barna sine, ikke skjedd no skade der ;) 

enig enig!! Martine sitter i den nesten hver dag egentlig, 10-15min. Hun er utrolig sterk i beina. Både jeg og søsknene mine brukte en slik.

Hadde det vært så farlig, så hadde de nok brukt mer tid på å informere om det der de solgte dem. Jeg hørte ikke et ord om det da jeg kjøpte min.

Hel1 skrev:

Hvordan VET du at det ikke har skjedd noen skade? det er pga ryggen man ikke blir anbefalt gåstol ogkanskje dette er grunnen til mange ryggskader blant voksne? det er vel litt vanskelig for oss å bedømme at andre ikke har fått noen skader. det finnes skjulte skader også!

Nei jeg vil ihvertfall ikke utsette barnet mitt for dette, jeg vil gjøre det beste for de og ikke gå imot alle anbefalninger! ;)

Hvorfor slutte å selge noe de faktisk tjener penger på? Er penger som er viktig for produsentene..

Derfor fysioterapeuter og andre går ut å sier at det er skadelig, at motorikken blir muligens senere, at de sliter med at barn går på tærne istedenfor ordentlig nedpå osv.

Ja, hva dere velger er deres valg. Og strengt talt bryr jeg meg ikke, men om man ikke visste det (andre leser også tross alt) vet de hvertfall det ikke er anbefalt.

Og ærlig talt skjønner jeg heller ikke behovet for å gjøres på å utsette de små for det.

Noen minutter i ny og ne my ass... Middagslaging, dusjing. Joda. Noen minutter blir ganske mange minutter spør du meg.

Sånn. Skal holde meg borte nå.

Mhm. Og hvis det hadde vært så innmari farlig hadde de vel sluttet å produsere og selge fremovervendte bilstoler også... Eller i det minste hatt kunnskaper om at det ikke er anbefalt på de stedene det selges... Eller vent - nei, sånn er det jo ikke!

Hva folk velgere å risikere er ikke min bisniss. Samme som at alkohol/spekemat/hasjbruk under svangerskapet ikke er min bisniss. eller at folk velger fremovervendte bilstoler til sine barn ikke er min bisniss.

Men siden jeg er klar over at det er/kan være/sannsynligvis er skadelig for barnet mitt, velger jeg å la være.
Min datter er forresten også veldig sterk i beina sine. Hvis jeg hadde latt henne, kunne hun fint stått selv i lekegrinden. Hun har ikke brukt gåstol i ett sekund - jeg tror faktisk at hun aldri har sett en gåstol...!

Mini her er også veldig sterk.. Har står nesten selv.. Lar han selvfølgelig ikke være på beina for mye, for det er jo ikke bra, akkurat som jeg veet at det ikke er bra at de sitter for mye i en gåstol.. Sikkert mange som lar kidden sitte i denna stolen i flere timer om dagen.. Men så dum er ikke jeg.. 
Er så sinnsykt mye de fraråder å gjøre.. ditten og datten.. men snart er det jo ikke lurt å stå opp på morran... å leve er rett og slett farlig.. men man er vel såpass oppegående at man vet å sette grenser på ting selv.. jeg tviler veldig sterkt på at om han sitter i den stolen 10-45 minutter TILSAMMEN på en hel dag, at han tar no skade av det.. Veldig tvilsomt.. 

Men jeg respekterer absolutt dere som ikke vil bruke det på de små ;) 

Hel1 skrev:

Vet forresten ikke om du la merke til at det er totalforbud på gåstoler i Canada... Ikke noen tidsbegrensning på at "barn får bare sitte i gåstol i 30-45 min per dag", men totalforbud.

Hvis jeg må gjøre noe annet og datteren min "ikke vil noe", så får hun ligge i lekegrinden i 3 minutter og ikke ville noe. Tenker hun hadde glist godt her hvis hun fikk en spiseskje med honning, men hun får jo ikke det... Når ting er skadelig så er de skadelig.

jeg var til fysioterapeut tidligere med mini, og der fikk vi beskjed om at det var to ting de frarådet:

Sånn hoppehuske som henger i døråpninger og gåstol. På det tidspunktet hadde jeg lånt en sånn gåstol av ei venninne, noe jeg informerte fysioterapeuten om. Fikk da beskjed om at det ikke var sånn at jeg trengte å hive den på dør, men at det var viktig å ikke ha han i den alt for masse og ikke minst for lenge av gangen.

Så her bruker vi den litt, og mini elsker den.

Morellskatten : Syns det er feil å sammenligne honning som er livsfarlig med en gåstol som KAN gå utover utviklingen.. Å gir meg fortsatt ikke på at det kan umulig være skadelig å sitte i den littegrann.. De anbefaler oss jo å ikke bruke vippestol også.. De fleste gjør jo det?! Som jeg også nevnte i sta også ; å gå ut av døren kan også være skadelig! ;)

førjulsbaby : Det er jo greit da :) Mini her også elsker den, utenom akkurat nå, for nå er han sulten og trøtt:P haha..

Hel1 skrev:
Morellskatten : Syns det er feil å sammenligne honning som er livsfarlig med en gåstol som KAN gå utover utviklingen.. Å gir meg fortsatt ikke på at det kan umulig være skadelig å sitte i den littegrann.. De anbefaler oss jo å ikke bruke vippestol også.. De fleste gjør jo det?! Som jeg også nevnte i sta også ; å gå ut av døren kan også være skadelig! ;)

førjulsbaby : Det er jo greit da :) Mini her også elsker den, utenom akkurat nå, for nå er han sulten og trøtt:P haha..

Å gå ut av døra kan være farlig ja, kanskje ikke direkte skadelig?

Det er og skadelig med røyk og passiv røyking, derfor i dag når man er så OPPLYST om hva man bør og ikke vet man at man bør unngå røyk for de små lungene til barna! Man vet det og vil (i fleste tilfeller unngå det)
Det er lov å selge røyk, men det er skadelig! Da burdte vel ikke røyk vært lovlig hvis argumentet er: at de selger det, så da kan det ikke være så skadelig!

Back
Topp