Gåstol til barn

French Design

Flørter med forumet
Hvilke erfaringer har dere gjort dere angående bruk av gåstol til ungene? Har fått opplyst fra helsepersonell at det IKKE anbefales da det kan skade hoftene til barna fordi de beveger seg på en "unaturlig" måte. Bare lurte på hva andre mente om denne saken..
 
Jeg brukte gå stol til min førstefødte og var veldig fornøyd. Men da hadde jeg jo ikke hørt at det var skadelig eller. Men det er jo forskjellige stoler å få tak i så det er sikkert lurt å se på flere før man eventuelt velger. Dette ble du nok mye lurere av, he he.. Folk har helt sikkert forskjellige meninger om dette som allt annet.
 
Jeg har brukt gåstolen til begge ungene mine. Gutten min har no ikke tatt skade av det og jenten min hun elsker den.[:)] Det som er viktig er at de ikke blir sittende for lenge i den.
De på helsestasjonen sa til meg og at jeg helst ikke skulle bruke gåstolen, men jeg har no gjort det.
Men no som jenten min kryper så bruker jeg den ikke så mye lenger, av og til slik at hun kan løpe litt rundt omkring. Det synes hun er kjempe gøy[:D]

Så lenge de ikke blir sittende der for lenge, tror jeg at det ikke gjør noenting.... men det er no min mening.[;)]
 
Jeg har aldri brukt gåstol!Syns det er greit at barna kan følge sitt eget tempo...
Hørt en del som sier barna hopper over et par utviklingstrinn ved for mye bruk av gåstol.
Men om den brukes litt,skal nok ikke det skade...
 
Heisan [;)] Grunnen til at man ikke blir anbefalt gå stol er fordi mange mennesker putter barna sine opp i den for tidlig. Et barn som ikke kan sitte selv skader ryggen sin ved å sitte i en slik. Aller helst skal de ha lært seg å gå også.
(Har selv to barn men har ikke hatt brukt for gåstol !)
 
Back
Topp