Gåstol: ja eller nei?

5-10 min og senere når barnet går langs bord osv, JA

Ellers, NEI

Nei. Helt klart og veldig nei

Nei! Det å gå er en voldsom belastning for bein, ledd, muskler og nerver. Er ikke disse ferdig utviklet er man ikke sterk nok til å gå. Og det å utsette de for den belastningen når kroppen ikke er klar for det er ikke, motorisk sett, anbefalt.

Mener du gåstol i sånn man triller foran seg, mer som en tralle? I så fall - ja, når ungen har klart å reise seg opp på den på egenhånd. Men vi har aldri løftet de opp slik at de fikk tak.

Om du derimot mener den typen hvor ungen henger fast i en sele og "går" fremover - så nei absolutt ikke.

Nei, det kommer aldri i hus her. Det er så mye annet man kan finne på for å underholde en baby at jeg ser ikke vitsen med å bruke noe som er skadelig.

Gåstol er veldig frarådet av fysioterapeuter og ikke bra for kroppen deres. Her hadde vi en gåvogn han gikk etter når han først hadde begynt å gå. Men ikke så mye om gangen

Begge mine brukte det, men visste ikke at det var skadelig. Men satt i lenge oppi av gangen :)

Nope

Når det frarådes av fysioterapeuter så er det et absolutt NEI fra meg.

Nei har ikke det. Han har brukt litt en slik tralle han kan trille foran seg men han fikk først øynene opp for den lenge etter at han begynte å reise seg opp og gå langs bord osv

Vi har sagt nei til gåstol. Fordi det frarådes

Er det en sånn gåstol tenker dere er helt unødvendig eller hvilken:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30283578/

Fikk anbefalt å kjøpe den nemlig.
Slik gåvogn er innafor. Så lenge barnet klarer å bruke den selv, at du ikke "presser" barnet til å bruke den før barnet er sterkt nok til å gå.

Det som diskuteres her er slik gåstol med "sete" i hvor barnet henger i stolen og "går" bortover.

Back
Topp