Går nok ikke veien..

Litja

Andre møte med forumet
Hadde time hos gynekolog for å ta celleprøve i dag, så fikk også tul i samme slengen - er 5+3 i dag. I følge han kunne ikke lille være mer enn 4 uker, eventuelt at ting hadde stoppet å utvikle seg...
Hvor ofte skjer det egentlig at el er en uke etter den pleier? Er alt håp ute og bare å vente på blødning nå? :(

Nå kommer jeg sikkert å høre bastant ut, men 5+3 er alt for tidlig med UL, og nesten umulig å måle noe som helst. Små forskjeller utgjør mye på dager og uker.
I tillegg kan legen ha rett, det er ikke uvanlig å ha senere EL. Jeg selv har menstermin og EL-termin med ca en ukes mellomrom ;)
Her må du nok bare vente å se og ta en ny UL på et senere tidspunkt når det faktisk er mulig å avgjøre :)

En vennine av meg var inne på tidlig ul og var 5+3 og da såg de ingenting.. bare en hule i livmor, hun trodde alt håp var ute men fikk beskjed om å komme tilbake fem dager etterpå, og der var det ett bankende hjerte gitt [emoji173] det var rett å slett bare for tidlig å se noe som helst.. sier som hun over at jeg ville tatt ul på ett seinere tidspunkt :)

Var bare siden jeg allerede satt der med beina i været, men han sa det var alt for lite til å være 5 og en halv uke... Blir skikkelig stressa...
Satser all kjærlighet på senere el da!

Sier som de andre - egentlig for tidlig å sjekke. Dessuten kan du hatt eggløsning noen dager senere enn du trodde, egget kan ha tatt seg god tid osv... så tidlig er det mye som kan avgjøre når termindatoen blir.

Synes det var litt dumt av legen din å si noe sånn med en gang - istedetfor å heller be deg komme tilbake neste uke og sjekke eller ta hcG-prøve eller noe.

Krysser fingrene for at alt går bra! :)

Jeg syns også det høres veldig rart ut at han kunne si at du var så og så mye på vei så tidlig. Jeg fikk beskjed fra min lege om å vente til jeg er minst 7+0 før hun ville ta en UL og hun er ultralydlege...

I forrige svangerskap kunne vi bare se antydning til hjerteslag, og det var rundt 6+4. Da trodde jeg at jeg skulle være over 7 uker, men var nok 4-5 dager etter menstermin :)

Håper virkelig dere har rett! Han sa jeg skulle vente noen uker og få sjekket det videre, så helt borte var han vel ikke... Men ganske tydelig ikke noe hjerte som slo ihvertfall..

Håper virkelig dere har rett! Han sa jeg skulle vente noen uker og få sjekket det videre, så helt borte var han vel ikke... Men ganske tydelig ikke noe hjerte som slo ihvertfall..

Hjerte begynner å slå en gang mellom 5+1 og 5+3. Når det først starter opp er det så primitivt og svakt at det ikke kan sees med UL. Om du i tillegg er noen dager kortere på vei er det rett og slett bare for tidlig.
Om du ikke har smerter og du ikke blør, så er nok alt i sin skjønneste orden :)

Jeg hadde også tidlig ul på grunn av celleprøve. De kunne ikke se noe annet enn en liten fostersekk. Jeg var da 5+ 2. Hun sa til meg at det nesten var umulig å se på det tidspunkt. Derfor skal jeg tilbake i morgen. Da er jeg 7 uker. Først da kan de vel egentlig begynne å se noe. Så kvalm jeg er, regner jeg med at det går bra. Ha litt tålmodighet[emoji173]. Krysser fingrene for deg og frøet.

Nå kommer jeg sikkert å høre bastant ut, men 5+3 er alt for tidlig med UL, og nesten umulig å måle noe som helst. Små forskjeller utgjør mye på dager og uker.
I tillegg kan legen ha rett, det er ikke uvanlig å ha senere EL. Jeg selv har menstermin og EL-termin med ca en ukes mellomrom ;)
Her må du nok bare vente å se og ta en ny UL på et senere tidspunkt når det faktisk er mulig å avgjøre :)

Hvordan går det med deg forresten avokado? Har su tatt blodprøver etter testene du tok?

Signerer de andre over her - så tidlig ser man som regel kun en fostersekk og evt plommesekk, dessuten er det vanlig at EL kommer noen dager senere av og til :) Skal nok se at det har utviklet seg fint om et par uker :)

Signerer de andre over her - så tidlig ser man som regel kun en fostersekk og evt plommesekk, dessuten er det vanlig at EL kommer noen dager senere av og til :) Skal nok se at det har utviklet seg fint om et par uker :)

Enig med de over, er vel dette som er grunnen til at flere ikke utfører ultralyd så tidlig, at det kan skape mye bekymring og uvisshet, håper du får se et hjerte slå snart :)

Hvordan går det med deg forresten avokado? Har su tatt blodprøver etter testene du tok?

Det har gått fint :) Veldig høy og fin hcg i dag ;)

Hadde time hos gynekolog for å ta celleprøve i dag, så fikk også tul i samme slengen - er 5+3 i dag. I følge han kunne ikke lille være mer enn 4 uker, eventuelt at ting hadde stoppet å utvikle seg...
Hvor ofte skjer det egentlig at el er en uke etter den pleier? Er alt håp ute og bare å vente på blødning nå? :(

Jeg sniker fra novemberforumet.... Jeg hadde TUL da jeg var 6+2, jeg vet sikkert at jeg var det fordi jeg har tatt prøverør. Legen hadde ga meg dystre prognoser og sa at embryoet mitt var altfor lite, det lå en uke bak i utvikling. Han tok heldigvis feil! Det er umulig å måle nøyaktig så tidlig. Da jeg fikk en ny TUL en uke senere hadde embryo firedoblet seg i str. Tror nok heller at han første målte feil. Så prøv å ikke tenkte på det, selv om jeg vet det er umulig [emoji173]️

Nå er jeg 18 uker og (og 4 timer [emoji12] ) på vei med en liten krabat som spreller og vokser som den skal [emoji173]️

Jeg sniker fra novemberforumet.... Jeg hadde TUL da jeg var 6+2, jeg vet sikkert at jeg var det fordi jeg har tatt prøverør. Legen hadde ga meg dystre prognoser og sa at embryoet mitt var altfor lite, det lå en uke bak i utvikling. Han tok heldigvis feil! Det er umulig å måle nøyaktig så tidlig. Da jeg fikk en ny TUL en uke senere hadde embryo firedoblet seg i str. Tror nok heller at han første målte feil. Så prøv å ikke tenkte på det, selv om jeg vet det er umulig [emoji173]️

Nå er jeg 18 uker og (og 4 timer [emoji12] ) på vei med en liten krabat som spreller og vokser som den skal [emoji173]️

Bra!! Glad på dine vegne og håper veldig det også gjelder meg [emoji173]️

Back
Topp