Går noen av barna i barnehage ennå?

monaogmini

Glad i forumet
Bare lurer av nysgjerrighet, har nemlig en liten kar selv som har gått i barnehage i nesten to månder alt:)
Kjekt å kunne dele erfaringer med noen, om det er fler her :)
 
Er ikke i barnehage enda, men fra 1.mars braker det løs!
 
Her har hun heller ikke begynt i barnehage enda. Jeg begynner å jobbe 1.juledag, og pappaen starter permisjonen sin 2.januar, det holder til påske, og så tenker jeg at jeg tar ulønnet perm frem til bhgstart i august :) (tar ekstravakter når det passer seg sånn i forhold til pappaen sin jobb :) )
 
Nei, her er det ikke barnehage før i august. Tok 80% lønn denne gangen, og 5 uker ferie etter den - så her starter pappaen på sine 12 uker i mars. Så fra mai til første uka i juli kommer jeg til å jobbe 40% og ha barnevakt de to dagene jeg må jobbe (farmoren). Er veldig tilfreds med den løsningen.
 
Nei, gullet skal begynne 1 august 2013
 
Nei Gudskjelov. Her begynner han når han er 3 år.
Gudskjelov? Det er ikke fengsel det er snakk om her altså, men barnehage...

Lillegutt her starter til høsten. Permisjonen er tatt ut med 80 %, så jeg er ferdig i slutten av februar. Da skal han være hos tanten sin i tre uker før pappa`n tar ut sine 12. Når han er ferdig går jeg ut i to måneders sommerferie. Veldig grei ordning for oss!
 
Nei det er ikke fengsel.

Men jeg synes det er for tidlig å begynne før de er fyllt ett år..hovedinnlegget ble laget i desember, så det er snakk om 8-9 mnd gamle babyer her.

Symbiosen er sterkest på denne tiden. Barnet klarer ikke å forstå at moren kommer igjen når hun går. Leser også så mange triste overskrifter om barnehagenes mangel på (kvalifisert) personale. Det er lettere å få jobb i barnehage enn å få jobb på RIMI nå til dags. 19 åringer som skal ha et "friår" og tar jobb i barnehage. Mange har ikke noe forhold til barn engang, og er fornøyde så lenge de får lønnen sin. Sorry min negativitet men dette er min oppfatning, og min erfaring.

Jeg skjønner at mange har muligheten å ha dem hjemme lengre men er veldig glad for at mine slipper. Syns små barn har det best sammen med noen som oppriktig er glad i dem de første leveårene..

Jeg tror det er mange fordeler med å vente med barnehage til barnet kan prate, gå, gjøre seg forstått.. Men det er jo i grunnen politisk ukorrekt å si i dag..

Det er ikke meningen å virke provoserende, sier kun min mening, og begrunning for mitt valg ;)
 
Skjønner det kan være negative tanker i forhold til barnehagestart ved rundt ett årsalder. Jobber selv i barnehage, så har sett fordeler og ulemper både ved ettåringer og treåringer som begynner i barnehage.
Men vet at de som jobber der gjør det de kan for å ta i mot både barna og foreldrene, sånn at det skal bli en så god start som mulig. Det tilrettelegges i stor grad for småtrolla våra, når de kommer i barnehagen. Det er kanskje ikke så lett å se når man ikke har jobbet der selv.
Men hvis jeg skal komme med min mening, er det enklere å ta i mot en ettåring, enn det er for en treåring som har vært hjemme eller hos dagmamma el. Dette er jo en løsning hver enkelt forelder må ta hensyn til :) De fleste gjør jo det som man mener er best for sitt barn og etter de mulighetene man har :)
Det er bare fint å ha en åpen diskusjon rundt det hele! For det er jo forskjellige meninger om alt :) sånn skal det også være!
 
Vi valgte også å vente til August.
Litt permisjon og litt pappaperm, så fikk vi det til. :)
 
Min begynner i bhg 15.august, og er da 16 mnd gammel :) for oss ble det riktig alder.. Han skal bare gå 60% da, så får likevel noen dager hjemme sammen med meg :) Kjenner jeg gruer meg litt likevel. Hadde vi hatt bedre økonomi hadde jeg nok venta til vinteren eller neste høst igjen, men vi sliter nok allerede, så føler nesten jeg må ut i jobb igjen så vi klarer oss. Likevel veldig glad og takknemlig for at jeg fikk være hjemme med ham så lenge som jeg har fått :D
 
Back
Topp