Går ned i vekt

Lykkemamma02

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Nå har kvalmen virkelig meldt sin ankomst, akkurat slik som sist. Nå har jeg gått ned snart 5 kg, og lurer på om det er flere som går ned i vekt? Det begynte for litt over en uke siden, spyr ikke så mye, men får ikke i meg mat. Jeg har en del kg å ta av, så for meg er det ikke farlig. Tenker mer på om lille fosteret får i seg det den trenger. Huff, måtte det snu så jeg slipper å gå sånn resten av svangerskapet. Det gjorde jeg nemlig sist :sour:

Det er ikke farlig å gå ned noen kilo i starten av svangerskapet. Fosteret tar det den trenger uansett. Jeg er nå 14+1 og har gått ned to kilo fra startvekta. Vekten vil tidsnok snu :)
Hilsen sniker fra Mai :)

Jeg har gått ned 3-4 kg (har også endel ekstra). I forrige svangerskap gikk jeg ned godt over ti kg før jeg begynte å gå sakte oppover da jeg var rundt halvveis. Endte opp på fem kg mindre enn da jeg ble gravid. Fikk ei frisk og fin jente, og legen forsikret meg om at baby tok det den trengte, uansett.

Det virker ganske likt nå, jeg kaster ikke opp, men får ikke i meg mat.

Jeg spyr og får ikke i meg mat men likevel går opp i vekt .. kjempe gøy. Samme svangerskap sist :(

Søsteren min tok av 15-20 kg alle tre svangerskap. 3 friske flotte barn. De tar det de trenger

Nå har kvalmen virkelig meldt sin ankomst, akkurat slik som sist. Nå har jeg gått ned snart 5 kg, og lurer på om det er flere som går ned i vekt? Det begynte for litt over en uke siden, spyr ikke så mye, men får ikke i meg mat. Jeg har en del kg å ta av, så for meg er det ikke farlig. Tenker mer på om lille fosteret får i seg det den trenger. Huff, måtte det snu så jeg slipper å gå sånn resten av svangerskapet. Det gjorde jeg nemlig sist :sour:
5 kg er veldig mye på en uke da. Men mest sannsynlig går det helt fint.

Jeg har gått ned fra 65 til 62 kg siden jeg ble gravid, de siste par ukene har jeg kun gått ned 500gram i uka ca. Men siden jeg har litt å ta av nå er jeg ikke bekymra. Barnet tar det det trenger.

Forrige graviditet var litt verre, hadde mindre å ta av. Veide 59kg da jeg ble gravid, gikk ned til 56. Gikk til flere vekstkontroller i svangerskapet fordi jeg var kvalm og hadde dårlig matlyst hele svangeskapet. Ser ut som det blir sånn igjen denne gangen også. Men nå veide jeg 6 kg mer i utgangspunktet

Takk for svar, alle sammen! Ja, det er mye. Men i dag var jeg plutselig gått opp igjen 1 kg. Så regner med det er mye væske. Skal snakke med jordmor om det på neste kontroll.

Hvis vekttapet skyldes at du sliter mye med å få i deg næring og væske eller at du kaster opp det meste, kan det være en idé å ta det opp med lege eller jm.

Babyen tar det den trenger, men kroppen din skal også ha det bra[emoji4]

Jeg har slitt med kvalme og brekninger i 6 uker og på kontroll nå nylig ville legen min at jeg tok blodprøver (elektrolytter) for å sjekke at alt er bra med væskebalansen.

Back
Topp