Går ikke opp

snart3barnsmor16

Gift med forumet
.. Har ikke gått helt opp for meg enda at jeg er gravid:0 var hos lege i dag for å få fragmin sprøyter(blodfortynnende) og jeg trudde jeg bare fikk resept.. Men var full sjekk med urin prøve, Bl.p å div..
Når damen på labben sa ja denne viser positiv kjente jeg at kaldsvetten kom å herregud beg skal bli 3 barnsmors:D :0
 
Hmm, legen som tar urinprøve for å sjekke graviditet har jeg aldri vært borti (i alle fall forteller de ikke meg det om de gjør det på bakrommet med den urinprøven jeg har med på kontroll) jeg kommer da på svangerskapskontroll, tror de ikke at jeg er gravid? Noen som går på slikt uiten å være det? Mulig de sjekker, men ikke sier fra, altså....

Jeg skal også bli trebarnsmor. Og har ikke tenkt meg til legen før det synes, tenker jeg. (altså, rundt uke 12? Første kontroll uke 8-12 er vanlig. Jeg har ikke noe hastverk, jeg har ul uke 7 hos gyn, så jeg vet at jeg er gravid innen den tid uansett. Jeg trenger altså ikke noe medisin av legen da, sånn du måtte dit for)
 
Fått time til legen 18mai:) gleder meg, det er også min nr 3:D Blir mestsannsynligvis henvist til St.olavs på oppfølging som jeg var med de to andre... Føler selv at jeg har my bedre utgangspunk denne gangen, enn med de to andre☺️
 
Mulig de testet min også altså, de bare fortalte meg ikke at "ja, du ER faktisk gravid ja"
Nå hadde jeg allerede vært på ul hos en av de andre legene på fastlegekontoret første gang, så det var jo i journalen min påvist liv, så da var det vel ikke nødvendig, men andre gang hadde de bare mitt ord for at jeg var gravid igjen, så de sjekker sikkert for å se at jeg har rett på den gratis timen. De bare informerer meg ikke om det.

Jaja, nytt legekontor nå, vi får se hva de gjør der.
 
Selv om d er d eneste jeg tenker på i løpet av dagen har d ikke helt gått opp for meg heller! Gleder meg til mandag, for da får jeg høre resultatet av blodprøven for å måle hcg nivå. Forhåpentligvis går d opp for meg da :)
 
Jeg har fått beskjed om å ha med morgenurin til min legetime i slutten av mai, regner med at det er for å teste om jeg er gravid. Er jo litt overflødig, men finnes jo masse rare mennesker der ute, helt sikkert noen som påstår at de er gravide uten at de faktisk er det.
 
Jeg har fått beskjed om å ha med morgenurin til min legetime i slutten av mai, regner med at det er for å teste om jeg er gravid. Er jo litt overflødig, men finnes jo masse rare mennesker der ute, helt sikkert noen som påstår at de er gravide uten at de faktisk er det.
Du skal ha urinprøve på alle kontroller, det er for å måle sukker og protein.
 
Har ikkje gått heilt opp for meg heller, tenka seg t at eg skal bli 3 barns mamma - me så ikkje sku ha meir enn 2 :p
Fekk positiv test i dag ;)
 
Tror hu sa det bare fordi de skrev ut fragmin sprøyter, å ikke ville skrevet det ut om de ikke sjekket:)
Har risiko svangerskap så får også tett oppfølging med ul 1 gang i mnd, og hver andre uke på slutten:) + at jeg skal ha ks. Prøvd føde 2 ganger, første gangen holdt jeg på å gå med selv som endte i ks, andre ganger fikk jeg ks men ville selv prøve føde, pga enorme smerter med all smertestillende Om ikke hjalp, trudde de jeg var på vei å revne første ks. Men viste seg at fostervannet var forgiftet så ble da haste ks. Kan ikke gå lengre enn termin så kroppen han aldri fått jobbet selv uten medisinsk for å sette i gang. Så nå blir det ks uten å prøve først:p da blir sikkert i starten av januar:)
Sorry lang lesning.. Heheh..
 
Når jeg var hos legen og tok med urinprøve var det for å sjekke for urinveisinfeksjon. Siden det er lett for å få som gravid i tillegg til å ikke merke det (noe som faktisk hadde skjedd med meg). Det skjekker de hver gang. Samme grunn for venninnen min :) vet ikke om han testen hcg i urinen, det sa han ingenting om :) men tok blodprøver for å sjekke om jeg hadde nok jern, D-vit osv...
 
Back
Topp