Går i søvne

trulte

Elsker diskusjoner
Oktoberskatter 2014
Vi fant ut for et par uker siden at vi tror guttungen vår har begynt å gå i søvne. Han blir 6 år og har alltid gått ned på doen om nettene når han skal tisse. Nå er det av og til tiss på gulvet i gangen eller på rommet hans. Lurer på om han går i søvne og tror han er komt til doen.

Er det noen som har tips og råd? Går det over?

Har ingen råd,
om det går over vet jeg ikke.
Både går og snakker i søvne selv. Alltid gjort det.

Kanskje snakke rolig til han hvis dere våkner når han er oppe på natta. Ikke vekke han.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her gikk også eldste i søvne en periode...han er 6 år:)
Nå er det sjeldnere og sjeldnere, håper det endrer seg hos dere også!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

E gikk mye i søvne da e va lita. Når vi sku overnatte på hytta en av de første nettene vi hadde fått bygd ferdi hytta så gikk e i søvne. Da tok pappa meg ut og holdte meg i tissestilling. Huska e våkna av at det va kaldt på rompa når e va ferdi :P Mamma sa at e brukte å gå i søvne på do om natta, så når vi va på hytta va det ikke nå do der annet enn utedo så alt va nytt for meg.

Broren til mannen går i søvne enda. Hu måtte lade en pose han lå i om natta og festen den til senga. Men han er ekstrem. Han kan være en fare for seg selv. Har skadet seg mye og gjort mye rart. Hva med om han hadde hatt rom nærmere doen? Kan hende han ikke rekker den heller og tør ikke si ifra.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg gikk mye i søvne som barn og jeg ser jentungen har tendenser til å gjøre det samme.
Hun går inn til doen og tilbake, eller inn til oss, og snur å går tilbake.
Men jeg våkner og følger med.

Møter du et barn som går i søvne kan du snakke rolig til de og spørre om de vil på do å tisse.
Følg de til doen, gi de gjerne papir til å tørke seg med å når de er ferdige kan du si at du skal følge de tilbake.
Men vekk det sovende barnet eller ta på de. Det kan gi sjokk og føre til mareritt osv.

De aller fleste vokser det av seg. :)

Men spesifikt siden du ikke ser hva han gjør så tror jeg ikke det er så mye å gjøre dessverre.

ok takk for svarene, får håpe det roer seg etter hvert.

Jeg gikk endel i søvne som barn, men har slutta nå :)

Min eldste bror gjorde det i den alderen, var ikke så mye med gjøre med det, men plutselig stoppet det bare. Leste en plass at i den alderen kommer det en ny søvnfase i søvnmønsteret om morgenen før man våkner som oftw gjør at man "handler ut" det man drømmer eller kroppen har behov for, f eks tisse. De aller fleste klarer å styre dette eller våkner når hjernen modnes. Noen får også dette igjen i 8-9 års alderen og spesielt gutter.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp