Går fort?!?

Grete71

Forumet er livet
Hei, januar-mammaer! Er det andre som nå synes at ukene plutselig går fort???? Husker hvor sent ukene fra 6 til 12, gikk, og fra 12 til 17 (UL). Og nå er det jo jammen bare 3 måneder igjen på arbeid!! Hver eneste uke flyr forbi, magen vokser og det blir mer og mer liv, og kraftigere og kraftigere bevegelser! Og lille krabaten har det VELDIG gøy med å dytte borti blæra når vi er ute og kjører bil.. Som om humpingen ikke er nok! [;)]

Vi skal bli mamma! JÈG hadde ikke trodd det for 1,5 år siden, før jeg traff drømmemannen, da, vel og merke... Med våkenetter, amming, bleieskift, klesvask, gråt, det første smilet, de første skrittene.... [:D] alt sammen smeltet sammen av litt av mor og litt av far!! [:D] er det ikke egentlig helt fantastisk??? [:D]

Ja, plutselig går ukene fort.. jeg har ikke noe jobb (bortsett fra babyverden da [8D] - blir min "fulltidsjobb" detta[8D]) men dagene flyr, og ukene går kjempefort..

Har akkurat begynt på "-anti-sykehus-skrekk-kurs-" og det føles nesten ikke som at jeg skal rekke å bli ferdig med det før fødselen plutselig er i gang[8|]

Men det går nok, ja![:D] Så spennende! Hadde nok heller ikke trodd for to år siden at jeg skulle bli mamma nå.. (ble kjendt med mannen min for omtrent 2 år sia.. tia går veldig fort, ja!)

hehe jo helt enig....Nå flyr ukene...Merkelig det der..[:)] Hadde heller aldri i livet trodd det for 1,5 år siden. Men jammen meg godt ting forandrer seg [:)]

Huff da! Redd for sykehus? Det er jo bare snille folk der... [;)] men jeg forstår deg! Er ikke noen plass jeg akkurat liker meg, men det må jo til! [:D]

Det er så rart så rart... [:)] noe som spreller nedi magen, men det er liksom så vanskelig å forstå at det er en baby! En venninne av meg fikk baby for etpar uker siden, følte hun gikk gravid leeeeenge, og ut kom DÈN skjønne, fiks ferdige jenta! Og her sitter jeg, skremt over hvor fort tiden går..... [&:]

Jeg fant "drømmemannen", født og oppvokst på samme sted, men kjente ikke hverandre. Han var far til 2 på 15 og 17, gutten på 17 bodde hos far da jeg traff ham, og i februar i år kom dattera også. Så jeg ble plutselig mor til 2 STORE unger, og nå skal jeg ha selv også! Snakk om å få livet TOTALT forandret!!!! Jeg, 33 år gammel, vant til å ha kun meg selv å tenke på.... [8D] jaja, alt går!

Kan vel si det sånn at sykehusskrekken min er veldig reell, og godt begrunnet..
tror ikke jeg orker å utdype det mer her[:(]

Nei, du skal jammen få slippe det!! [:D] uansett så går det nok bra!! Det er jo rart hvilken styrke og indre ro vi klarer å få fram når det virkelig gjelder. Du klarer deg så fint, så! [:D]

Har litt lyst å flytte hjem dit jeg kommer fra..
Sykehuset der er mye mindre enn det jeg skal til her i Bergen, og der kjenner de meg såpass at de VET at jeg ikke takler sykehus. [8|]

Tror du kansje at jeg kan velge å føde der istedenfor? - kan jo bare bo hos mamma og pappa de siste ukene før termin, for sikkerhets-skyld?[8|]

Det er jo fritt sykehusvalg, så jeg kan ikke forstå at det skal være noe problem, egentlig? Du kan jo si at du tar ferie, og tilfeldigvis er der når du skal føde.. [:D] da kan de jo ikke sende deg til Bergen??!!!! [&:] jeg tror jammen jeg hadde gjort det samme som deg, jeg! Når ting føles tryggere, går alt så mye lettere. Ta en telefon til dem da, vel! Det skader ikke. Og jeg kan ALDRI forstå at de kan nekte deg det.

Ja pussig at du skriver det nå - for det har jeg tenkt på de siste dagene også! Og det er så mye mer konkret når man har en liten sprellemann i magen- helt sprøtt egentlig. Mannen min synes også plutselig det går fort.. og er opptatt av at han er VELDIG avhengig av nattesøvn.. i natt våknet jeg som vanlig og tuslet ut på badet.. og etterpå fikk jeg ikke sove ordentlig for da begynte jeg å tenke på det han sa før vi sovna - plutselig så jeg for meg livet vårt om noen få måneder.. opp på natta for å skifte bleie? Amme? Blir det mye skriking? Oj - alt kommer til å bli snudd på hodet. Dessuten har jeg blitt veldig opptatt av "bråkete" barn - eller nesten mer - tenåringsslamper.. haha - får vel høre på mine egne råd og ta en dag av gangen...
Gleder meg jo:-) Snart skal vi på tur til Happyland på Svinesund for å gjøre de store scoopene alle prater om....

Jeg har en samboer som mener han har skiftet sin del av bleier... [&:] regner med at det bare er spøk! [:D] heldigvis slipper jeg de turene opp om natta, det var verre tidligere. Og verre blir det nok! Alle sier "bare vent til...." ditt og datt! Både gleder meg og gruer meg til han sparker så det kjennes i ribbeina og det er så vidt blæren holder.... [8D] Litt "uheldige" er vi vel også - gå høygravide og kjøpe julepresanger og alt det der... Tror jeg blir fort ferdige med dem i år! Begynner tidlig! [:D]

Ville bare si at det så flott å høre at du har kommet deg på anti-sykehus-skrekk-kurs, Fiorelina. Ønsker deg alt godt!!!![:D]

Oiii..det høres veldig skremmende ut...Ikke alltid så lett å takle kanskje..Var sammen med en som hadde to små en gang jeg også...Men jeg synes det var vanskelig gitt.

Jeg synes tiden går KJEMPE sakte.. Er det bare meg eller? [:(] Jeg er sykemeldt så jeg gjør heller ingenting annet en å være på babyverden.. Jeg har nedtellinger til ting som skjer ganske snart, for å få følelsen av at tiden går fort[8D] Jeg har bursdag 22, samboeren 25, ei venninne 30, å 12 okt får jeg handle julegaver fritt fram.. Men enda synes jeg tiden går sakte[:'(] Håper det går over hvertfall, så når jeg er rundt 24 uker (som flere av dere er) så flyver bare tiden avgårde[:D]

heia.

Jeg er i full jobb enda jeg, så synes nesten tiden går litt fort fort. Plutselig er det desember. permisjon starter, og vips så er babyen der!!!!Derfor har jeg/vi vurdert om jeg skal sykmelde meg fra en av mine jobber...har nemlig 3.....slik at jeg rekker og kose meg litt med graviditeten også. Blir jeg utnytter systemet litt, men det har vel ikke no å si?????Har bare 17 uker igjen .....enn det.....rart å tenke på. Hmm, men dog, en meget meget koselig tanke da.

Nei, det kan være tøft til tider, men det var jo et valg jeg måtte ta. Ville jeg ha ham, måtte jeg ta barna også med på kjøpet! "Normalt" er det jo mor som har barna og far 3.hver helg, men her er det motsatt... [&:]

Og så vil jeg bare si at lille tassen i magen har full gang for tiden!!! [:D] nå er det bånn gass - ingen små bevegelser men spark som kjennes riktig så godt! Nesten ubehagelig av og til! Var så galt her en kveld vi la oss, og sambo la hånda på magen, at hele armen hans rykket til, helt opp til skulderen! Det var gøy! Da ble jeg litt våt i øynene, kan vite... [:D]

Hehe..det kan jeg tenke meg...Min er også i voldsom aktivitet om dagen. Men ofte når samboeren min legger hånden på så blir det stilt. Men her om dagen når han brukte stetoskopet så kom det en voldsom utposning..hehe[:)] Vet du hva du får? Jeg får mest sannsynnlig jente.

Ja, det blir en gutt.... [:D] pappa'n var sikker på at det var en gutt, og jeg tenkte at det egentlig er litt greitt å vite hva det blir. For meg betyr det ikke så mye, den spenningen, da det viktigste er at han er sunn og frisk! Og alt tyder jo på det så langt, i hvert fall! [:D]
Han pleier å gi seg til kjenne når pappa'n koser med magen. Er litt rart; er helt rolig mens han holder på, som om han kjenner etter, så når han stopper, kommer det et dunk! Og det har hendt at han har lagt seg etter meg, og kjent liv når jeg sover. Første barnet mitt, så alt er nytt... [:)]

ja det er kjempespennende..Er første barnet mitt også. Vi er vel også like gamle vi to tror jeg [:)]

Tipper over 34 før jeg blir mor... [8D] kommer sent, men godt! Måtte leite så lenge før jeg fant drømmemannen! [:D]

Back
Topp