Går for mye ned i vekt, og har for lavt blodtrykk

Knøtta

Flørter med forumet
Hei jenter!

Vi var til jordmor igjen idag, og det viser seg at vekten min bare peker nedover. Er nå 14+5, og går bare ned i vekt. Magen har blitt bittelitt større, men ingen "babykul". De første tre månedene av svangerskapet har jeg ikke kastet opp noen ting, men den dagen jeg passerte uke 12 kom det, og har vart helt til nå. Har store problemer med å holde på maten :-/ 
Noen tips? Har prøvd mariekjeks og kamillete, men liten virkning på det.. 
Jordmor synes vekten min var bekymringsverdig, men hun sa det så ut som babyen hadde vokst fint iallefall :) 

En annen ting som hun ikke synes var så bra var at blodtrykket mitt  var veldig lavt, og at det har sunket nokså mye siden sist kontroll.. 

Det var vell dagens sutretråd fra meg :)

Ha en fin natt, og en fin uke! :)

æsj, skjønner hvordan du har det. det er grusomt. jeg har ikke så mange andre tips å gi deg, enn å prøve å slappe av minst mulig, la husarbeid ligge, prøv å få litt frisk luft og gå en tur når du orker.

sist svangerskap gikk jeg ned 4 kg før jeg gikk opp 7 kg på slutten. og da var jo 4 kg ungen :P men han hadde tatt til seg all næring han trengte, så det var ingen fare. babyen tar det han trenger, det er deg og dine reserver det går utover.
selv har jeg nå passert 15 uker, og det har ikke gitt seg med oppkastet siden uke 6 (har bare gått ned 1 kg, tror jeg, men fått en bitteliten kul på magen), og har nå tenkt å prøve akupunktur. for nå er jeg lei av at ingefærtyggetabletter, ingefærte, persille, eller andre ekle kjerringråd ikke virker...

det er veldig vanlig at blodtrykket synker under graviditeten, så jeg ville ikke bekymret meg sånn over det.

god bedring! måtte vi alle bli i fin form snart!!

Jeg er i uke 14 nå og har vært utrulig dårlig i over en måned nå, alt jeg spiser går ut igjen. Jeg var så syk at jeg måtte få meg sykemelding fra jobb, jobber som frisør så er ikke så populært å stå opp i kunder når jeg er så dårlig. Jeg kaster opp alt og har blodsmak i munnen. Jeg fikk kommet meg til legevakten når jeg var på det verste og fikk stikkpillere som heter Afipran, nå føler jeg meg enda bedre og det er så herlig :)

Håper det ordner seg for deg og dere andre der ute som er dårlige :)

Hei. Tror du kanskje har missforstått jordmor litt? Det er ikke så farlig å gå ned litt, babyen tar det den trenger.
Jeg har vært hos legen. Jeg har kastet opp mye siden jeg var 5 uker på vei og frem til nå for 5 dager siden. Jippi har ikke kastet opp på 5 dager;) Jeg hadde lavt blodtrykk forje svangerskap og jeg har det nå. Du kan bli veldig svimmel av det. Men det er ikke veldig farlig, mye verre å ha høyt blodtrykk..Prøve å fa i deg masse vann. Vann med sitron i har hjulpen meg i dette svangerskapet.
Mat da jeg var på mitt verste med kvalme og oppkast prøvde jeg å spise nektariner, druer, epler, jordbær...varierte veldig fra dag til dag hva jeg fikk i meg og hva som fristet. Jeg gikk ned 4 kg. Nå har jeg gått litt opp igjen. Det går som regel bra:):) Lykke til :)

Var hos legen i dag jeg også som haste pasient. Er selv 14 +2. Har veldig mye oppkast 3-5 ganger om dagen noen ganger med blod, tisser nesten ikke men drikker mye, kramper i magen og et vekt tap på 10 kg! på ca 6 uker. Legen syns jo ikke no om dette når jeg ringt så de ba meg komme med en gang i dag. (De har hatt meg under oppsyn. Har hypermesis gravidarum. ). Etter mye prøver av både det en og det andre og 3 timer hos legen skulle de lette etter hjertelyden. Dem fant ingen ting i magen min før etter 5 min. Er de lengste 5 min i hele mitt liv, den følelsen av at de fortalte meg at det dessverre ikke fant noe. Men så helt til venstre ved hoftekammen lå den lille babyen og den hadde et lite sterkt hjerte. Så uansett hvor dårlige vi blir så har ihvertfall babyene våres det bra, for det er jo det kroppen prioriterer nå. Men man blir ganske motløs og det sliter på psyken. Ble sykemeldt 100 % ut måneden. Et tips er og spise lite og ofte. Mat som er så lukt løs som mulig. Og med ryggen rett. Da får du tyngdekraften til hjelp. Jeg gjør alt dette selv og funker best av alle metodene og tipsene jeg har vært innom =) Lykke til. 

Takk for tips :)
Nå har jeg ikke kastet opp siden igår morges, hurra hurra :) Håper det holder seg! Og håper jeg går opp i vekt igjen snart. 
Det kan jo godt være at jeg har misforstått jm litt, siden hun sendte meg jo ikke på sykehus eller noe.. føler nok mer på at det var en liten "pekefingerpreken" om at nå må jeg passe på å spise bedre og gjøre hva jeg kan for ikke å kaste opp.. men er jo sant som dere sier; babyen har jo vokst fint og hjertelyden var fin :) Hørte jo tilogmed spark fra den lille :) 

Back
Topp