Går fødselen raskere dersom man blir satt i gang med modningspiller?

Mayamo

Flørter med forumet
Siden lille engelen vår døde i morsliv (33+5) sist, så ble jeg satt i gang. Fra jeg hadde 3 cm åpning, til babyen var ute gikk det 1,5 time.

Jeg ble på forhånd lovet alle typer smertestillende, da det ikke var et liv å ta hensyn til, men når alt kom til alt rakk jeg ikke å få noen ting. De rakk å sette epiduralen i ryggen, men rakk aldri å koble den sammen. De rakk heller ikke hente lystgass.

Så det jeg lurer på er da om jeg må belage meg på en like rask fødsel denne gang (dersom alt skulle gå bra), eller gikk det ekstra rask pga modningspillene?

Håper noen har mer peiling på dette enn meg

Så trist å høre om babyen din <3

Jeg tror ikke det nødvendigvis går raskere... Tror de bare modner mormunnen, ikke gir åpning i seg selv.. Det er det vel gjerne riene som står for, da eventuelt riedrypp...  Jeg ble også satt i gang, men brukte 2 døgn på å få babyen ut.. Fikk 2 piller.. Også sein framgang i åpning trass i riedrypp i tillegg..  Tror nok kanskje du kan ha tendens til raske fødsler fra naturens side, men du bør nok snakke med jordmor for å få et helt klart svar. Det er mye man lurer på underveis, og ikke alt er like enkelt å tenke seg fram til alltid :)

Tusen takk for svar Sylvia80 :) Tror kanskje jeg må høre mer med jordmor ja. Hvis jeg er en som føder rask, så tørr ikke jeg bevege meg langt fra sukehuset etter uke 30 :D

Så leit å høre om babyen din!!

Som sagt over her tror jeg det er veldig individuellt hvordan disse pillene påvirker kroppen. Jeg ble også satt i gang med piller som modner mormunnen, og fikk raskt rier, men det tok allikevel 46 timer fra første rie til klompen var ut...

Håper du får supergod oppfølging i dette svangerskapet og at alt går greit=)

Trist at du mistet babyen din.

Jeg ble satt igang med modningspiller på baby nr.2. De hadde ikke noe særlig effekt på meg. Det var når de satte meg på drypp at jeg virkelig fikk fortgang.

Blitt satt i gang med to av tre fødsler. Og begge de brukte jeg lang tid på. Med sistemann fikk jeg to piller og Fikk vanvittige rier uten pause imellom, men det åpnet seg ikke noe raskere. Måtte få epidural for å klare å slappe litt av og samle krefter, og da stoppa det opp :( Så ble jeg satt på drypp og da tok det seg opp igjen. Men brukte tilsammen mange timer ja.

Back
Topp