Går du og legger deg

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Mens det enda gløder i vedovnen?
Jeg har ingen erfaring med dette, er jo redd for brann.

Nei. Legger meg ikke før der er skikkelig slukket, så sørger for å fyre tidlig på kvelden ;)

Hvis det bare er glød, så ja. Men passer på at døren er godt lukket og at det ikke ligger noe brennbart rundt peisen.

Ja, det gjør jeg. Men sjeldent jeg fyrer så sent.

Ja, det skal ikke være noe farlig. På hytta fyrer vi hele natta om vinteren for å holde varmen inne, da vi ikke har strøm der.

Ja.
Har fylt på mer ved før jeg har lagt meg også noen ganger når det er beinkaldt ute for at det ikke skal være så kaldt om morran ;-)
Har ganske ny ovn.

Jaja. Kan legge innpå ekstra ved og, for å HÅPE på at det holder til neste morgen..

Åjada. Her legger vi på mer før vi legger oss om det er bikkjekaldt.

Ja de gjør vi. Det bara till att dørren er lukket ordentligt og att det ikkje er ting runt peisen:-)

Jeg gjør det :) det er faktisk vår varmekilde. Det hender at jeg står opp å fyller på med ved når det er skikkelig kaldt. For å holde fyr og varmen oppe. Pipa blir jo rensa når den skal, jeg har av og til rått potetskrell i oven. Det skal vist også vare bra for pipa.

Ja det gjør vi:) det man ikke skal er å fylle ovnen stappfull med ved i håp om at det holder hele natten, da er det større sjans for pipebrann.

Jepp... Døra lukkes jo så ser ikke problemet :p
Nei det er vel det at jeg har lest om folk som har tatt fyr av å stå ved siden av ovnen, så jeg blir litt nervøs for at huset skal brenne ned. Bekymrer meg for alt :-P

Ja, legger ofte innpå mer ved når jeg legger meg! :) kan ikke se at det skal være så farlig. Drar jo ut av huset også når det er fyr i ovnen:) aldri tenkt på at ovnen ikke skal holde (ta fyr).

Back
Topp