Går du hos psykolog?

M

Moderator Kristin

Guest
De aller fleste av oss kommer til å ha bruk for en tur innom psykologen en gang i livet, om bare for å snakke ut eller å få hjelp med depresjon eller sykdom.

Har du vært der? Vurdert det? Og ikke minst, hjalp det deg å dra dit?
 
Jeg går dit fast. Gjort det i 12 år, og heldigvis hjelper det så mye at jeg slipper medisiner [emoji16]
 
Ikke nå, men gikk til psykiatrisk sykepleier for noen år tilbake, og det hjalp veldig :)
 
Jeg har søkt dps, men fikk avslag... Har ikke råd til å gå privat, så da må man bare vente...

I perioden jeg er i nå kunne jeg absolutt trengt psykolog! Kan godt hende jeg får gjennom bedriftshelsetjenesten hvis det blir verre :)
 
aldri gått og går ikke... får sette det på to do listen min i fremtiden...
 
Aldri gått, selv om jeg burde gjort det. Har bearbeidet ting selv. Har funket så langt i livet :)
 
Går fast hos havo (habiliteringstjenesten for voksne) og det hjelper veldig - gått dit det siste året, før det gikk jeg fast hos dps[emoji4]
 
Går ikke nå men har gjort det en liten stund før mange år siden. Burde kanskje gjort det men syns det er litt ubehagelig å snakke med fremmede.
 
Aldri vært hos psykolog, men snakket med helsesøster da jeg hadde det tungt i den forrige jobben. Det hjalp veldig å kunne fortelle konfidensielle saker til noen som har taushetsplikt :) Brukte helsesøster på videregående også.

Var også i gruppeterapi på universitetet (det var vel med en psykolog når jeg tenker meg om) da jeg slet veldig med eksamensangst Det hjalp veldig! Bruker de teknikkene jeg lærte der til å komme meg gjennom saker og ting ellers :) Jeg gir meg selv lov til å ha en dårlig dag, og det går som oftest over fort for min del. Jeg har heldigvis en mann som tar godt vare på meg, og som jeg kan snakke med om alt.

Forstår godt at andre bruker psykologer i vanskelige tider, og har ingen fordommer mot dette :)
 
Gikk til DPS, og hadde innimellom psykolog med på de timene. Det hjalp veldig for meg hvertfall [emoji169]
 
Nei. Var noen ganger hos dps, men det fungerte ikke.
 
Å gå til psykolog er like vanlig som å gå til tannlege eller legen. Psykisk helse er en stor del av kroppen, og like viktig å få behandlig for. Desverre er det fortsatt mye tabu ang psykisk helse, men har heldigvis blitt noe bedre siste årene. Det er sykt mange som sliter eller kjenner noen som sliter. Alle vil komme borti dette i løpet av livet.

Å gå til psykolog eller parterapi for den del- burde vært noe en prioriterte for seg selv som egenpleie.
Å lære om seg selv, kjenne sine grenser eller begrensinger.. få sett ting med nye øyne osv er selvutvikling
 
Har vært hos psykiatrisk sykepleier for noen år siden.

Har nå sendt henvisning til psykolog, og skal på første time i slutten av november
 
Går til psykiatrisk sykepleier og har snart gjort det i 2år.
Var en tur innom psykolog for 5år siden, men det funket absolutt ikke. Ble avvist etter introduksjonstimen.
Da jeg kom til psk.sykepleier i 2017 var symptomene mine mye mildere, men ble allikevel tatt mer på alvor der..
 
Back
Topp