Går du fra barna i bilen?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Inne på juni har en av moderatorer lagt ut dette spørsmålet og det tenker jeg ofte på. Jeg har en venninne som til stadighet gjør det når hun skal i butikken. Ser også andre mødre gjøre dette med babyene når de skal levere de eldre i barnehagen...

Jeg liker det ikke! Har mer enn en gang gått bort til en bil med hylende livredde unger og stått der som trøst til mor eller far kommer.

Hvis gutta sovner i bilen og bilen står i gårdsplassen og det ikke er 20 grader kan de bli sittende, men ellers skjer det ikke.

Har du noen gang tenkt på hva mannen din gjør? Spør ham....

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Malin på 5 sitter avogtil i bilen, mens jeg er en kjapp tur innom butikken. Men bare på nærbutikken, der d er en liten butikk og d tar 1 min å gå hjem.... Aldri hvis hun sover! Uansett alder vil de bli redde hvis de våkner og er alene.

Jeg har lest så mye om at biler har tatt fyr eg. Synes d e kjempe skummelt. Så spørs om lille får bli i bilen mens storesøster blir levert i barnehagen
Tror ikke d... han ligger så godt i bilstol at d er bare å hukke med den... Sovner storesøster går jeg kun ut å lar henne sove om jeg er innenfor noen meter så hun kan se meg og jeg har kontroll på bilen.. (vist jeg parkerer i gården til besteforeldre eller skal se på noe utenfor en butikk jeg kan parkere like utenfor ,seff med åpne vindu på varme dager..)

Nei, aldri. Selv om risikoen kanskje er liten, så kan bilen bli stjålet eller selvantenne, eller 5-åringen kan komme borti noe slik at bilen triller avgårde. Mannen er heldigvis enig med meg.

Nå har jeg ikke barn fra før av, men jeg har absolutt ikke lyst til å la lille bli i bilen om jeg skal en aldri så liten tur i butikken.. Kanskje når han blir litt eldre, men syns det virker skummelt. Har sagt ifra til mannen, og tror han er enig :p Man vet jo aldri hva som kan skje, selvom det sikkert er liten sannsynlighet for det..

Nei... Når barna blir eldre sånn type 10 år og eg ska bare kjøpe et par ting på butikken og vinduene e åpne så ja... Men ikkje små barn... 8 åringen e livredd for å sitte aleine i bilen.. Så han blir alltid med

Nå hender det seg at jentungen sitter i bilen og ser film mens jeg gjør noe lite, som butikken, bensinstasjonen eller henter noe, men det gjør jeg selvfølgelig ikke i byen, kun på bygda:) den lille blir nok ikke gått fra, da han ikke har mulighet til å komme seg ut selv om det er noe/det skjer noe..

Veldig sjelden, men etter at minste ble 5 år så har det skjedd en gang i blant. Jeg har latt dem sitte i bilen noen ganger hvis jeg skal en kjapp tur inn på butikken, betale på bensinstasjonen eller lignende. Nå er de store nok til å ta av seg beltet selv hvis noe skjer, samtidig som jeg vet at de blir sittende og ikke tuller rundt i bilen. Jeg synes det er bedre å la dem sitte i bilen hvis de gjør det begge to, lar sjelden en sitte alene. Jeg skrur av bilen og låser dørene, ingen kan da komme inn i bilen, men låsen går opp hvis de forsøker å åpne fra innsiden.

Jeg hadde aldri gått fra en baby, eller et sovende barn i bilen. Selv nå som de er 5,5 og 7 år, så tar jeg dem helst med inn, de sitter kun i bilen hvis de absolutt vil det selv og jeg vet at jeg bare skal noe som går veldig raskt.

Nei. Det har jeg faktisk aldri gjort, verken butikk eller bensinstasjon. Skal jeg inn for å betale diesel da får hun bli med inn.
Jeg er livredd mye annet som kan skje i tillegg til varme om sommeren. Redd for pedofile, biltyver eller at en løpsk trailer skal kjøre ned bilen min med ungen inni.
Er vi to så går vi evt. inn på tur om hun sover i bilen men forlater ALDRI... Den sjansen tar jeg ikke med mitt eget barn.

Har aldri gått fra datteren min. Men nå bor vi midt i byen også.
Kommer ikke til å la den lille være alene heller.

Nei, går aldri i fra litlå i Bilen. Kun når eg har fylt diesel og eg står på ei pumpe med god oversikt til slik at eg kan se både bilen og hu når eg skal betale ;)

Dem sitter i bilen om eg fyller disel og betaler i automaten.. Ellers er dem med, slitsomt til tider men heller det enn at noe skjer.
Mannen har ikkje lappen så slipper og bekymre meg for det ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har aldri gått fra snuppa i bilen selv om jeg bare skulle betale bensin liksom, og kommer ikke til å gjøre det på hundre år heller. Vet jo aldri hva som kan skje, både med bilen og barnet/barna. Ser mange som lar små barn sove i bilen og sånn, skjønner ikke at de tør...

Back
Topp