Går du for gammeldagse eller moderne navn denne gangen?

Rosinbolle

Andre møte med forumet
Selv liker jeg en lett blanding Gjerne oppkalling etter noen

Hvilke navn tror du det ender på denne gang ?
Dobble eller enkle navn ?
 
Her blir det nok en lett blanding, men uansett kjønn så får babyen et mellomnavn som betyr noe for oss ❤️
 
Her blir det nok en lett blanding, men uansett kjønn så får babyen et mellomnavn som betyr noe for oss ❤️


Åå det var fint:happy::Heartpink

Jeg går for navn jeg liker og ikke oppkalling, så da har jeg mer å velge mellom:happy: Her blir det trauste norske navn som ikke nødvendigvis må funke på engelsk:joyful:.
 
Det blir dobbelt. Vi prøver å unngå de mest populære, men finner navn vi liker. Yngste harv det navn vi ikke syns er sært, men mange andre syns er sært, så vi er kanskje særere enn vi tror :smiley-angelic006
 
Vi kjører moderne navn med fornavn og mellomnavn. På den måten får vi brukt navn vi begge liker.
 
Jeg har jentenavnet klart (uten å ha delt det med mannen:laughing002) og det blir dobbel navn, både vanlig norsk navn og oppkalling etter besteforeldre/oldemor.

blir det gutt er jeg mer usikker, blir nok mest sannsynlig ikke noe oppkalling etter noen.
 
Navnet blir noe vi liker, ikke oppkalling. Selv om både gutte- og jentenavnet vi liker finnes i familiene våre. Eldstemann er ikke oppkalt. Har et gammeldags navn, men navnet passer fint i utlandet.
 
Tipper vi går for fornavn og mellomnavn, med ett oppkalling og ett ikke. Kanskje:joyful: Det er ca det vi har gjort på de andre (og er strålende fornøyd med de). Liker at det navnet som ikke er oppkalling er litt uvanlig, og har en fin betydning og er litt gammelt -ikke funnet opp nylig.
 
Mine barn er oppkalt så blir naturlig å gjøre det nå også. Elsker gamle navn å fint om det er navn som sjelden er brukt ❤
 
Håper på oppkalling, førstemann er det, så nå må bare ikke navnene tas av mine søskenbarn først…
Jeg tenker du kan bruke det selv om søskenbarna dine bruker det. Barna blir jo tremenninger og jeg vet om mange tremenninger som har samme navn. =) Om jeg får en datter kan det være hun får nesten samme navn som datteren til kusinen min (Sophia vs Sophie). Har alltid sagt at jrg vil kalle datteren min det.
 
Nå er jo gammeldagse navn moderne, så det spørs jo helt tenker jeg :)
Vi går for noe vi liker begge to, uten at vi tenker på at det SKAL være moderne, eller at det SKAL være sjeldent - det bryr vi oss ikke om :)
 
Nå er jo gammeldagse navn moderne, så det spørs jo helt tenker jeg :)
Vi går for noe vi liker begge to, uten at vi tenker på at det SKAL være moderne, eller at det SKAL være sjeldent - det bryr vi oss ikke om :)
Ganske enig, men skal innrømme at når det sto mellom Markus og Marius, så vant Marius litt fordi Markus var topp 10. Andre grunner også altså, (som f.eks at jeg visste han het Marius før jeg visste han var han )
 
Jeg har 3 fra tidligere forhold. De har vel kanskje det som heller mot gammeldagse navn, eller jeg vet ikke hva som regnes som gammeldags heller:) nest minste har mellomnavn.

Så fikk jeg nr 4, han har 3 fornavn, pappa'n er finsk og sånn er det i den familien. 2 av navnene er samme som pappaen, jeg følte det ene navnet var litt lite gammeldags men nå er jo pappa 36 år så helt nytt er det jo ikke.
Et av navnene er oppkalt etter farfar, pappan og alle guttene i familien har med det navnet som mellomnavn. Så fikk han i tillegg mitt favorittnavn, som jeg likte.

Blir det en gutt nå liker jeg Jens eller Jonas.
Blir det jente skal hun kalles opp etter farmor som gikk bort i 2020:Heartred
 
Jeg har 3 fra tidligere forhold. De har vel kanskje det som heller mot gammeldagse navn, eller jeg vet ikke hva som regnes som gammeldags heller:) nest minste har mellomnavn.

Så fikk jeg nr 4, han har 3 fornavn, pappa'n er finsk og sånn er det i den familien. 2 av navnene er samme som pappaen, jeg følte det ene navnet var litt lite gammeldags men nå er jo pappa 36 år så helt nytt er det jo ikke.
Et av navnene er oppkalt etter farfar, pappan og alle guttene i familien har med det navnet som mellomnavn. Så fikk han i tillegg mitt favorittnavn, som jeg likte.

Blir det en gutt nå liker jeg Jens eller Jonas.
Blir det jente skal hun kalles opp etter farmor som gikk bort i 2020:Heartred
Tror det er litt vanlig i Finland. De norsk-finske venninne mine har også et familienavn som går igjen:)
 
Blir nok et "vanlig " navn, ikke oppkalling eller dobbelt. Har ennå listen fra sist vi skulle finne navn. Så spent om det blir et navn fra listen eller noe heilt annet :)
 
Jeg har en sønn som heter Viljar fra før. Vi hadde ikke så stort fokus på at det måtte være gamle/tradisjonsnavn da vi fikk han. Men jeg og barnefar har utrolig forskjellig smak! Han liker «stødige ikke rare navn» - hans egne ord. Jeg likte mer spesielle - hans ord igjen ;).

så viljar var en av FÅ navn vi ble enige om. Jeg kan godt ha et «stødig» navn, men ville samtidig ikke ha noe Jeg følte «alle» hadde.

blir det en jente så tror jeg det mest sannsynlig blir oppkalling etter et ønske fra meg spesielt, og utrolig nok så liker han det navnet. På gutt har vi faktisk allerede funnet to navn vi begge liker godt. Så vi får se hva vi ender på. Jeg ser etter navn som jeg liker (selvfølgelig) men også navn som passer til Viljar.
 
Om det blir jente kommer vi til å kalle opp, om det blir gutt aner jeg ikke :)
Det blir nok et stødig norsk navn uansett hva det viser seg å være
 
Jeg tenker du kan bruke det selv om søskenbarna dine bruker det. Barna blir jo tremenninger og jeg vet om mange tremenninger som har samme navn. =) Om jeg får en datter kan det være hun får nesten samme navn som datteren til kusinen min (Sophia vs Sophie). Har alltid sagt at jrg vil kalle datteren min det.
Ja vet at det er en mulighet, men det blir ikke riktig for meg, siden vi kaller opp etter samme person osv.
Men krysser fingrene for at ingen tar de to mest aktuelle navnene, og heldigvis for oss har de som er gravide ikke valgt slike gamle navn før med direkte oppkalling.
 
Back
Topp