Går det fort eller seint?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
:wideyed:nå er jeg snart i 3 trimester :woot: synes plutselig tiden går rasende fort. Mye fortere en jeg hadde tenkt! Jeg er også blitt mye tyngre i bevegelser og magen begynner for alvor og være i veien ved påkledning og om natten. Lillemor gnager en spesiell plass på magen som gjør at det er så utrolig sårt! Kjennes ut som jeg får støt når hun sparker der. Så vondt! Hun er definitivt blitt mye sterkere og sparker med en voldsom kraft, kan ikke huske de to andre sparket så kraftig. Jeg hadde ingen ømme vonde plasser. Føler hun ligger med rompa oppi mot lungene og siden jeg er veldig kort, kjennes det ut som jeg skal kveles av enten puppene mine som har nådd dinosaurstørrelse, eller presset på lungene :p
 
Gikk superfort i starten, så har det vært noen treige uker, og nå går det fort igjen. :p Enda noen uker til 3 trimester her da, termin seint i desember. :p
 
Tiden går fort her. Ukene flyr jo :D
Men blir tyngre og tyngre å gå gravid :stop:
 
Det går sååå seint! Og nå begynner magen å bli i veien som du sier. Jeg er også kort og sliter med pusten/ blir uvel, selv i sittende stilling. Så jeg er mer enn klar for å få ungen ut.

Har også flere ømme punkter på magen som er sårbare for spark, og merkelig nok føles det som han sparker ofte akkurat der..
 
Både og. Mentalt kjenner jeg at jeg ikke er klar til å starte på babytid igjen, så trenger disse 10+ ukene. Så syns de går litt for fort.
Men samtidig har jeg så store bekkensmerter at de hemmer meg veldig. Sliter med å kle på meg bukse og sokker, har veldig lavt jernlager så er veldig trøtt og sliten. Trøtt hele dagen, men våkner likevel hver morgen rundt 06 og får ikke sove igjen. Ofte etter en smertefull natt da jeg sliter med å snu meg i sengen. Burde nok hatt neg en formiddagslur nen tør ikke sove på dagen i frykt for at nattesøvnen blir enda værre. Så tenker litt på hvordan jeg skal klare gå slik i 10+ uker til og blir jo bare værre når baby og magen blir enda større.
 
Når jeg ser fremover går det seint, ser jeg tilbake har det gått fort! :hilarious:
 
Syns tiden går ganske fort jeg. Er bare 22+6, men hittil har den gått drit fort fra uke 10 og ut. Fra jeg fant ut av graviditeten 10dpo og til uke 10 gikk det veldig tregt da.

Husker jeg slet veldig forrige svangerskap. Gikk opp halve kroppsvekta mi (24kg) og er bare 160cm høy, ungen var på 4 kg da hun ble født, og jeg skjønte veldig godt hvorfor jeg kjente henne så tydelig inni der. Alle bevegelser var tunge, å kle på meg eller snu meg fra en side til den andre var nesten umulig :p

Da hodet hennes var ute, kunne vi fortsatt se henne sparke oppe ved ribbeina mine :p jordmor lo fælt av det. Jeg lo ikke så mye. Følte at ribbeina nesten knakk den siste mnd fordi hun sparka så hardt.
 
Både og. Mentalt kjenner jeg at jeg ikke er klar til å starte på babytid igjen, så trenger disse 10+ ukene. Så syns de går litt for fort.
Men samtidig har jeg så store bekkensmerter at de hemmer meg veldig. Sliter med å kle på meg bukse og sokker, har veldig lavt jernlager så er veldig trøtt og sliten. Trøtt hele dagen, men våkner likevel hver morgen rundt 06 og får ikke sove igjen. Ofte etter en smertefull natt da jeg sliter med å snu meg i sengen. Burde nok hatt neg en formiddagslur nen tør ikke sove på dagen i frykt for at nattesøvnen blir enda værre. Så tenker litt på hvordan jeg skal klare gå slik i 10+ uker til og blir jo bare værre når baby og magen blir enda større.

Som jeg skulle sagt det selv. Har leddgikt og det merkes uten medisiner! Blir indusert en uke før termin og synes allerede tiden går fort. Er ikke klar for babytid. Har termin 16 men blir satt igang 9 eller før.. hjelp!
 
Både og. Mentalt kjenner jeg at jeg ikke er klar til å starte på babytid igjen, så trenger disse 10+ ukene. Så syns de går litt for fort.
Men samtidig har jeg så store bekkensmerter at de hemmer meg veldig. Sliter med å kle på meg bukse og sokker, har veldig lavt jernlager så er veldig trøtt og sliten. Trøtt hele dagen, men våkner likevel hver morgen rundt 06 og får ikke sove igjen. Ofte etter en smertefull natt da jeg sliter med å snu meg i sengen. Burde nok hatt neg en formiddagslur nen tør ikke sove på dagen i frykt for at nattesøvnen blir enda værre. Så tenker litt på hvordan jeg skal klare gå slik i 10+ uker til og blir jo bare værre når baby og magen blir enda større.

Huff, vet hvordan det er å sove dårlig på natta. Anbefaler å undersøke om hjelpemiddelsentralen i kommunen har noe som heter Minislide/easy slide til til utlpns, evt invistere i selv.. Jeg inviterte i selv, da kommunen min ikke har til utlån, og det hjelper meg mye med søvnen på nettene. Easy/minislide gjør det lettere å snu seg i sengen. Er også bekymret for å sove på dagtid, men er jo kanskje verd å prøve? :happy:
 
Back
Topp