Går det ant? *ikke babyrelatert*

lillelise

Elsker forumet
i går hadde min datter besøk av ei nabo-jente. Jenta er 11 år gammel. De leker bak lukkede dører og hun var her i noen timer. I går kveld så finner jeg min datter sittende i rommet sitt, meget tankefull. Når jeg spør om det er noe som feiler henne, så får jeg ikke et svar. Så æ tok meg god tid og la meg ned hos henne for å snakke litt om litt av hvert... Etterhvert så kommer det fram det som plager henne.... Hun nabojenta har snakket nedsettende om faren hennes. Han bor ikke i lag med oss, er bare av å til her i bygda. Han er ganske stor også, feit med andre ord[8|] Og han har et spesielt navn som ikke fins her i Karasjok. Så hun nabojenta har kalt han både feit og stygg, navnet er rart osv.... og når hun da skulle dra så hadde hun enda sagt at både dattra mi, jeg, faren og min samboer burde bytte navn fordi vi har så stygge og rare navn....[8|][&:]?????

Hva i all verden er det som skjer med unga nu til dags??? Dette var jo så sårende for dattra mi, + at hun følte at hun måtte forsvare seg mot meg, at hun liksom ikke brydde seg. Men jeg så jo at hun var veldig berørt. Dattra mi hadde ikke sagt noe tilbake, ikke bedt ho om å gå heller, eller noe sånt. Hun er ikke vant til å oppføre seg slik, ikke er hun blitt oppdratt til å være forberedt for sånt der heller. Jeg trodde ikke at barn kunne være så ondskapsfulle... komme hjem til dattra mi for så å være så utrolig frekk???
Nei, så min frøken skal ikke trenge å leke mer med den naboen. (må bare legge til at foreldrene er ikke bedre de heller, de kan slenge ut med hva som helst hvor som helst....)

Dette ble litt langt, men gud så godt å få det ut en plass [8D]

Nei, fy søren.. Makan til frekk unge.. Nei, ho får heller holde seg vekke fra ho..
Og husk eple faller aldri langt fra stammen. Åhh gurimalla som jeg avskyr slike frekke unger..
Her holder jeg også igjen på enkelte han er sammens med.
Og en gutt får faktisk ikke lov å komme innenfor mine 4 vegger igjen.
Stakkars jenta di da, som får sånn slengt i trynet.. huff. det må virkelig være vanskelig for ho..

Fy søren hvor frekke barna kan være. Er det bare meg, eller har barn blitt frekkere med tiden?
Steng nabojenta ute, og kos deg med jenta di[;)] Det trenger hun nå!

noen folk eier jo ikke antenner, så det er vel derfor de barna ikke lærer å oppføre seg heller... det er ikke første gang de er frekk... foreldrene kaller dattra mi for 50-lapp[8|][:@][:@] har sagt i fra til dem, men de ser ikke noe galt i det. [8|][:@]

Wow!, Ble helt paff her æ satt no!, At unga kan finne på å si noe sånt. Uff.. Trur æ ville i hvertfall tatt det opp me foreldran te ungen.. Uff, steng nabojenta vekke fra deres hjem..

-- Hmm, ja, Men kan jo å være at foreldrene ikke helt vet at jenta går å sir sånt til andre, å at dem blir mer forsiktig vist dem høre ka jenta fortelte til diiin jente.. [8|]

Håpe dattern din fort glemmer henne, å leke sammen me andre venner!

nytte jo ikke ta det opp med foreldrene når det tydligvis er der det kommer ifra [:-]

må jo skylde på foreldrene faktisk... det er jo vi som er foreldre som skal være forbilder for barna vår. det er VI som må lære barna hvordan de skal oppføre seg osv..

ORIGINAL: eilejoha

Nei, fy søren.. Makan til frekk unge.. Nei, ho får heller holde seg vekke fra ho..
Og husk eple faller aldri langt fra stammen. Åhh gurimalla som jeg avskyr slike frekke unger..
Her holder jeg også igjen på enkelte han er sammens med.
Og en gutt får faktisk ikke lov å komme innenfor mine 4 vegger igjen.
Stakkars jenta di da, som får sånn slengt i trynet.. huff. det må virkelig være vanskelig for ho..

signerer denne og legger til...ungen har jo fått dette fra en plass - opplæring i skitkasting kommer jo fra en plass, dessverre - men synes at du skal snakke med jenta om hun kommer og spør om lek igjen.Gi henne ei forklaring på hvorfor du setter foten ned!

STÅ PÅ - og gode tanker til jenta di[;)]

ORIGINAL: Elissa85

Fy søren hvor frekke barna kan være. Er det bare meg, eller har barn blitt frekkere med tiden?
Steng nabojenta ute, og kos deg med jenta di[;)] Det trenger hun nå!

Sign

Back
Topp