går det ann å lekke fostervann

LiljeBlomst

Forelsket i forumet
nå eller er det bare vannaktig utflod??
prøvd å google litt, men ble ikke klok:) hva tror dere?

Litt usikker.. Men jeg har selv hatt litt tynn utflod, men ikke helt som vann.....

Hmmmm...  Har hørt om tilfeller sent i svangerskapet men vet ikke helt hvordan det er. Men det er lurt å sjekke det opp vertfall, hvis du er usikker.... 

Kanskje du kan ringe fødetelefonen? det gjorde jeg sist gang jeg gikk gravid og trodde jeg lakk fostervann - fikk beskjed om å ta på et bind å komme inn på sjekk.

Eller legen...

-kommersnart- skrev:
Litt usikker.. Men jeg har selv hatt litt tynn utflod, men ikke helt som vann.....

Hmmmm...  Har hørt om tilfeller sent i svangerskapet men vet ikke helt hvordan det er. Men det er lurt å sjekke det opp vertfall, hvis du er usikker.... 

Kanskje du kan ringe fødetelefonen? det gjorde jeg sist gang jeg gikk gravid og trodde jeg lakk fostervann - fikk beskjed om å ta på et bind å komme inn på sjekk.

Eller legen...

hmm ja jeg kan jo kansje se det ann litt:) Men da du trodde du lakk, kom det noe hele tiden da eller bare innimellom? Føler ikke att det er hele tiden nemlig. Og hva viste det seg att det var? hvor langt var du? mange spm nå ;)

Kom ikke mye, pittelitt noen ganger i løpet av dagen. Jeg tok på bind (som de sa fra føden) og fikk komme inn samme dag. Var vel noe å 30 uker tror jeg. Så tok de sånn belte rundt magen og sjekka etter sammentrekkninger og sånt (tror jeg), og sjekka babyen. Fant ingen tegn til at jeg lakk og fikk heller ikke noe svar på hva det kunne være... 

MEN viss du leser på nettet finner du sikkert flere beskrivelser av hvordan fostervann lukter.. Det skal vist ha en veldig spesiell lukt..

-kommersnart- skrev:
Kom ikke mye, pittelitt noen ganger i løpet av dagen. Jeg tok på bind (som de sa fra føden) og fikk komme inn samme dag. Var vel noe å 30 uker tror jeg. Så tok de sånn belte rundt magen og sjekka etter sammentrekkninger og sånt (tror jeg), og sjekka babyen. Fant ingen tegn til at jeg lakk og fikk heller ikke noe svar på hva det kunne være... 

MEN viss du leser på nettet finner du sikkert flere beskrivelser av hvordan fostervann lukter.. Det skal vist ha en veldig spesiell lukt..

okei tusen takk for svar da skal jeg lese litt til. Er helt sikekrt bare utflod, men man blir jo litt hysterisk :)

LiljeBlomst skrev:

-kommersnart- skrev:

okei tusen takk for svar da skal jeg lese litt til. Er helt sikekrt bare utflod, men man blir jo litt hysterisk :)

Forstår jeg veldig godt!!!!!!!  Det blir vi alle! 

Det skal lukte søtt. Og være litt svak rosafarget.

Du kan ta en av boxerne til samboeren din, og om det legger seg som et lite belegg i den, så er det mulig fostervann. Har følt selv at jeg har lekket litt, ringte KK, men de sa de ikke kunne gjøre så mye da siden jeg var så tidlig på vei. Da 9 uker.

spirenr2 skrev:
Det skal lukte søtt. Og være litt svak rosafarget.

Du kan ta en av boxerne til samboeren din, og om det legger seg som et lite belegg i den, så er det mulig fostervann. Har følt selv at jeg har lekket litt, ringte KK, men de sa de ikke kunne gjøre så mye da siden jeg var så tidlig på vei. Da 9 uker.

da skal jeg prøve det;) ikke kommet noe mere i natt. Men syntes det var en del i går...hmm. nei det er vel ikke så mye de får gjort.

Jeg hadde fostervann i flere "lommer", så jeg lakk jevnlig i SLUTTEN... 
Det er vanlig å ha vannaktig utflod i graviditeten også, så kan godt være det også.

ja får satse på det ellers hadde det vel kommet mere snart....

OM jeg hadde hatt mistanke om det ville jeg kontaktet lege/jordmor med det samme!! Jeg hadde ikke ventet for å se, og spesielt ikke når du ikke vet om det er det der er og om det kan være farlig. 

Det er veldig tidlig å lekke fostervann nå, og dersom du gjør det så er det ikke stort de kan gjøre med det. Det eneste er vel strengt sengeleie, for å hindre lekkasje. Fostervann produseres jo hele tiden. Vandig utflod er jo vanlig i svangerskapet også, så sannsynligvis er det jo det du opplever, men er du bekymret så tar du kontakt med jordmor!! Da får du ett ordentlig svar. Jeg gikk til kontroller mot slutten ved forrige svangerskap, fordi det ble oppdaget at jeg hadde lite fostervann. Men merket aldri noe til at jeg evt. lakk. Jeg hadde da ukentlig UL, og etter 2 uker var det igjen akseptabel mengde.

Back
Topp