Går det an å ha bihulebetennelse uten feber?

vimsemams

Elsker forumet
Jeg har vært pottetett siden midten av desember nå, da var det ingenting som kom ut av nesa, hverken snørr eller luft. Måtte ty til både vanlig nesespray og saltvannsspray, så brukte begge deler i jula. Får åpnet litt og får ut masse guffe.

Men det blir jo aldri tomt. Jeg er fremdeles så forferdelig tett og har ikke hatt en god natts søvn på aldri så lenge, siden jeg må opp og snyte meg ørti ganger i tillegg til de vanlige dobesøkene.

Var til jordmor i dag, og hun sa at fysioterapeuter bruker å gi råd om å massere ansiktet, kinnbein, panne, og ut mot ører og litt bak ører. Var det noe punkter som var ømme skulle man jobbe ekstra med disse. Så jeg prøvde det da. Og jeg kjenner at jeg er veldig øm bak kinnbeina. Og nå gjør det så klart vondt også pga hardhendt egenbehandling [:D]

Ettersom jeg ikke blir bedre, kan det da være bihulebetennelse??
Men jeg har jo ikke feber[8|] Trodde man måtte ha det jeg[8|][8D]

(Ellers var alt bra med baby og meg, fin hjertelyd, veldig aktiv, fin urinprøve, gått opp 7 kg tilsammen men fornøyd med det, fint blodtrykk og ligger innenfor de der kurvene på skjemaet)

Nei, det trenger man absolutt ikke å ha.

Vondt i hodet/trykk når du bøyer deg fremover, vondt ved siden av nesa, kjeven eller rundt øya kan være tegn. 

det går an ja [:)] har kronisk bihulebetennelse, og av og til er det nesten ikke verre enn tett nese [:)]

ORIGINAL: vimsemams

Oi..[&:] Skulle vært hos legen for noen uker siden da skjønner jeg...[8D]
Takk for svar![:D] 

neida, det er lite legen gjør med bihulebetennelse.
når jeg hadde det på det værste så fikk jeg en allerginesespray [8D]
den kan ikke brukes når man er gravid uansett, men du kan jo høre om det finnes noe..

Er ikke alltid man får behandling for bihulebetennelse, men hvis det er langvarig kan man få antibiotika beh.
Vær flink med nesesprayen og prøv å holde det "åpent".

ORIGINAL: inamaria

det går an ja [:)] har kronisk bihulebetennelse, og av og til er det nesten ikke verre enn tett nese [:)]

Signerer her. Men har du prøvd å skylle nesen ? Finnes et produkt på apoteke som er ment for å skylle ut skikkelig. Ikke særlig beghagelig, men det hjelper på meg vertfall [:)]

Jeg har brukt å fått pencillin tidligere når jeg har hatt bihulebetennelse, så håper jeg kan få det nå også. Begynner å dra ut veldig i tid dette.

Har ikke prøvd gjennomskylling av nesen nei. Problemet er at jeg får det ikke så åpent at jeg klarer å "svelge" noe med nesa uansett...[8D] Bruker kun saltvannsspray nå, siden jeg brukte vanlig nesespray i 2 uker i strekk og begynnte å blø en del neseblod. Virker ikke som det har tenkt å gå over, så får ta meg en telefon til legekontoret i morgen[:)]

ORIGINAL: vimsemams

Jeg har brukt å fått pencillin tidligere når jeg har hatt bihulebetennelse, så håper jeg kan få det nå også. Begynner å dra ut veldig i tid dette.

Har ikke prøvd gjennomskylling av nesen nei. Problemet er at jeg får det ikke så åpent at jeg klarer å "svelge" noe med nesa uansett...[8D] Bruker kun saltvannsspray nå, siden jeg brukte vanlig nesespray i 2 uker i strekk og begynnte å blø en del neseblod. Virker ikke som det har tenkt å gå over, så får ta meg en telefon til legekontoret i morgen[:)]

vanlig nesespray er vell ikke anbefalt for gravide heller? Jeg fikk beskjed om å holde meg til saltvannsløsning når jeg var tett hvertfall, men nå sier de jo så mye forskjellig også da..
kan være du får pencillin når du er så tett som du beskriver og det har vart så lenge da [:)]
god bedring [:)]

Back
Topp