Går dere til lege?

Conamore

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Oktoberlykke2020❤
Og eventuelt når? Har fått time på torsdag, er bare 5 uker på vei da, men behøver henvisning til TUL. Fikk det sist grunnet MA og SA og mye angst rundt dette. Forje svangerskapet ble jeg fulgt opp av lege, privat gyn, sykehus og jordmor. Var i meste laget men samtidig nødvendig.
 
Jeg skal til lege i morgen. Begynte å kaste opp i helgen å ligger langflat nå, blir nok sykemeldt. Skal også høre om tul pga at jeg hadde Ma i høst, men har hørt at ikke alle får det? Man nå ha hatt 3 Ma/sa for å få det?
Og eventuelt når? Har fått time på torsdag, er bare 5 uker på vei da, men behøver henvisning til TUL. Fikk det sist grunnet MA og SA og mye angst rundt dette. Forje svangerskapet ble jeg fulgt opp av lege, privat gyn, sykehus og jordmor. Var i meste laget men samtidig nødvendig.
 
Vanligvis ikke, men siden jeg har hatt relativt kraftig blødning denne gangen, så ønsker jeg henvisning til tul for å se at det ikke er noe galt, svangerskap utenfor livmoren eller annet som kan gi blødning. Så kommer til å bestille legetime neste uke.
 
Pga. IVF skal jeg på første ultralyd når jeg er 6+6.
 
Jeg skal til lege i morgen. Begynte å kaste opp i helgen å ligger langflat nå, blir nok sykemeldt. Skal også høre om tul pga at jeg hadde Ma i høst, men har hørt at ikke alle får det? Man nå ha hatt 3 Ma/sa for å få det?
Tror det varierer. Fikk Tul både på sykehuset og privat dekket av helfo, har "bare" hatt 1 MA og 1 SA pluss mister tvilling i forje svangerskap. Tror det er viktig at legen skriver en god henvisning. Ikke bare en standar.
 
Har bestilt time til lege i neste uke. ☺️ Heldigvis er det en flink lege som også tar ul på alle kontrollene man er på. Så håper jo på å få se noe der, kanskje litt tidlig i uke 5+. men etter MA i høst har jeg et stort behov for å vite at alt står bra til, evt få vite det tidlig om det går galt.
 
Jeg skal kontakte lege for tul, fikk det forrige gang på grunn av gastric sleeve operasjon, får det nok denne gangen også. Hjelper nok på at forrige svangerskap endte i SA..
 
Ja, var hos legen forrige uke og skal tilbake denne uken. Følges opp tett av lege ut svangerskapet i tillegg til kommende kontroller hos jordmor.
 
Skal til kontoret for å måle hcg i morgen og på mandag, men ikke innom legen. Kommer til å ha de fleste kontrollene hos lege.
 
Back
Topp