Går denne i vafler? Surmelk

Linselusa

Forumet er livet
VIP
1398935301834.jpg

Den ble åpnet for 5-6 dager siden.. den er ikke klumpete (helte ut litt i vasken for å se).
Den luter litt 'surt', men det gjør jo surmelk uansett.....

Lurer på å lage vafler.

Hva er d verste som kan skje om den er dårlig?

Den ville jeg fint brukt! :)

Ja den kan du fint bruke :)

Ingen problem å bruke den. Sur melk holder seg godt noen dager etter stempling. det verste som kan skje er vel at vaflene ikke smaker godt tenker jeg.....Jeg har ofte brukt melken etter åpning og utløpsdato men har aldri merket noe dårlig smak på vaflene. Hm, kanskje jeg må lage noen i dag, fikk lyst på nå. :p

Kjør på!
Mmm blir nok ekstra gode vafler! Hvis du tar deg en slurk merker du med en gang forskjellen mellom syrnet og dårlig ;)

Den kan du fint bruke:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg bruker ting ofte over datoen, men denne åpnet jeg som sagt for flere dager siden.
Vi prøver og ser :P

Synes det er synd å hive en halv liter.

Best før er en anbefaling på når produktet ikke lenger kan garanteres ferskt. Siste forbruksdag derimot er mer kritisk. Da skal du helst ikke bruke produktet.

Så hvis du synes den smaker greit så ville jeg brukt den.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg å ville brukt

Den går det fint å bruke jeg.... Jeg bruker usyrnet melk som har stått åpnet og er flere dager over dato også jeg, sålenge den ikke har klumpet seg....... :-)

Går heilt fint:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker ofte opp ting som er utgått på dato :) vafler er en super måte å bruke opp gammle egg, rømme og surmelk :)

Garantert null problem når du har sett at den ikke er klumpete. Nå som melka har skrukork så holder den seg jo i evigheter, både vanlig melk og fløte har jeg brukt lenge over datoen (og da snakker vi over en uke over, uten at jeg knapt gitter å lukte på den engang). Men det er jo et poeng hvor lenge den har stått åpen, og hvor mye som er i den (er den nesten tom, er det mer luft som slipper inn og det som er inni blir raskere dårlig).

Jeg bruker ofte opp ting som er utgått på dato :) vafler er en super måte å bruke opp gammle egg, rømme og surmelk :)

Gamle egg? Egg i Norge er helt fine i opp til 4-6 mnd etter datoen, så lenge de står i kjøleskap. Så jeg lurer litt på hva du mener med gamle egg, for hvis det jeg kaller gamle egg er egg som faktisk er dårlige, og de skal ikke brukes. :p

Gamle egg? Egg i Norge er helt fine i opp til 4-6 mnd etter datoen, så lenge de står i kjøleskap. Så jeg lurer litt på hva du mener med gamle egg, for hvis det jeg kaller gamle egg er egg som faktisk er dårlige, og de skal ikke brukes. :p

Da tenker jeg på egg som er gått ut på dato, ikke som er så gamle :P Dårlige egg finner du ikke hjemme hos meg, de blir aldri så gamle :)

Jeg er supersær på sånt, så jeg hadde droppet det :P
Livredd for å blir dårlig..

Back
Topp