Går bekkenlåsning over av seg sjølv?

Sommarfugl

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Ryggen min streika plutselig uten forvarsel ein dag - klarte ikkje rette ut ryggen og heller ikkje å bøye meg. Korsryggen var vond uansett stilling/aktivitet.

Tur i skog og mark og tøyeøvelser kunne vore løysinga dersom me ikkje stod reiseklar - så neste morgon ringte eg kiropraktor og kom raskt til. Han konstaterte bekkenlåsning på begge sider; et par knekk og et nytt menneske kunne gå ut etterpå og reise på ferie.
Har ikkje hatt problemer med bekkenet før, håper det ikkje gjentar seg, men om det skulle komme igjen;

- Har de erfaring med at bekkenlåsning går over av seg sjølv/ ved tøying og turar i skog og mark? Eller er det berre å ringa kiropraktoren med ein gang?
 
Når jeg kjenner at det murrer i det høyre bekkenleddet som av og til låser seg, er det hvile som hjelper for meg. Ligge på sofaen med en pute mellom knærne. Tøying og tur er mer forebygging enn behandling. Hvis det først låser seg skikkelig, er det kun kiropraktor som gjelder.
 
Det «gikk over» i ferien når jeg kunne slappe av og gjøre det jeg trengte. Men etter en uke på jobb er jeg helt ødelagt igjen... så det var visst ikke over for min del. Kjører øvelser forebyggende, skal starte på yoga i slutten av august. Men når jeg har vondt må jeg bare ligge, å gå kan jeg bare glemme.
 
Ryggen min streika plutselig uten forvarsel ein dag - klarte ikkje rette ut ryggen og heller ikkje å bøye meg. Korsryggen var vond uansett stilling/aktivitet.

Tur i skog og mark og tøyeøvelser kunne vore løysinga dersom me ikkje stod reiseklar - så neste morgon ringte eg kiropraktor og kom raskt til. Han konstaterte bekkenlåsning på begge sider; et par knekk og et nytt menneske kunne gå ut etterpå og reise på ferie.
Har ikkje hatt problemer med bekkenet før, håper det ikkje gjentar seg, men om det skulle komme igjen;

- Har de erfaring med at bekkenlåsning går over av seg sjølv/ ved tøying og turar i skog og mark? Eller er det berre å ringa kiropraktoren med ein gang?
Min erfaring er det kommer igjen og at kombinasjon mellom akupunktur og kiropraktor er beste løsningen for akutt. Mens tur i skog og mark virker forebyggende :)
 
Jeg hadde bekkenlåsning (ikke påvist av lege, men nokså sikker på at det var det) i forrige svangerskap. Det varte i en ukes tid, hvor det var forferdelig vondt både å gå og å snu seg i senga. Plutselig gikk det over av seg selv, uten noen form for behandling, og jeg kjente aldri til noe lignende etterpå!:)
 
Back
Topp