Går barna julebukk?

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
?

Litt o/t men mener du nyttårsbukk? Eller er det fortsatt noen som går i romjula?

Gjorde det da jeg var lita, så vil prøve å vidreføre den tradisjonen når lille vokser opp :)

Litt o/t men mener du nyttårsbukk? Eller er det fortsatt noen som går i romjula?
Når jeg var ung gikk vi i romjula. Aldri hørt om nyttårsbukk :p

Når jeg var ung gikk vi i romjula. Aldri hørt om nyttårsbukk :p
Jeg er vokst opp i Bergen, og vi gikk på nyttårsaften... Det har de gjort helt til de siste åra, føler Halloween har tatt litt over.

Men kalte det altså nyttårsbukk.

Julebukk har jeg bare hørt om i den der julesangen "skulle vøri fire år i romjul"

Rart hvor forskjellige tradisjoner man har på ulike plasser

Har ikke begynt med det ennå, men er snart moden for det.

Nei. Og kommer nok ikke til å oppmuntre til det heller:)

Han går nyttårsbukk ja, og digger det. Fikk ikke lov å gå trick or treat pga det er veldig vanlig med nyttårsbukk her i bergen, så følte ikke det var nødvendig med to dager.

Viss de vil får de lov, men bare i romjula. Blir irritert på de som går i øst og vest.

Viss de vil får de lov, men bare i romjula. Blir irritert på de som går i øst og vest.

Når i romjula da? En fast dag sånn at folk har godterier forberedt eller sjanser man bare på at noen har noe godt?

Er vant med nyttårsaften som sagt, dette med julebukk er uvant

Når i romjula da? En fast dag sånn at folk har godterier forberedt eller sjanser man bare på at noen har noe godt?

Er vant med nyttårsaften som sagt, dette med julebukk er uvant
De går rundt og synger julesanger, får ofte frukt, julekaker og noen ganger snop.

Nei, de siste årene jeg gikk som barn var det bare oss som gikk og har ikke sett noen på 15 år så det vet ikke ungene hva er engang :P

Ungene gjør ikke det nei.. Eldste er 7,5år og kunne nok gått i år, men her vi bor er det kun 5 hus -så ikke så mange å gå til, da blir det til at han lar vær

Back
Topp