Går bare ned i vekt .?

FrkenB

Andre møte med forumet
Er det normalt å gå ned endel i vekt? Har en del å ta av fra før, men har gått ned 8 kg fra startvekta, er nå 16+6.
Legen sa i uke 14 at det kommer nok til å gå oppover, men går fortsatt nedover. Jeg har ikke vært spesielt mye kvalm, og spiser normalt og sunt :)
Burde jeg være bekymret?
Hilsen bekymret førstegangs :)

Har inntrykk av at det er like normalt som å gå opp, da vi reagerer ulikt på hormonene i kroppen :-) Jeg gikk ned 9 kg frem til uke 17 sist gang også smalt jeg på meg 17 kg :P

Jeg gikk ned 10 kg i forrige svangerskap, og la på meg bare 7 av dem på slutten :-) Mye rart som er normalt :-)

Takker for svar :) er så lett å la tankene vandre på natterstid, og gruble på alt mulig :P

Helt normalt å gå ned i begynnelsen. Du sier du har en del å ta av, så det gjør ingenting. Hadde det likt forrige svangerskap :)

Jeg har lurt på dette når jeg leser om dere som går ned i vekt. For jeg fikk altså så grundig pes av min lege når jeg ikke hadde gått opp noe (men heller ikke ned) i uke 12! Hun vurderte å legge meg inn på sykehus liksom.... Men det skal sies at jeg har ingenting å gå på, tvert i mot... Synes bare det er rart at det skal ha noe å si når babyen ikke veier noe særlig. Bekymringer kommer i begge retninger og jeg synes helsepersonell skal være forsiktig m å skape dem...
Du er heldig som har en ikkehysterisk lege :-p

Jeg gikk ned noen kilo i begynnelsen av svangerskapet og har enda ikke gått de opp. Nå er jeg snart halvveis. Fastlegen min sa at det ikke gjorde noe. I følge han skal man legge litt på seg i slutten av svangerskapet.
:)

Har gådd ned med alle 3 barna og har det med denne også, så er vel bare noen som er slik.

Jeg har også bare gått ned hittil, ikke mer enn at det svinger mellom -2 og -4 kg, men det er nedgang hvertfall. Jordmor lurte på hva jeg gjorde for å gå ned i vekt, om jeg var på diett. Men jeg har endel å ta av selv, så forklarte bare at jeg har prøvd å skjerpe kostholdet litt og går noen flere små turer. Det var hun veldig positiv til, så da tenker jeg det samme om deg også :)

Tror ikke det er noe å være bekymret for jeg =9 Det er så forskjellig fra person til person.. Noen legger jo knapt nok på seg en kg. gjennom hele sv.skapet, så.. =) Jeg har også gått ned, men jeg har vært kvalm og kastet opp da..

Regner med legen sier ifra om det blir for ille :) skal på OUL neste uke, så da får man vite om alt står bra til med lille i magen :)

Jeg er fremdeles på startvekta, men denne er 4 kg mer en startvekta med andremann, så kanskje naturlig. Er på samme vekt nå som i samme uke med andremann.. Så alt er vel som det skal være her :D

Legen min sa det var slutt på så mye vektfokus. Så lenge babyen var frisk og prøver tatt på kontrollene var bra, så var det bra :) normal vektoppgang var alt fra 7-20 kg fikk jeg beskjed om. Men det kom an på alder og forbrenning sa han. Noen fikk flere kilo, noen mindre :)

Med første gikk jeg bare nedover. Fortsatte etter han ble født også, så er nå 20kg i minus Ser ut til å gå samme veien nå også, men har ikke gått ned så mye da, bare 2 kg enda :)

Jeg har gått ned en kilo, og har holdt meg der, 19+3 i dag, men jeg har hatt noen kilo ekstra fra tidligere så. Legen spurte om jeg kastet opp mye, men har ikke kastet opp en gang i løpet av svangerskapet, da var hun ikke særlig bekymret

Hei!

Jeg har gått ned 3 kilo og da jeg var gravid med førstemann, så veide jeg 12 kg mindre etter fødselen enn før jeg ble gravid med han. Ikke noe problem når man har litt å gå på.

Jeg gikk ned 16 kilo på 3 uker. Men det var grunnet hyperemesis (ekstrem svangerskap kvalme) beholdt ingenting. Klarte gå litt opp med hjelp av sonde. Men har fortsatt mye igjen å komme meg opp nok. :-)

Gjennom hele mitt svangerskap gikk jeg opp og ned så å si hele tiden. Gikk ned 4 kg. Opp 1 kg- opp 1 til kg så ned igjen så jeg var 4 kg under startvekt. Dette varte hele svangerskapet. Gikk opp 3,5 kg fra startvekt til 1 uke før fødsel. Før riene startet ( samme dag) var jeg utrolignok gått ned 3 kg igjen. Så jeg veide nok mindre enn startvekt jeg etter ungen var født. Man blir bekymret men babyen har det nok fint :)

Nå har vekta holdt seg stabil en stund, og alt ser bra ut med lille i magen :) godt jeg har gode lagre å ta av værtfall ;)

Back
Topp