Går alle dere for å måle HCG?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Virker som mange her måler HCG hos lege. Men det er kanskje fordi dere tidligere har mistet?
Dette er vel ikke noe man må sånn ellers? Får man positiv test, så holder vel det og så venter man på ultralyd? Enten tidlig eller ordinær?

Måler ikke. Har 1.kontroll til legen når jeg er 13 uker på vei ca. Og skal jeg ha TUL må jeg betale for det selv. Så fremst det ikke skjer noe ekstra. Ellers så skal jeg ikke på UL før den obligatoriske:)

Bare lurte om jeg hadde gått glipp av at det var noe jeg bør gjøre... så HCG og stigning er noe man spesielt gjør dersom man frykter man er i ferd med å miste eller har mistet før?

Jeg måler heller ikke og har mistet før. Men jeg skal på tul i uke 7, så jeg får vente til da me å se om at går bra.

Gjorde det ikke sist og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Med mindre det skjer noe.

Bare lurte om jeg hadde gått glipp av at det var noe jeg bør gjøre... så HCG og stigning er noe man spesielt gjør dersom man frykter man er i ferd med å miste eller har mistet før?
Ja, er ikke helt inne på det. Men regner med at de som har prøverør feks. Også måler stigning. Og har en TUL før den obligatoriske. Også de som har plagdes lenge og mistet flere ganger blir nok også fulgt opp ekstra :)
Jeg har kanskje mistet for 10år siden en gang. Ellers har jeg hatt to fine graviditeter. Så trenger ikke noe ekstra oppfølging. Så fremst jeg ikke merker noe feil :)

måler ikke, men skal på tul rundt 9+ (rundt da det gikk galt sist) :)

Vi som har hatt prøverør får satt opp tid til tul rundt uke 7. Dette mener jeg er standard praksis over hele landet.
Måling av hcg er opp til den enkelte. De tilfeller en lege vil be deg måle hcg er ved mistanken om ma/ sa eller exu etc tror jeg

Jeg har målt noen ganger nå, men det er pga en trøblete fortid, 5 graviditeter men ingen barn enda, blir fort litt angstfylt og da hjelper blodprøvene for å roe nervene ;)

Med første hadde jeg brukt dobbel dose pergotime, så fikk time til TUL. Men da var det så tidlig at gyn ikke så så mye. Så da skulle jeg måle hcg for å se at det gikk rett vei. Fikk ny UL etter et par uker, og da så alt bra ut.

Måler ikke. Har 1.kontroll til legen når jeg er 13 uker på vei ca. Og skal jeg ha TUL må jeg betale for det selv. Så fremst det ikke skjer noe ekstra. Ellers så skal jeg ikke på UL før den obligatoriske:)
Samme her!! [emoji5]

Jeg har bare gjort det når jeg har blødd mye. Men denne gangen har det ikke vært så mye, har ikke målt hcg :)

Jeg har målt fordi jeg ikke ante hvor langt jeg var på vei...da brukte de hcG til å finne ut ca. uke :)

Jeg har ikke målt noen verdens ting denne gangen. Men vurderer å bestille tidlig ultralyd, bare fordi jeg kommer til å bli skikelig sur hvis jeg må slite meg gjennom ukesvis med kvalme bare for å finne ut at det ikke er noen premie i vente...

Jeg har ikke målt, og har ingen planer om det med mindre det oppstår noe spesielt.. Men da vil jeg heller ha ul. Er 7+3.

Jeg har mistet to ganger og måler ikke hcg. Får derimot ul oppfølging av gyn. Kun tatt hcg i forbindelse med ma.

Har aldri målt hcg ved noen av mine svangerskap.

Back
Topp