Går ødelagt lader på forsikringen?

Lisemor_

Forumet er livet
Vi kjøpte bærbar pc for 1 1/2 år siden, og kjøpte med sånn forsikring-greie som varer i 3 år.
Dvs: Hvis pcen går i stykker innen 3 år, så får vi ny!!?!

Men nå er laderen vår gått i stykker, men han mannen på telehuset sa vi kunne bare glemme å få den igjen på forsikringen!! Vi kunne prøve å ringe selv, men de tok den hvertfall ikke imot der!!! [:@] Så vi måtte kjøpe ny selv!!!!

Er dette rimelig? [:-]

Noen som forresten var hvor mye en lader til pc koster? (hp)

Hvis det er sånn kløneforsikring dere har, så skal vel den dekke det meste.. Om dere da klipper av ledningen til laderen, så er det en klønesak og skal dekkes av forsikringen...

Men det kommer vel an på hva slags forsikring det er da..

det vet jeg ikke helt..
men fikk bare beskjed om at vi får erstattet den hvis den går i stykker (pga barn ol..)

Da er jeg nesten fristet til å ødelegge pcen, så får vi jo dermed ny lader!!! [8D] men vil jo ikke det da.. Men streng tatt så kunne jeg gjort det!!

Så utrolig dårlig syns jeg.
Og kjedelig å måtte gjennom en lang prosess for å få en ny. Men 1000 kr er jo litt da..

Noen andre som vet?

Evt forslag til argumenter jeg kan bruke imorgen [8D]

Tror ikke du får dekket dette gjennom fors. da det mer høres ut som er prod. feil noe som da bør klages inn til leverandør el. der du kjøpte varen. Så det er nok her du bør klage til først og fremst.... Stå på evt. kan du sende mail til forbrukerrådet de pleier å svare rimelig kjapt på henvendelser, har selv spurt de om en del ting.

Det lønner seg heller ikke å ta slike små saker på fors. nå tenker ikke jeg på den fors. dere kjøpte hos el.forhandleren. Men om dere har innbo fors. med uflaks dekning er pc og slikt dekket her... Lykke til

Vi måtte og kjøpe ny lader selv etter 1 års tid. Kostet oss rett over 600kr mener jeg og huske..

vi måtte kjøpe ny[:'(] og noen mnd senere sluttet pcen å fungere. Den er vel 2, 5 år

Back
Topp