Gående med 5cm åpning!?

Nana22

Andre møte med forumet
Hei!

Sitter her med 5 cm åpning da jeg for en uke siden fikk fødselssmerter og lå på føden,klar for å føde med sterke rier. Jeg var 32+1 uker da(nå 33+2), så de ga med rierdempende medisiner slik at babyn kunne få modningssprøyte. Da stoppa det opp med rier, neste dag kom riene igjen etter å sluttet med rierdempende medisiner. Men! Så stoppa det opp igjen.

Er det noen som har opplevd noe lignende, i så fall hva skjedde videre? Gikk dere til termin, eller ble det prematur fødsel likevel? Hvor lenge kan man gå med 5 cm åpning?

Kjenner masse kynnere og menssmerter, hard mage konstant, bare å gå fra stue til kjøkken blir magen hard og vond. Masse liv(nesten plagsomt) etter sykehusinnlegelse.

Noen med erfaring eller trøst/råd?

Har ikke opplevd det du har, men på slutten med minsten her så gikk jeg med 4-5 cm åpning i tre uker før fødselen startet..
Håper du får beholde vesle i magen en liten stund til. Masse lykke til❤️

Ble du sendt hjem med 5 cm åpning? Det hadde jeg ikke funnet meg i. Hold deg mest mulig i ro, bli liggende i sengen.

Jeg kom inn på føden med 6 cm åpning å da var det ikke noe de kunne gjøre for å stoppe fødselen. Fikk også riedempende og lungemodningssprøyte, men det rakk ikke ha noen virkning, da det ble styrtfødsel og hastekeisersnitt(var bare i uke 26).

Om du går i aktiv fødsel så er det nok ikke noe de kan gjøre for å stoppe det. Men i uke 32 er babyen godt utviklet og utsiktene lyse! Tenker meg at det kommer til å gå helt fint for deg. Men hold deg som sagt mest mulig i ro, så holder nok den lille seg inne i magen en liten stund til!

Har du ikke fått noe beskjed? Du er jo under 34 uker, så du bør jo få oppfølging! Ligg mye i horisontal stilling og vær i ro. Ring sykehuset å hør hva du skal/ikke skal gjøre for å forhindre for tidlig fødsel.

Ang det jeg har hørt om folk som stopper tidlig fødsel er at de enten føder kort tid etterpå (høres ut som kroppen din prøver på det) eller går helt til termin uten noen andre tegn på fødsel. Sikkert veldig individuelt. Kommer sikkert an på årsaken til at fødselen startet også.

Jeg sitter her enda...hjemme. Har vondt som aldri før : ( masse kynnere. Menssmerter. Hvis jeg skal ut en tur, blir turen ut døra og inn igjen. Små skritt gir meg kynnere med menssmerter og hard mage som ikke er deilig å bevege seg med.

Om 4 dager blir det 3 uker siden jeg lå på fødestuen og vi trodde alle det skulle bli fødsel.

Vært på en ekstrakontroll time etter en uke, alt er det samme: 5cm åpning.

Når er jeg i uke 35 snart. Så babyn vil ha det nok bra om jeg føder. Er bare VELDIG VELDIG vanskelig og frustrerende å leve som funksjonshemmed (føles slik) +
Smerter = dårlig søvn og sliten.

Jeg sitter her enda...hjemme. Har vondt som aldri før : ( masse kynnere. Menssmerter. Hvis jeg skal ut en tur, blir turen ut døra og inn igjen. Små skritt gir meg kynnere med menssmerter og hard mage som ikke er deilig å bevege seg med.

Om 4 dager blir det 3 uker siden jeg lå på fødestuen og vi trodde alle det skulle bli fødsel.

Vært på en ekstrakontroll time etter en uke, alt er det samme: 5cm åpning.

Når er jeg i uke 35 snart. Så babyn vil ha det nok bra om jeg føder. Er bare VELDIG VELDIG vanskelig og frustrerende å leve som funksjonshemmed (føles slik) +
Smerter = dårlig søvn og sliten.
Er du ikke inne på kontroller da? Syns det høres veldig rart ut at du skal gå med så stor åpning uten at noe blir gjort...

Back
Topp