Gåbil

Fysioterapeuten anbefalte ikke gåbil, pga barnet blir vandt til at det alltid har noe som støtter hvis det detter, å når det går/reiser seg alene uten støtte, kan det bli redd osv :o vet ikke om vi skal ha det enda

Vi fikk en slik i dåpsgave (hvit):

ImageUploadedByBV Forum1471332785.244723.jpg

Kommer til å la han bruke den etterhvert - men den fungerer fint som pynt også :p

Har da aldri hørt noe som helst negativt om gåbil/gåvogn. Gåstol er jo en ting, da får babyen helt feil belastning og det gir ingen reell øvelse. Gåvogn/bil er avhengig av at babyen er stødig nok til å holde seg på beina selv.

Eldste har hatt både bil og vogn. Men hun brukte bilen til å reise seg etter og klatre oppå. Så satt hun oppå mens vi dytta henne rundt. Gåvogna gikk hun ikke med før hun var stødig nok til egentlig å gå selv, men turte ikke slippe seg. For det meste klatra hun oppi den og skulle dyttes rundt. :P

Vis vedlegget 191737

Kommer til å la han bruke den etterhvert - men den fungerer fint som pynt også :p
Vi kommer til å ønske oss noe slikt til guttene her til jul eller bursdagen :) Syns de er supre, gir jo ingen støtte så de må holde seg oppå selv. Og de kan brukes i flere år, treåringen min syns sånne er knallgøy!

Vi har Brio "gå vogn", den var perfekt da førstemann begynte å gå før han ble 1 år. Vi har også en bil, den klatret han på/ holdt seg i/ lente seg på i starten. Etterhvert klarte han å sitte på den selv.

Vis vedlegget 191737

Den har vi også i hvit, som jeg faktisk vant her inne :D Fungerer utmerket som pynt enn så lenge, men han skal få bruke den så mye han vil når han blir stor nok, for det er jo bare en leke :)

Vi skal ikke ha. Fysioterapeuten sa de likte hverken sånn gåstol eller hoppetusse, pga at babyen satt med støtte så hun fikk egentlig ikke trent musklene. Var noe med at det setet de sitter i gir så god støtte at babien ikke trengte å bruke musklene, så det ble litt feil. Skikkelig dårlig forklaring, uff, men var noe sånt..:) men jeg har egentlig aldri sett behovet for det. Men ho sa også at om man har det skal man selvfølgelig bruke det, men med sunn fornuft og måte :)

Vi skal ikke ha. Fysioterapeuten sa de likte hverken sånn gåstol eller hoppetusse, pga at babyen satt med støtte så hun fikk egentlig ikke trent musklene. Var noe med at det setet de sitter i gir så god støtte at babien ikke trengte å bruke musklene, så det ble litt feil. Skikkelig dårlig forklaring, uff, men var noe sånt..:) men jeg har egentlig aldri sett behovet for det. Men ho sa også at om man har det skal man selvfølgelig bruke det, men med sunn fornuft og måte :)

Vi har derimot allerede ei gåvogn, hjemmelaga av min pappa fra når jeg var lita, og kommer til å ønske oss en bil, ala noe på bildet over eller lignende. :)

Vi har fått en gåstol i gave. Ønsker ikke å bruke det egentlig. Men ser at hjula kan vippes opp. Så tenker at hun skal få lov til å sitte oppi en gang i blant når hun blir eldre og leke med lekene som er på den, istedet for å løpe rundt i den. Alt med måte tenker jeg.

Gåbil er vel mer en leke enn noe som faktisk hjelper barnet (annet enn som støtte for å reise seg). Vi fikk en gåbil i dåpsgave og kommer til å bruke den på samme måte som en gyngehest :)
Ang gåvogn så vil jeg bare nevne at om man skal kjøpe en så bør det være en som ikke kan tippe over ende (utrolig mange av de som er på markedet kan man tippe lett over om man legger vekt på håndtaket) og qt hjulene kan justeres til å være "trege" slik at vogna ikke ruller avgårde når den lille lærer seg å gå.

Back
Topp