Gå tur med sele

PetiteMoi

Glad i forumet
Jeg har ei datter på 16 måneder, hun er veldig aktiv å vil hele tiden gå alene. Så i dag kjøpte jeg sele hun skal få gå med av og til når jeg ikke klarer å henge med. Er gravid igjen med termin i september.

Men hva er deres mening om å bruke sele på barn? Det er jo for at hun skal få større frihet samtidig være trygg.

Tenker du ikke bruker den masse og hele tiden. Det går vel sikkert fint :) bedre det enn at hun løper ut i veien fordi du ikke klarte å henge på.
Har ikke brukt det selv, men heller holdt i hånda. Men så har jeg ikke vært høygravid med en så liten unge heller, så kunne hende jeg hadde valgt annerledes da :)

Tenker du ikke bruker den masse og hele tiden. Det går vel sikkert fint :) bedre det enn at hun løper ut i veien fordi du ikke klarte å henge på.
Har ikke brukt det selv, men heller holdt i hånda. Men så har jeg ikke vært høygravid med en så liten unge heller, så kunne hende jeg hadde valgt annerledes da :)

Det er jo selvfølgelig ikke hele tiden, det er når vi er ute å går tur alene. Eller når vi er langs veien, hun er så selvstendig at hun vil nesten ikke hånde i hånda med mindre det er en ny plass.

Det er jo selvfølgelig ikke hele tiden, det er når vi er ute å går tur alene. Eller når vi er langs veien, hun er så selvstendig at hun vil nesten ikke hånde i hånda med mindre det er en ny plass.

Høres fint ut med en sele da :) jeg dømmer hvertfall ingen om jeg ser noen gå med sele på barnet, det finnes det så mange grunner for. Og som du sier - de fleste barn bruker dette bare en kort periode likevel :)

Høres fint ut med en sele da :) jeg dømmer hvertfall ingen om jeg ser noen gå med sele på barnet, det finnes det så mange grunner for. Og som du sier - de fleste barn bruker dette bare en kort periode likevel :)

ja, jeg håper jo at når lillebror blir født at hun kanskje er litt roligere. Å den er jo ikke på hele dagen når vi er ute. Er jo for hennes sikkerhet som jeg sa. Ble bare møtt av en kommentar idag som stakk meg litt i mammahjertet, men har nå klart å børste den litt av meg.

ja, jeg håper jo at når lillebror blir født at hun kanskje er litt roligere. Å den er jo ikke på hele dagen når vi er ute. Er jo for hennes sikkerhet som jeg sa. Ble bare møtt av en kommentar idag som stakk meg litt i mammahjertet, men har nå klart å børste den litt av meg.
Ikke bry deg om kommentarer. Jeg tenker at for deg kan dette være gull verdt og det som gjør at du klarer å komme deg ut med barnet alene. Jeg var selv høygravid med en på 18 mnd. Hadde vondter her og der, og vanskelig å løpe så raskt etter. Vi valgte alltid lekeplasser med gjerde rundt hele, gikk lite langs vei. Med seler kan man lettere komme seg ut litt på en trygg måte.

Vurderer det her og :p med en på snart 2 som bare vil løpe, og ikke høre etter, og ikke leie i hånda. Har foreløpig løst det med trehjulsykkel med foreldrestang på de trafikkerte veiene, og la han løpe der det er tryggere. Men ganske gravid her og, så er ikke så rask :p

Hvilken har du?

Jeg har ei datter på 16 måneder, hun er veldig aktiv å vil hele tiden gå alene. Så i dag kjøpte jeg sele hun skal få gå med av og til når jeg ikke klarer å henge med. Er gravid igjen med termin i september.

Men hva er deres mening om å bruke sele på barn? Det er jo for at hun skal få større frihet samtidig være trygg.
Personlig ser jeg ikke problemet men vet mange tenker på sikkerhet og 'hvordan det ser ut'. Man har et ansvar, man skal holde barnet trygt og det er nettopp det man prøver å gjøre. Et alternativ kan være å øve barbet på å holde i noe annet moro når man går tur? Jeg husker fra min barnehagetid for 20+ år siden måtte vi holde i et tau med 'én knute til hvert barn' alle sammen når vi gikk tur:D

Jeg har en løper nå, hun er 2,5 år. Jeg bruker ikke sele på henne men jeg må være som en hauk hver eneste sekund når vi går tur for plutselig er hun i det humøret....:laughing002 Vi øver og øver.

Last edited:
Jeg skjønner det praktiske ved det, men for meg blir sele noe man bruker til hund og da blir det helt feil for meg å bruke det til barna mine.

Har brukt sekk med kobbel på store flyplasser i utlandet :) Skip hop sin er fin, da blir det ikke like mye "hund".

Back
Topp