Gå til skole?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Lar dere barna deres gå til skolen selv? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvor gamle er barna? Og hvor bor dere?

Kom til å tenke på det da jeg har lagt merke til at de fleste blir kjørt enda så nærme de bor. Men når jeg var lita var det ikke snakk om å bli kjørt...

Jeg gikk nesten alltid til skolen, helt fra vi begynte og det skal vesla når den tid kommer også[8|][:)]

Nå begynner ikke lillegutt på skolen før neste år..men han må nok fint GÅ! han har et stykke til skolen, men det er stor fin gangvei hele veien..de får ikke buss...så da er dessverre eneste alternativ å GÅ! skal gå den veien med han en del ganger FØR skolestart da..sånn at han føler seg trygg!! er jo mange barn som går den veien..så tror det skal gå veldig greit[:)]

Vi bor en km fra barneskolen,og ungdomsskolen ligger 200 meter lenger vekk.
Eldstemann ble vel kjørt-eller hentet tilsammen kanskje 8-9 ganger på de årene han gikk der.
Men,på grunn av en svært farlig skoleveg og fordi han ikke hadde noen å gå sammen med så ble han fulgt og hentet hver dag til han gikk i 5-6 klasse.Passe tur med bikkja om morgenen og en koselig ettermiddagstur.[:)]

Hun har ikke begynt enda, men det blir ikke snakk om noen kjøring når hun begynner heller. Det er gangsti hele veien, og vi bor ganske når skolen. De er også mange  barn som kan gå sammen[:)]

Vi bor ikke langt unna. Begynner til høsten, hun har alleredegått veien(mamma bor langsmed veien til skolen)

Men hun kommer til og bli kjørt og hentet innimellom da jeg jobber 2 mil unna og jeg er da avhengi av bilen.

Nicholas kommer til å gå på SFO og dermed bli kjørt og hentet de første årene tenker jeg. Forhåpentligvis får snuppa bhgplass i bhg ved siden av barneskolen slik at begge kan levers og hentes samtidig.

Jaggu ikke sikker hvor langt det er, men sånn ca 2,5 km tenker jeg. Guttungen er 10 og går/ sykkler selv. Har han gjort siden han var 8 år.

her så blir det til at han går de par hundre meterene til vegskille og der blir det buss resten bor ca 10km fra skolen

Back
Topp