Gå til jordmor i nabokommunen?

Miniinis

Elsker forumet
Kan man gå til jordmor i nabokommunen eller må man gå til jordmor i den kommunen man hører til?

Jeg fikk en gutt i februar i fjor, og det ble en litt dramatisk fødsel med komplikasjoner som endte med haste KS. I tillegg hadde jeg også fødselsangst. På grunn av alt dette ble jeg lovet både planlagt KS om jeg skulle ønske det, og ekstra samtaler med jordmor ved neste svangerskap. Siden denne gangen har vi flyttet til nabokommunen, og jeg vil så gjerne gå til jordmor der jeg gikk sist, men vet ikke om det går? Noen her som vet?

Du kan jo ringe henne å høre personlig?

Du må nok høre med henne. Jeg gikk på helsestasjonen med nr to der hvor jeg gikk med nr en, selv om vi hadde flyttet. Vi hadde ikke byttet kommune en gang, bare bydel, og det var ikke bare å få beholde sin gammle jordmor. Men jeg troppet opp personlig og spurte om hun hadde tid til å ta meg også, og det gjorde hun:) Men vet ikke når en må bytte kommune. kommer vell an på hvor mye hun har å gjøre:)

Ok, da får jeg vel bare ta kontakt og høre med henne. Takk for svar :)

I utgangspunktet kan man ikke det, men det er jo utrolig hva folk ordner om de vil:-) Prøv deg, du!

Back
Topp