Gå til jogging

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Kort fortalt
I mai var jeg en sofagris på litt over 100 kg, nå er jeg en aktiv dame på 86.
Som del av min trening har jeg gått 8-9 km med rask gange i skogen.
Ulendt terreng for blant annet styrke bekken og rygg.

Nå har jeg tenkt å begynne å jogge på grusveier, første forsøk senere i dag.

Noen som har noen råd for overgangen fra rask gange til jogging?
Bør jeg bare kjøre på og se hva jeg orker, eller bytte på mellom rask gange og jogging i intervall?
 
Du kan jogge til tabatha, 20 sek jogging og 10 sek gange f.eks., og så kan du jo øke sånn som det passer deg. Jeg gjør det på mølle (er ikke god på jogging). Tabathasanger kan du finne på Spotify :)
 
Du kan jogge til tabatha, 20 sek jogging og 10 sek gange f.eks., og så kan du jo øke sånn som det passer deg. Jeg gjør det på mølle (er ikke god på jogging). Tabathasanger kan du finne på Spotify :)
Kult, takk for tipset! Aldri hørt om før. Fant det i spotify. :)
 
Jogging er jo mye tøffere for knær blant annet, så ville startet med rolige intervaller ja. Lykke til!
 
Hadde startet med intervaller og økt løpeøktene sakte men sikkert. Lurt å ikke overdrive, men sørge for at kroppen bygger seg opp på en rolig og fornuftig måte så du unngår skader. Husk å tøye godt når du er ferdig med trening også.

Kjempebra jobba så langt, du har virkelig fått gode resultater allerede!
 
Du er kjempe flink, jeg er mer glad i intervaller enn å jogge sammenhengende.. men tror det er en litt smakssak :)
 
Du er kjempe flink, jeg er mer glad i intervaller enn å jogge sammenhengende.. men tror det er en litt smakssak :)
Vet ikke helt hva jeg foretrekker siden jeg er helt fersk på dette med å jogge, men finner vel ut av det etterhvert.
Men jeg skal trene meg opp til å kunne klare hele
 
Vet ikke helt hva jeg foretrekker siden jeg er helt fersk på dette med å jogge, men finner vel ut av det etterhvert.
Men jeg skal trene meg opp til å kunne klare hele

Du vil nok bli flinkere etterhvert skal du se.. :D Alt man øver på blir man jo flinkere til.
 
Du kan jogge til tabatha, 20 sek jogging og 10 sek gange f.eks., og så kan du jo øke sånn som det passer deg. Jeg gjør det på mølle (er ikke god på jogging). Tabathasanger kan du finne på Spotify :)
Dette må testes ut kjenner jeg :)
 
mange som også jogger fra en lyktestolte til neste, går fra den til neste, jogger mellom de neste ol. så 1 stolpe, så 2 stolper så 3 stolper ol.

Dette syne jeg er en genial måte å gjøre det på. :D
 
Det beste er å begynne intervaller på flatt nivå, også øke til intervall med bakkeløp med samme intensitet også øke etterhvert. Da blir det lettere å løpe lengre distanser :) syns jeg da :)
 
Back
Topp