Gå rett på innsett eller vente?

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei!

Jeg greier ikke å bestemme meg for hva som er best... jeg opererte kneet en uke siden og er enkelt sagt bevegelseshemmet frem til januar.

Jeg skal ta medisinert naturlig syklus, dvs lavdose fsh. Det betyr at det koster litt og hvis jeg begynner på medisiner så vil jeg nødig avbryte. Spørsmålet er om jeg skal satse på innsett ca rundt 15 desember eller 15 januar.

Fordel desember:
- jeg er mentalt innstilt på det og har hatt pause I flere mnd. Innsett I desember var gulroten min.
- jeg er sykemeldt og siden jeg har lang reisevei og trenger en del fri fra jobb ifbm forsøk, så slipper jeg det stresset. Kan også se for meg at sjefen ikke er så veldig happy å gi meg fri rett etter en 6 ukers sykemelding.

Fordel januar:
-jeg er fult mobil og slipper skinne på foten ved innsett. Keitete å kle på seg og jeg drasser rundt på krykker.

Så...skal jeg være ego og gå i desember selv om det betyr mindre mobilitet i gynstolen?

Hei Høsteple! Hvordan føler du ift å reise til og fra kontroller osv på krykker? Hvis du tenker at det går bra så hadde jeg nok gått for innsett i desember for å få mindre stress siden du allerede er sykemeldt. Regner med at du kan få litt hjelp til å komme opp og ned i gynstolen, det skal ikke stå på det :) Men hvis du har mye vondt og det blir vanskelig å reise så er det kanskje lurt å utsette. Det vil man jo ikke, men...

Hei Høsteple! Hvordan føler du ift å reise til og fra kontroller osv på krykker? Hvis du tenker at det går bra så hadde jeg nok gått for innsett i desember for å få mindre stress siden du allerede er sykemeldt. Regner med at du kan få litt hjelp til å komme opp og ned i gynstolen, det skal ikke stå på det :) Men hvis du har mye vondt og det blir vanskelig å reise så er det kanskje lurt å utsette. Det vil man jo ikke, men...
Takk gode du, det er så greit å høre andres synspunkter. :-) mannen må nok kjøre meg, sånn sett blir det like mye fravær fra en jobb, men jeg som den med livmoren har måtte hatt sikkert 20 dager fler fravær pga ivf enn han. Så den kan han ta for laget :p

Jeg er enig med DinaD og hadde nok vært egoistisk og kjørt på i desember :smiley-angelic006 det får arbeidsgiver bare tåle, tenker nå jeg.

Men god bedring med kneet, håper det går fint etter operasjonen!

Takk gode du, det er så greit å høre andres synspunkter. :) mannen må nok kjøre meg, sånn sett blir det like mye fravær fra en jobb, men jeg som den med livmoren har måtte hatt sikkert 20 dager fler fravær pga ivf enn han. Så den kan han ta for laget :p
Helt enig ;)

Jeg hadde tatt det i desember. Så slipper du fravær rett etter en sykemelding. Er jo uansett ikke så tungt for kroppen i starten sånn om det nå faktisk skulle lykkes. Foten rekker å gro før magen blir tung tenker jeg.

Masse lykke til! ❤️

Jeg hadde tatt det i desember. Så slipper du fravær rett etter en sykemelding. Er jo uansett ikke så tungt for kroppen i starten sånn om det nå faktisk skulle lykkes. Foten rekker å gro før magen blir tung tenker jeg.

Masse lykke til! ❤️
Ja, helt enig med deg! Godt å slippe dette fraværet fra jobb :-) helt ærlig (og dette er en digresjon) er jeg helt sikker på at det ikke går og vi bruker opp de to på frys bare for å ha gjort det, ikke urolig for at det skal bli for tungt :bag:

Ja, helt enig med deg! Godt å slippe dette fraværet fra jobb :) helt ærlig (og dette er en digresjon) er jeg helt sikker på at det ikke går og vi bruker opp de to på frys bare for å ha gjort det, ikke urolig for at det skal bli for tungt :bag:
Uff, det er tungt å gå inn i når det er tankene du sitter med! :Heartpink
Krysser alt jeg har for at det sitter denne gangen :Heartpink

Forstår hvordan det er. Har innsett på søndag og har null tro på at det blir baby. Men må likevel gjennom det før samboeren godtar eggdonasjon.

Jeg brakk kneet tidligere i år, og gjennomførte 3 uttak med krykker og begrenset mobilitet. Det var ingen problem for klinikken ihvertfall. Om ikke annet, så var de kanskje enda mer forsiktige under uttaket.

Hadde kjørt på i desember om du selv føler deg klar da. Sikkert ekstra godt å være sykemeldt og bare ta det helt med ro etter innsett ❤️

Jeg brakk kneet tidligere i år, og gjennomførte 3 uttak med krykker og begrenset mobilitet. Det var ingen problem for klinikken ihvertfall. Om ikke annet, så var de kanskje enda mer forsiktige under uttaket.

Hadde kjørt på i desember om du selv føler deg klar da. Sikkert ekstra godt å være sykemeldt og bare ta det helt med ro etter innsett ❤️
Herlig, takk for at du deler!
Mensen har ikke kommet, men blir nok å satse på innsett i desember ❤️

Back
Topp