Gå på konsert i juni?

Leonora<3

Flørter med forumet
Hei! Bon Jovi har konsert i London i begynnelsen av juni, jeg er da ca 33 uker på vei. Kjæresten er stor fan, og har sagt at han har utrolig lyst til å reise. Hvordan er det å fly til Rygge-London og gå på konsert med så mye lyd, bass og trengsel når man er så langt på vei? Regner med at det er slitsomt, men er det skadelig for barnet?

Jeg har sååå veldig lyst til å være med, og har ikke snakket med jordmor om det enda. Om ikke jeg får vært med, får jeg prøve å få en kamerat til å reise med han, så får det bli en overraskelsestur til han...[:)]

Jeg hadde reist. Finns jo mange plasser på store konserter der en ikke står så trangt. Vet ikke hvor lenge en kan fly da

Jeg var på Bruce Springsteen-konsert på Valle Hovin da jeg var 7,5 mnd på vei sist, og det gikk bare fint. Stod langt nok bak til at det ikke var trengsel, og musikken var ikke alt for høy der. Ble veldig sliten da, hang på mannen mesteparten av konserten. Anbefaler gode sko! Og kanskje sekk med sånn sete på, så det går an å sette seg ned hvis man føler for det(hvis det er utendørs da).

Angående flyreisen, så skal ikke det være noe problem enda da så lenge du har et problemfritt svangerskap. Sjekk ut reglementet for flyselskapet du tenker å reise med, de har litt ulik praksis ifht hvor lenge du kan fly uten å ha med legeattest og sånt.

Det lurer jeg også på. Skal på Metallica konsert i april. Har heldigvis sitteplass da, men lurer litt angående lyden og om det er skadelig for den lille....[&:]

Så lenge du får lov åv lege å dra så går det nok fint,men vil være lurt å undersøke at du har mulighet for å stå der det ikkje er trengsel.

Har fått billetter til A-ha konserten 21. august jeg, 2 dager etter termin. Føler det er litt optimistisk, men er jo gratisbilletter så skal vel alltids klare bli kvitt dem om jeg er litt "opptatt". [:D]

ORIGINAL: leeloo83

Det lurer jeg også på. Skal på Metallica konsert i april. Har heldigvis sitteplass da, men lurer litt angående lyden og om det er skadelig for den lille....[&:]

Det skal jeg å! :) Men har ståplass jeg da..Og håper ikke det er noe problem i å reise, gleder meg så sinnsykt![:D]

ORIGINAL: tulla29

Det skal jeg å! :) Men har ståplass jeg da..Og håper ikke det er noe problem i å reise, gleder meg så sinnsykt![:D]

Jeg også!!! Og jammen nærmer det seg ikke med stormskritt! [:D]

Husk å uansett ha med deg legeattest på at du har lov av lege å reise, som tidligere flyvertinne vet jeg det kan være vanskeli gå vurdere hvor langt en gravid er kommet bare av å se på magen. For å unngå kluss, sjekk opp flyselskapets praksis og ha med deg legeattest!
Og goood tur!
Var på Bon Jovi i Stavanger for noen år siden, kjempe festelig! Gode gamle slagere er aldri feil [;)]

Egentlig er det vel ikke lov å fly i de siste 3 mnd. før fødsel. Noen flyselskaper vil kunne nekte å ta deg med eller krever spes. legeerklæring....
Ville vel heller ikke dradt på sånn overfull konsert når jeg har kommet så langt på vei... enda jeg er veldig glad i konsert selv... måtte gi avkall på Norway Rock og Kiss konsert, fordi jeg ikke tørr det, når jeg har kommet så langt. Men en må jo velge selv.....
Lykke til i allefall, uansett åssen du bestemmer deg.

ORIGINAL: tulla29

Jeg også!!! Og jammen nærmer det seg ikke med stormskritt! [:D]

Må bare finne igjen billettene! De ble egentlig bare slengt med et sted i flyttelasset![:)]

Dette står under betingelser hos SAS, men det varierer fra selskap til selskap. Sjekk med de du har tenkt å reise med!
Kjenn på deg selv og din egen form, og ikke minst, snakk med legen din!

Inntil 4 uker før termin
Ingen begrensninger

Fra 2 til 4 uker før termin
Det kreves en legeerklæring, og reisen må godkjennes av SAS medisinske avdeling. Flyvetiden kan ikke overstige 4 timer.

Legeerklæringen må inneholder følgende: Passasjerens navn, reservasjonsnummer, navn og telefonnummer til behandlende lege, legens signatur, termindato samt hvor langt man har kommet i svangerskapet.

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: avelilith

Egentlig er det vel ikke lov å fly i de siste 3 mnd. før fødsel. Noen flyselskaper vil kunne nekte å ta deg med eller krever spes. legeerklæring....
Ville vel heller ikke dradt på sånn overfull konsert når jeg har kommet så langt på vei... enda jeg er veldig glad i konsert selv... måtte gi avkall på Norway Rock og Kiss konsert, fordi jeg ikke tørr det, når jeg har kommet så langt. Men en må jo velge selv.....
Lykke til i allefall, uansett åssen du bestemmer deg.

Ikke 3 mnd vel????.....

etter det jeg har lest saa kan man m de fleste flyselskaper fly frem til man er 36 uker paa vei a allefall..
men,jeg har aldri hort om at man ikke kan fly de 3 siste mnd av svangerskapet..

Back
Topp