Gå overtid!

bjork

Betatt av forumet
Har ei uke igjen til termin, men frykter jeg vil gå over. Fant litt dokumentasjon på Puls og hos gynekologisk forening om hva regelverket sier. Kan jo være flere som vil vite :)

ImageUploadedByBV Forum1373320644.653430.jpgImageUploadedByBV Forum1373320658.780177.jpg

Jeg er 34, gikk to uker over sist før jeg ble indusert (satt i gang). Kommer ikke til å be om å bli satt igang før siste frist denne gangen heller.
-noen har lengre svangerskap enn andre, bruk tiden til å hvile mens man kan
-sålenge fostervannmengde er ok, og morkaken ikke tar kvelden har babyen det bedre på innsiden enn på utsiden
-at fødselen starter av seg selv er i de aller fleste tilfeller veldig mye bedre enn om den blir startet. Riene er mer effektive, har bedre pauser, kroppen jobber med og for deg, ikke imot drypp og annen stimuli.

Når det er sagt så er det ikke sikkert at det er det beste for mor å gå så lenge over. Plager og manglende søvn kan tære mye på en sliten gravidkropp. Derfor syns jeg det er fint om mors ønske skal få veie inn!

Lykke til med innspurten! :)

Jeg har også forståelse for at det beste er at ting starter naturlig!
Men jeg lever i dag med en funksjonshemming som kunne vært unngått om min mor ikke hadde gått så lang tid over termin. Dette er noe som er arvelig, så jeg har litt ekstra bekymringer da jeg ikke ønsker at mitt barn skal få funskjonshemning av samme årsak som meg. Da er regelverket godt å støtte seg på, særlig når man opplever avgjørelser på sykehuset som utrolig personavhengig!

Skjønner! Det hørtes ut som reelle bekymringer som du bør bli hørt for.

Jeg har termin på mandag, men har begynt og forberede meg på overtid :( Skremmer meg skikkelig! Livredd for at noe skal gå galt!!

♡Termin 15 juli♡

Jeg gikk til 42+3 sist... d var fryktelig lenge.. ble satt igang, gikk kjempe fint og prinsessen frisk som en fisk:)

Men ser nok mot max overtid denne gangen også. ... Ville jo gjærne prøvd ut hvordan d er å få fødsel igang på naturlig vis. ...

♥ventet prinsen 6juli, venter ennå♥

Ja, er ikke noe morro og kjenne på frykten for at noe kan gå galt! Selvom det går fin fint for mange, så sitter det i en. Særlig når ens egen historikk og hverdag er så preget av det!

Back
Topp