gå ned i vekt

Det eneste som har funka for meg var faktisk lavkarbo.. Men jeg håper inderlig jeg finner enn annen måte neste gang, da jeg ikke orker det styret en gang til..

Moderat lavkarbo og trening ;)

Trener jevnlig sparta 300, jogger, går til bhg (1.5 km hver vei), til butikken (1 km hver vei) ol i stedet for å kjøre bil, har et variert, sunt og næringsrikt kosthold. Ikke så mye mer enn det egentlig.

fru Tronrud skrev:
trening + vektklubb.no

Her også. Jeg har brukt lavkarbo før, og det funker det, men ikke i lengden. Var så vanskelig med alt man ikke kunne spise, spesielt når man var utenfor huset, og når jeg først sprakk... Funket dårlig altså.

Med vektklubb kan jeg spise hva jeg vil, føler bare at jeg lærer om mengder og hvor ofte jeg kan kose meg og generelt arbeider inn et normalt kosthold. Ofrer ingenting, har bare kontroll. Og diagrammene og alt er veldig motiverende. 

toneany skrev:

fru Tronrud skrev:
trening + vektklubb.no

Her også. Jeg har brukt lavkarbo før, og det funker det, men ikke i lengden. Var så vanskelig med alt man ikke kunne spise, spesielt når man var utenfor huset, og når jeg først sprakk... Funket dårlig altså.

Med vektklubb kan jeg spise hva jeg vil, føler bare at jeg lærer om mengder og hvor ofte jeg kan kose meg og generelt arbeider inn et normalt kosthold. Ofrer ingenting, har bare kontroll. Og diagrammene og alt er veldig motiverende. 

haha, så artig - samme her.
Jeg begynte også med lavkarbo først, men sprakk da jeg var ute.. :)

så da ble det vektklubb å funker supert..

Gleder meg til å begynne igjen etter jeg har føda :)

Fru H skrev:
Moderat lavkarbo og trening ;)

Vektklubben + minimalt med bevegelse.

Fikk oversikt over kostholdet og skjulte feller (i tillegg til de helt idiotiske tingene jeg stappet i meg), la om kostholdet, og fant noe jeg kunne leve med over tid.
Beveget også LITTEGRANN mer på meg, men det kom jo også naturlig etterhvert som jeg ble lettere.
Gikk ned ca. 17 kg på under et halvt år. :)

En variant av Grete Roede....altså å kunne spise alt, men ganske tilmålte måltider.

1 knekkebrød til frokost
2 knekkebrød til lunsj
1 frukt til mellommåltid
Middag (helst rent kjøtt og grønnsaker, er litt forsiktig med ris, pasta, poteter)
2 knekkebrød til kvelds.

Ellers: null godteri, kjeks, kaker...men popcorn i helgene.

Jegogde2guttamine skrev:
En variant av Grete Roede....altså å kunne spise alt, men ganske tilmålte måltider.

1 knekkebrød til frokost
2 knekkebrød til lunsj
1 frukt til mellommåltid
Middag (helst rent kjøtt og grønnsaker, er litt forsiktig med ris, pasta, poteter)
2 knekkebrød til kvelds.

Wow, det så veldig lite ut da, håper du har godt med pålegg på knekkebrødene?
Virket ensformig og kjedelig også, ærlig talt. :p

Spis mindre enn du bruker. Eller bruk mer enn du spiser.
Det er den magiske formelen.

Men for å gjøre det lettere for deg selv kan det lønne seg å spise nok, ofte nok og moderate mengder.
Holde seg unna de raske karbohydratene som gjør at blodsukkeret stiger - og faller og fører til sult.
Holde seg unna det usunne fettet.

Knekkebrød, fisk, grønnsaker, fullkorn, litt nøtter, erter/linser/kikerter, kylling.
Drikk en del vann.
Kaffe og lakris (sukkerfri selvsagt) metter.
Ikke tillat deg å bli kjempesulten, spis hyppige, små måltider.
Proteiner holder deg mett lengst.
Lettbrus har stoffer i seg som øker sultfølelsen (påstås det, har ikke lest den nyeste forskningen, men jeg synes å merke at dette stemmer)

Og sist, men ikke minst: øk aktivitetsnivået!
MÅ ikke trene, men øk det jevnt utover hele dagen.
Hvis man beveger seg dobbelt så mye i løpet av dagen, så hjelper det på.
Tenk på husarbeid som trening, se positivt på at du må gå to runder opp og ned trappa.
Ta ti spensthopp hver gang du er på do.
Stå og hopp mens du venter på at kaffen skal koke, eller maten bli ferdig:)

toneany skrev:

Jegogde2guttamine skrev:

1 knekkebrød til frokost
2 knekkebrød til lunsj
1 frukt til mellommåltid
2 knekkebrød til kvelds.

Wow, det så veldig lite ut da, håper du har godt med pålegg på knekkebrødene?
Virket ensformig og kjedelig også, ærlig talt. :p

Hehe, ja det er kanskje lite og litt kjedelig, men det er sånn jeg holder meg på "den stramme linje".

Helgene ser litt annerledes ut da, med pizza, taco eller annet godt....men man går ned utrolig mye ved å spise knekkebrød istedenfor brød/rundstykker osv. Jeg er ikke noe glad i kornblanding, så spiser ikke det.

Til pålegg på knekkebrødene har jeg enten brunost, gulost eller leverpostei (ikke av det sunneste, men det er det jeg liker).

I tillegg trener jeg og går tur :)
Har 5 kg til jeg har nådd målet mitt.

Regner vel da med at du skal ha i deg langt færre kalorier i løpet av dagen enn det jeg skulle/skal - jeg skulle ha i meg 1600 for å gå ned på en forsvarlig måte, og ligger på rundt 2000 ellers. (Nå, altså - ikke før jeg la om. ;) )

For meg tilsa det omtrent
2 skiver til frokost
Yoghurt som mellommåltid når jeg kom på jobb
2 skiver, en stor salat, frokostblanding e.l. til lunsj
1 skive, yoghurt eller frukt som mellommåltid før henting i bhg
Enten middag sammen med Jr., eller en skive/knekkebrød mens Jr. spiser middag, etterfulgt av "voksenmiddag" når han sover.
En stor, hjemmelaget smoothie til kveldsmat.

Og med den menyen lå jeg ofte i underkant av det jeg burde, men alt over 1400 var "greit" - ellers tok jeg meg litt frukt, en ekstra skive, eller unnet meg en kjeks. :)
I helgene koste jeg meg med littegrann sjokolade, samt sauser, iskrem, avocado og andre "fete" eller søte utskeielser (ikke alle på en gang, altså!).

Jegogde2guttamine skrev:

1 knekkebrød til frokost
2 knekkebrød til lunsj
1 frukt til mellommåltid
2 knekkebrød til kvelds.

Har begynt å trene på senter, spinning, styrke og pilates.

Spiser etter en kostholdsplan jeg fikk lagd til meg, skal ha 800-1200 kalorier om dagen ca, vet det er lite men det er utarbeidet for meg og ikke noe jeg skal leve på..skal trappe gradvis opp etterhvert  mye proteiner og lite karbo og kalorier.

Nå er jeg gravid atm, men jeg har planer om å bruke rockeringen flittig og å trille en god tur hver dag i tillegg til å spise regelmessig og variert. Skal også starte på spinning eller step 2-3 ganger i uken fra høsten av. 
Jeg skal virkelig legge meg i selen, men siden man ikke skal slanke seg når man ammer (som jeg håper vi får til) får jeg prøve å være i så mye aktivitet som mulig.

Vil få kroppen min tilbake etter fødsel, og håper det lar seg gjøre ganske raskt.

Back
Topp