gå ned i vekt?!

Emilie3

Flørter med forumet
Når jeg blir gravid, så blir jeg tynn for jeg går opp i vekt. 
merkelig? 
noen som har det samme?
Jeg skal ikke klage, det er jo bare bra og bli litt tynn (hihi) 
men syns det er så merkelig..
spess i ansikte vises det også ved hoftene og ned. 
Mamma kaller dette for "smale dagene" for jeg går opp i vekt. 

På mine to andre svangerskapan var på den samme måten. 

NYTT SPØR:
 ang, jordmor. 
jeg ringte i dag til ei jordmor, men jeg fikk ikke komme til henne for jeg hadde vært i kontakt med lege og få bekrefta svangerskapet. 
Er ikke dette noe jeg kan få av jordmor?
Syns det var litt merkelig. men får bare ringe legen på mandagen og få time. 
Er det sånn det foregård?

Tynne dager er et konsept jeg ikke forstår moahaha 

Ellers, før jeg hadde SA sist bestilte jeg time hos jordmor, hun tok ikke inn før uke 14 men hun trengte ingen fysisk bekreftelse såvidt jeg vet, MEN, det er vel legen man får svangerskaps papirer av? Gah så mye man glemmer på kort tid hehe 

Ved forrige svangerskap var jeg ikke til legen i det hele tatt! Hadde med urinprøve til jordmor og på den så hun at jeg var gravid! :) Hun sa også at jeg ikke trengte å gå til lege hvis jeg ikke ønsket det! :) Var kun innom legesekretæren for å ta di nødvendige blodprøvene.

Smal dagene kaller vi det her, jeg også blir/føler meg tynnere i starten av sv.skapet!   Og det er jo helt greit! :)  Grunnen kan kanskje være at vi Spiser mindre fordi vi kanskje er litt kvalme/ugne!?

Da kan jeg komme med motstykket til smal-dagene... nemlig fete-dagene....

Her føler jeg alt disser og føler meg virkelig oppblåst og fet Men kan ikke huske det var slik i forrige svangerskap... 

Jeg skal til legen i uke 6, og få bekreftet graviditeten. Tror ikke det er vanlig med mer enn 1 el to kontroller hos jordmor før ultralyd i uke 18/19...

Back
Topp