Gå julebukk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Er det egentlig noen som går julebukk lengre?

Jeg savner det litt kjenner jeg :)

Vi gikk julebokk frem til jeg ble gravid med den første [emoji14]

Her i bygda gjør de det. Like kleint hvert år å dele ut tørre julekaker som egentlig var på vei i søpla.

Her går de lussi i starten av desember. Kjempegøy :D

Julebukk her er når voksme går i romjula og høster alkohol [emoji14] Det har jeg aldri gått gitt.

Her går ungenr nyttårsbukk (Bergen). Og det gjør stort sett resten av ungene i gata også

Her går barnebarna til naboene julebukk sammen med naboene (bor i et boligfelt med stort sett pensjonister) [emoji6]

Tror ikke mange gjør det lengere. Trist egentlig, er jo så hyggelig! Mange gode minner med det fra jeg var liten :)

Har ikke sett noe av de på mange år, men vi gikk alltid! Kjempekoselig :)

Her i Bergen går ungene julebukk på nyttårsaften. Man gir ikke tørre julekaker, man gir snop. Og de må synge en sang. Er alltid masse unger ute akkurat når vi kjører til middagsselskap hos foreldrene mine. Like oppgitt hvert år over hvor få som har refleks, og ikke minst hvor mange som følges av foreldre helt uten refleks...

Husker det var så stor stas å gjøre det når jeg var liten :D
Har ikke sett noen gjøre det de siste årene :(

Jeg gjorde det som liten [emoji171] Synes det er langt hyggeligere enn halloween faktisk. Er ikke imot Halloween, men julebukk er koseligere [emoji39]

Å gå Julebukk har vel død litt ut nå?
Jeg husker jeg var med å gikk juøebukk med søskene barnet mitt da jeg var rundt 9 år, hadde aldri hørt om det før hu sporte meg om å være med på det.

Back
Topp