Gå hjemme med to små barn..

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Noen som har gjort det her? Vi har ikke fått barnehageplass siden gutten min er født i september, så skal ha han hjemme til august neste år. Vi har lyst på to tette så vi skal begynne å prøve fra juli/august.. Lurer veldig på hvordan det er å få en baby mens jeg har en liten tass flyende rundt her hjemme.. Hvis vi skal begynne å prøve fra august og det skulle klaffe med engang er det jo bare snakk om tre mnd før han begynner å bhg da. Men likevel. Det er jo også 9 mnd å gå gravid. Noen erfaringer?

Her så hadde vi begge ungene hjeme til de begge startet i barnehage likt da var de 3.5år og minste var 19mnd
Her gikk alt i en rutine, samtidig som begge ungene måtte være med i fjøse, ut på jordene eller ut for å brøyte på vinteren. Litt slitt innimellom men det gikk .
Ungene har i hvertfall fått et utrolig fin kontakt med hverandre.Han eldste passer på søsteren sin og han måtte inn på avdelingen til søsteren flere ganger om dagen for å se til hvordan ho hadde det :)
Har egentlig hatt litte søskenkrangel og sjalusi har vi ikke merket noe til

Jeg gjør det.. Er 21 mnd mellom dem, og det var litt pes i starten, men så fikk vi inn rutiner og nå går det veldig fint. Jeg har venninner som også er hjemme/jobber deltid så vi treffes en til to ganger i uka. Vi er også hos besteforeldre jevnlig. Jeg syns det er en stor fordel for søskenforholdet at de begge er hjemme en stund. Allerede har de glede av hverandre. Jeg var i god form under hele graviditeten, men jeg kan jo tenke meg at det er slitsomt hvis man er skikkelig kvalm, har bekkenløsning etc. Da er det ikke det enkleste å springe etter en ettåring..

Kan fortelle deg det etter sommeren.
Juli skal jeg være hjemme alene med alle tre ungene. Så er det bhg. på de to største fra august igjen.
Å gå gravid når man går hjemme med ei lita ei er mer stress enn å gå gravid på jobb syns iallefall jeg  Det er liksom ikke bare å ta det med ro når man skal underholde en hyper 1-åring
Men jeg hadde glatt gjort det igjen, såååå ille er det ikke.

Takk for svar:) Nå er det jo heller ikke snakk om lenge;) Han skal jo i bhg august neste år så det er max 3 mnd det er snakk om her:) Og det kan jo hende han har rukket å begynne i bhg før vi får en til også.. 

Jeg gjør det halvparten av tiden. Storesøster på 18 mnd er litt i barnehage og litt hjemme med meg og lillesøster på 6 mnd. Det går helt fint nå, men det var ubegripelig slitsomt de første tre månedene. Jeg klarte ikke å gi storesøster alt hun trengte av oppmerksomhet og kos, og det var forferdelig vondt - hun var jo veldig liten da (var såvidt fylt ett da lillesøster ble født), men med lillesøster som hylte konstant i mange timer, hver dag, ble det veldig slitsomt for både meg og storesøster. Vi prøvde å få full plass til henne, men får ikke før i august... Nå går det helt greit, de dagene storesøster er hjemme er selvsagt mer slitsomme enn de dagene det bare er meg og lillesøster - men de er på en måte kjekkere også, og de går mye fortere :) Kunne helt fint hatt begge halvt hjemme til høsten hvis jeg var hjemme, men nå skal jeg endelig tilbake til studiene !! :D

Jeg har :)
Det tøffeste for meg var vel perioden fra 10 uker til 17 uker hvor jeg var sykt dårlig, jeg hadde ekstrem kvalme og hadde da jenta mi på 10 mnd ++ på full tid. Det var tøft husker jeg siden jeg var soffaliggende de ukene. Rasa ned 7 kg og ønsket mest å dø til tider husker jeg. Begynte dotreningen på henne da hun var 13 mnd og vi fikk hun bæsje tørr før hun var 18 mnd og før minin var kommet :) så noe positivt var det jo vi klarte oppi dette. Hadde bekkenløsning og det var jo også litt tungt når man har en aktiv liten tass i tillegg.

Nå begynte dattern min 50% i bhg da minsten var 3 mnd. Synes det var godt å få litt tid alene med minsten også+ at dattern min på 20 mnd hadde godt av å se trynet på andre enn bare morra si, jenta blomstret enda mer. Nå går hun enda bare 2-3 dager i bhg og er store deler hjemme med meg og lillebror. Mye godt er det oppi dette, men det er veldig slitsomt også. Hadde lillebror blitt som søstern sin, så hadde jeg glatt tatt 3 sånne på engang hehe.
Lillebror er mer kosegutt og gråtegutt og surver for alt mulig til tider, mens søstern aldri gråt og var blid.

Barnetiden får vi aldri igjen , så den nyter jeg fullt ut, men ja det er tøft til tider+ at jeg er alene med unga også da, siden samboern bor på jobben til tider:( i august begynner minsten i bhg for fullt og søstern begynner fullt. det blir deilig kjenner jeg og ungene kommer til å nyte det og blomstre masse. da blir lilemann 21 mnd. perfekt alder for bhg føler jeg :)

Det er 2 år mellom mine, og begge to har vært hjemme hele tiden. Jeg syntes det kunne være litt tøft da jeg var gravid og i dårlig form, men etter at lillesøster ble født har det bare vært kos. Storebror fikk hjelpe til med alt da lillesøster var liten baby, og vi har aldri hatt noe søskensjalusi.

Har prøvd 18mnd mellom, 2år mellom og til slutt 40 uker mellom (har 4 iløpet av 4.5 år)
av de 3 forskjellige synes jeg 18mnd mellom var best..2 år for lenge mellom og 40 uker altfor kort mellom.
Å gå gravid med huset fullt av smått var ingen dans på roser..men man klarer fordi man må :)

går hjemme med 3 jeg. ingen har vært i bhg og ville aldri valgt noe annet
men det er ett valg du må være fortrolig med

Back
Topp