gå gjennom stua

mormormor

Betatt av forumet
Vi skal bygge på og endre planløsningen i huset. Så lurer jeg på noe. I dag  går vi rett fra gangen og inn på kjøkkenet..veldig praktisk med poser ol. Men for å få bedre plass i gang og kjøkken er det en mulighet å gå inn i stua og så til kjøkkenet (rundt hjørnet). Hva tror dere om det? Har jo bruk for ekstra plass...

hos mamma og pappa kan man på en måte gå en runde..kjøkkenet har to dører, en fra gangen og en til stua. Veldig praktisk. Begge "dørene" (de er tatt bort) blir like mye brukt. Hadde den en edøren blitt tettet hadde de garantert angret på det slik dems planløsning er.

kommer man utenifra med varer er gangdøren brukt, kommer man fra badet og skal til kjøkkenet blir gangdøren brukt. Er man i stua blir stuedøren brukt...

så før man tetter bør man vurdere det nøye

vi går gjennom stua for å komme på kjøkkenet, rundt hjørnet liksom[;)]

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

Gjør akkurat det samme her....Og dette for å få bedre plass både i gang og på kjøkkenet...

Vi har også valgt å tette igjen døra mellom gangen og kjøkkenet og gå gjennom stua inn i kjøkkenet[:)]
Mye mer praktisk med tanke på plassutnyttelsen på kjøkkenet hvertfall, og har egentlig aldri savnet muligheten til å gå rett inn på kjøkknet[;)]

ORIGINAL: Madde35

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

Gjør akkurat det samme her....Og dette for å få bedre plass både i gang og på kjøkkenet...

Sånn gjør vi også etter at vi tetta igjen ene døra fra gangen...angrer veldigt på det.
Blir mye tråkking igjennom stua da med poser og også ungene som er ute hvis jeg lager middag....sku ønske vi hadde dør fra gangen. mindre å vaske mye mer praktisk :)

Hehe, her har tydligvis husbyggeren hel-gardert seg!
Vi har dør inn til kjøkkenet både fra gangen (med ytterdør, selvsagt), stua og vaskerommet (som igjen har ytterdør).
Vi har også lite plass i vindfanget vårt, men løste endel av sko-rotet med sko-skap og knagger til liten og stor. Det eneste jeg savner litt er en benk vi kan sitte på under på-kledning, men det går fint å gjøre det stående i gangen, sittende på gulvet eller på stua- og ta på skoene til slutt i gangen, før man går ut.
Synes det er innmari kjekt med dør mellom gang og kjøkken selv da [:)]

Vi går gjennom stuen for å komme til kjøkkenet. Det blir aldri til at vi tar av sko når vi kommer nedlesset i varer.....  [>:]
Vi har bygget ny bod/gang, og da kan vi gå fra denne og inn på kjøkkenet. Blir vår egen inngang slik at det ser litt bedre ut i vår pitte lille gang (som alltid er overlesset med sko og jakker, sekker og vesker)

Gleder meg veldig til å ta den i bruk.
Jeg hadde hatt inngang til kjøkkenet fra gangen, om det er praktisk mulig hos dere.

Back
Topp