Gå fra barn i bil

Man forlater ikke små barn eller dyr i bil!! Blir så sinnsykt provosert!!!
Grei regel, den som ikke kan komme seg ut for egen maskin, forlater man ikke under noen omstendigheter!!! Ikke om man bare skal inn å betale bensin på bensinstasjon en gang!!!! ÅÅÅÅh!!!! :|

Det verste er at de gangene jeg har sagt ifra til noen om hund i bil, så blir eierne så pissforbanna og kjefter på meg. "Dette gjør vi hver dag, de tar ikke skade av det, vinduet er på gløtt, de har det fint" -sånn responderer de.
Det er seriøst vanskelig å nå igjennom.

Hvor jævla uintelligent får man bli? Hadde jo aldri gått fra ungen i bilen en time. EN TIME! Tør ikke løpe inn på rema uten å ta henne med en gang. Jeeeeeesus!

Edit: uansett vær, altså.

Forstår bare ikke! Varmen er jo en ting, men å gjøre det overhodet????
Min 5 åring får ikke engang sitte i bilen når jeg er inne på bensin stasjon.
De burde vært fratatt ungen!

Jeg ble sjokkert over å lese at de forlot barnet i bilen i en time. Det er forkastelig, det finnes ingen unnskyldning...

Syns det er helt forferdelig! Jeg har alltid tatt med småsøsken ut av bilen - uansett om jeg skal gå å betale inn i en bensinstasjon så har jeg tatt de med. Og det skal jeg fortsette å gjøre med min kommende jente, om jeg er alene med henne og ute å kjører.

Huff! Synd at folk ikke forstår hvor farlig det er :(

Uff aå fælt. Skjønner ikke de kan la ungen være i bilen så lenge uansett Vær. En time blir ganske mye for en på 8 mnd. Jeg har altid tatt med min datter eller fylt bensin med kort.

Altså jeg synes det er litt i overkant her egentlig.. Hadde ikke gått ifra jenta mi for å handle, men for å betale for bensin? Ja det hadde jeg. Hadde låst dørene og fortet meg inn og ut. Kan ikke skjønne at hun skal få skader av det.

Altså jeg synes det er litt i overkant her egentlig.. Hadde ikke gått ifra jenta mi for å handle, men for å betale for bensin? Ja det hadde jeg. Hadde låst dørene og fortet meg inn og ut. Kan ikke skjønne at hun skal få skader av det.

Hadde aldri gått fra barna i låst bil. Det er verden for uforutsigbar til. Om det da skjer noe med deg og du ikke kan gjøre rede for deg, så sitter barna i en låst bil uten mulighet til å komme seg ut?( Vet ikke hvor store barn du snakker om nå altså, så det blir litt generelt skrevet :) )
Blir en vurderingssak det her med åpne eller låste dører, så da tar jeg dem like gjerne med meg de minuttene det tar å betale. Sjelden vi har det så travelt at å ta to barn ut av bilen blir umulig ;) Om yngste sover fyller jeg for øvrig på pumpe hvor man betaler der og ikke inne.

Bilen vår er slik at den låses automatisk når nøkkelen tas med bort (og alarmen settes på og utløses ved bevegelse), men om nøkkelen ligger i bilen kan bilen startes med knapp, altså nøkkelen må ikke fysisk i noen tenning, så min syvåring får ikke være alene der med nøkler i bilen uansett hvor mange ganger han har sagt han ikke skal trykke på den knappen...

Altså uavhengig om det er varmt i bilen eller ikke - man forlater ikke en 8mnd gammel baby alene i 50 min!!! Han var vel helt svett av å skrike. Stakkar liten:(

Man forlater ikke små barn eller dyr i bil!! Blir så sinnsykt provosert!!!
Grei regel, den som ikke kan komme seg ut for egen maskin, forlater man ikke under noen omstendigheter!!! Ikke om man bare skal inn å betale bensin på bensinstasjon en gang!!!! ÅÅÅÅh!!!! :|
En treåring klarer kanskje å komme seg ut for egen maskin, men man forlater ikke en så liten unge alene i bortimot en time uansett :o Enten om det er i bil, vogn med seler, i senga/lekegrinda hjemme eller hva som helst!

En treåring klarer kanskje å komme seg ut for egen maskin, men man forlater ikke en så liten unge alene i bortimot en time uansett :o Enten om det er i bil, vogn med seler, i senga/lekegrinda hjemme eller hva som helst!
Barnet må jo selvfølgelig være i stand til å tenke at det må forlate bilen av riktige grunner. I en time er ikke greit, men ting som tar max 5 minutter er greit. Men som sagt, da må barnet kunne komme seg ut selv, og kunne vurdere situasjonen til en viss grad..

Barnet må jo selvfølgelig være i stand til å tenke at det må forlate bilen av riktige grunner. I en time er ikke greit, men ting som tar max 5 minutter er greit. Men som sagt, da må barnet kunne komme seg ut selv, og kunne vurdere situasjonen til en viss grad..
Ja det er jeg enig i, men nå forholdt jeg meg til det som står i artikkelen ang en time og kjøpesenter siden det er det tråden handler om. Jeg reagerer på at de planlegger en times handling med ungen ventende i bilen, ville ikke gjort det med en unge som kan komme seg ut selv heller. Ikke engang med 7åringen som kan gå ut selv, men jeg lar han gå rundt alene på kjøpesenter uten klare avtaler (feks gå til lekebutikken å bli der til vi kommer) og hvertfall ikke til/fra bilen det på parkeringen alene. Et mindre barn føler seg nok mer forlatt om det skal bli sittende en hel time alene. Stakkar lille baby! 5 min på bensinstasjon er en annen sak.

Last edited:
Må vi ikke ta helt av da, hvis det er snakk om den artikkelen så er det uakseptabelt uansett alder å la baby/barn i bilen sååå lenge og det er vel alle her enige om!! Snakker vi kaldt overskyet vær med unger fra 3 år og oppover så er min mening at det går helt fint med max 10 min alene i bil.. Ville aldri låst bilen da uansett.. Og setter gjerne opp alle vinduer helt(om det ikke bøtter ned da).. Men er jo tydelig at flere foreldre er helt idioter som fortsatt etter x antall artikler om baby/barn som dør i bil, fortsatt går ifra i streikende sol.. Det er bare tragisk..!!!

Back
Topp