Gå fra 1 til 2 barn

tiniii

Glad i forumet
Mailykken 2025
Hei,

Her er det mange mødre som har flere barn og mye erfaringer. :joyful: Hvordan synes du det var å gå fra 1 barn til 2?
Hva var det som var mest utfordring med det? Gjerne nevn aldersforskjell. Og hva synes du var det fineste med å gå fra 1 til 2 barn?
:love7

På mine to er det akkurat to år i mellom ❤️ Jeg syntes det var sååå fint og koselig med et barn til, og storesøster på 2 år syntes det var såå stas med en liten baby. Heldigvis ble hun ikke sjalu, men det tror jeg var mye på grunn av at vi hadde henne hjemme fra barnehagen en ukes tid sammen med babyen, og at vi prøvde å gi henne mye kos, skryt og oppmerksomhet ❤️ Må si at vi var veldig heldige med en rolig baby som sov mye - det gjør jo ting litt enklere. Den største utfordringen var de første nettene med samsoving - der storesøster våkna av babyen, men etter noen netter sov hun seg igjennom omtrent alt av lyder ❤️ Nå to år etter, så har de jo sååå mye glede av og kjærlighet til hverandre, til tross for litt småkrangling, men det hører med! ❤️

Spent på å få tredje.. har hørt at tårnet bare raser sammen når tredjemann kommer :hilarious: Tror og håper at det går fint! Litt heftig helt i starten er det jo som oftest uansett ❤️ Mest spent på å samsove med tre unger ❤️❤️❤️

Man får til det man vil, tenker jeg ❤️

På mine to er det akkurat to år i mellom ❤️ Jeg syntes det var sååå fint og koselig med et barn til, og storesøster på 2 år syntes det var såå stas med en liten baby. Heldigvis ble hun ikke sjalu, men det tror jeg var mye på grunn av at vi hadde henne hjemme fra barnehagen en ukes tid sammen med babyen, og at vi prøvde å gi henne mye kos, skryt og oppmerksomhet ❤️ Må si at vi var veldig heldige med en rolig baby som sov mye - det gjør jo ting litt enklere. Den største utfordringen var de første nettene med samsoving - der storesøster våkna av babyen, men etter noen netter sov hun seg igjennom omtrent alt av lyder ❤️ Nå to år etter, så har de jo sååå mye glede av og kjærlighet til hverandre, til tross for litt småkrangling, men det hører med! ❤️

Spent på å få tredje.. har hørt at tårnet bare raser sammen når tredjemann kommer :hilarious: Tror og håper at det går fint! Litt heftig helt i starten er det jo som oftest uansett ❤️ Mest spent på å samsove med tre unger ❤️❤️❤️

Man får til det man vil, tenker jeg ❤️
Åååh så koslig å lese :Heartpink :happy: takk for at du deler din erfaring, dette gjør at jeg er spent og gleder meg til min gutt på 2 år skal bli storebror. Håper de får et tett bånd med ingen eller lite sjalusi :hilarious::Heartpink

Hei,

Her er det mange mødre som har flere barn og mye erfaringer. :joyful: Hvordan synes du det var å gå fra 1 barn til 2?
Hva var det som var mest utfordring med det? Gjerne nevn aldersforskjell. Og hva synes du var det fineste med å gå fra 1 til 2 barn?
:love7
Det gikk egentlig veldig greit :)
Var akkurat 3 år mellom de. Jeg hadde en mann som jobbet veldig mye og var mye alene så det gjorde at etterhvert ble ganske slitsomt med refluksplager osv, men ellers var det bare fint :)
Eldste tok det hele med ro og vente seg fort til det. Var innmari fin når han kom på sykehuset for å finne henne ❤️ var så koselig ❤️
Ellers ble det bedre etterhvert som de voks opp og hadde glede av hverandre :)
Han var litt sjalu når hun begynte å gå og ta mer plass, men ellers vært lite faktisk :)

Syns overgangen fra 1 til 2 barn var veldig enkel. Var 3,5 år mellom og største vår var veldig selvstendig og hjelpsom.

Personlig var overgangen fra 0 til 1 verst, og fra 2 til 3 kommer på andreplass, men det hadde lite med babyen og gjøre og heller med andre ting.

Alltid spennende med familieøkning. Man vet ikke hvordan alle reagerer eller hvem dette nye medlemmet er. Vår nr 2 var verdens enkleste baby. Sovnet lett og sov gode dupper, som gjorde at vi fikk tid til nr 1.

Åååh så koslig å lese :Heartpink :happy: takk for at du deler din erfaring, dette gjør at jeg er spent og gleder meg til min gutt på 2 år skal bli storebror. Håper de får et tett bånd med ingen eller lite sjalusi :hilarious::Heartpink
Æ går også fra 1 til 2. E veldig spent :D blir akuratt 5 år mellom de. Lure på koss d blir for førstemann. Han synes det e stats no men spm e når babyen e her:)Uansett veldig koselig

Det kommer veldig an på, det er ingen fasit her. For min del var overgangen mellom 1-2 dem verste. Det var litt pga aldersforskjellen (2 år og 3 mnd), storesøster som taklet veldig dårlig å få søsken og situasjonen vi stod i da, men jeg som studerte og mannen som jobbet mye senere kvelder. Generelt vil jeg si at to år er for kort mellomrom mellom søsken fordi den største ikke er veldig selvstendig og heller ikke skjønner at babyen trenger moren hele tiden. Men vet om folk som har syntes det var helt topp og.

Back
Topp